Hey tweakers,
Voor mijn komende mod wil ik een kast bouwen voor 2 PC's, een server en een game PC.
Nu wil ik alles waterkoelen, maar omdat alles in dezelfde kast komt wil ik maar 1 pomp en
reservoir toepassen, wel 2 radiatoren.
Maar nu blijft het probleem:
Ik heb nu mijn P4 watergekoeld d.m.v. een relais als er spanning komt op de voeding dan
schakeld hij de pomp aan en met afsluiten gaat hij uit.
Nu wil ik het in de komende situatie zo hebben dat ongeacht welke PC als eerste aan
gaat, de pomp gaat draaien.
Mocht de andere PC tussentijds aan gaan en ik wil de server uitzetten dan moet de pomp
gewoon aanblijven.
Met andere woorden, 2x PSU zolang er spanning staat op 1 van de 2 PSU's moet de pomp
blijven draaien de pomp mag pas uitgaan als de spanning op beide PSU's weg is.
Is dit makkelijk te realiseren en zo ja, hoe?
Alvast bedankt!
Voor mijn komende mod wil ik een kast bouwen voor 2 PC's, een server en een game PC.
Nu wil ik alles waterkoelen, maar omdat alles in dezelfde kast komt wil ik maar 1 pomp en
reservoir toepassen, wel 2 radiatoren.
Maar nu blijft het probleem:
Ik heb nu mijn P4 watergekoeld d.m.v. een relais als er spanning komt op de voeding dan
schakeld hij de pomp aan en met afsluiten gaat hij uit.
Nu wil ik het in de komende situatie zo hebben dat ongeacht welke PC als eerste aan
gaat, de pomp gaat draaien.
Mocht de andere PC tussentijds aan gaan en ik wil de server uitzetten dan moet de pomp
gewoon aanblijven.
Met andere woorden, 2x PSU zolang er spanning staat op 1 van de 2 PSU's moet de pomp
blijven draaien de pomp mag pas uitgaan als de spanning op beide PSU's weg is.
Is dit makkelijk te realiseren en zo ja, hoe?
Alvast bedankt!