[BF2] blauw schem bij start spel (alleen multiplayer!)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25

bosaap22

Doing things I'm good at.

Topicstarter
Ik krijg een blauw scherm (zoals je dat vaker hebt bij kritieke fouten van windows) alleen dan zonder tekst als ik de eerste stappen op de battlefield zet. Dus alles is geladen, ik kies een kant en daarna begin ik te lopen. In 8 van de 10 gevallen krijg ik meteen een baluw scherm, kan ik niks meer, alleen resetten. Bij 2 van de 10 gevallen krijg ik dit scherm binnen de 10 minuten. Kan dan niks meer, geluid valt weg, kan alleen nog resetten.
Dit gebeurt overigens ALLEEN in de MULTIPLAYER versie. Doe ik singleplayer, dan is er niks aan de hand. Loopt alles prima.
Heb alles wat overgeclockt was al op default gezet. Nieuwe videodriver (ATI 5.6) geinstalleerd, helaas zonder resultaat. Dacht misschien aan hitte, maar ook nu het echt niet meer warm is op mijn kamer krijg ik hetzelfde blauwe scherm.
Spel al een keer opnieuw geinstalleerd, helaas geen verbetering.

Specs:
AMD 2600+
9800 Pro
1 gig DDR400
A7N8X-E Deluxe
TU/e internet verbinding (T1)

Iemand een idee??

[ Voor 6% gewijzigd door bosaap22 op 22-06-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Iemand een idee om dit op te lossen?

Ik kreeg het net ook weer... Nu zelfs in het scherm dat je een kant moet kiezen. Dus voordat ik een meter had gelopen. Het scherm wordt volledig blauw, over het hele scherm. Beetje de kleur van de taakbalk (standaard XP). Geluid valt weg en pc doet niks meer...

Niet kicken binnen 24 uur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 22-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04-2011

mOnTEuR

Just p00p!

*EDIT* - heb ook al geformateerd gister en met alleen clean windows xp sp2 + nieuwste catalyst en nog steeds hetzelfde probleem, ligt dus niet aan software lijkt mij. Ook al graphics settings geprobeerd naar low en 800x600 te zetten, helpt ook niet :(

Ik heb echt PRECIES hetzelfde. Eerste week de demo gespeeld niets aan de hand. Pas na ongeveer een week begon hij dit te doen, eerste om de 30/40 minuten. Nu meestal al na 5 minuten of gelijk na map load. Gister de full version gehaald en ook hetzelfde probleem :(

Ik dacht ook dat het door de warmte komt, aangezien het de eerste week wat koeler was (toen alles dus perfect werkte). Maar mijn CPU wordt stressed niet hoger dan 62 graden C (en mobo 38 graden). Dat lijken mij normale temperaturen?

Specs:
(niets overgeclocked!)
AMD AthlonXP 3000+
9800 Pro 128 mb (Club3D)
2x 512 mb DDR400
Asus A7N8X-E Deluxe
Chello 4 mbit inet

[ Voor 20% gewijzigd door mOnTEuR op 24-06-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb precies het zelfde probleem, gelukkig ben ik dus niet de enige.
Bij mij is het ook alleen in multiplayer als ik net verbonden ben en een spawnpoint & uitrusting moet kiezen. Bijna altijd krijg ik dan een BSOD maar heel soms reageert het spel gewoon niet meer. In die gevallen kan ik wel CTRL+ALT+DEL doen en het spel afsluiten, maar als ik het dan weer opstart krijg ik wel een BSOD.
Het valt me op dat de heren hierboven hetzelfde moederbord als mij hebben dus misschien ligt het daar aan? Of misschien de drivers ervoor?
Ik heb gister al windows XP helemaal opnieuw geïnstalleerd en de nieuwste ATI drivers gedownload maar dat hielp niks...

Specs:
AMD AthlonXP 2800+
9600 XT 128 mb (Club3D)
2x 512 mb DDR400
Asus A7N8X-E Deluxe
Planet 3,2 mbit inet

edit: Zoals degene boven mij zei deed de demo het bij mij de eerste week ook gewoon maar na een weekje begon hij met crashen...

[ Voor 9% gewijzigd door mstx op 25-06-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Ik heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd:

* BIOS geupdate naar de nieuwste (van 1008 naar 1013). Spel ingegaan, kon perfect spelen op inet server voor zo'n 30 minuten, daarna weer blauw scherm, geluid vervormt en binnen 2 sec reboot.
Na de reboot gelijk weer spel opgestart, maar gelijk na mapload weer blauwe scherm, reboot, etc.
* Daarna heb ik de club 3d 9800 pro kaart ondergeklokt van 380 naar 360 mhz core en memory van 340 naar 320 mhz. In-game alle graphics op low en 800x600, spel werkte weer perfect voor 30 minuten, daarna weer zelfde verhaal.

Alle andere games werken gewoon perfect, ik ben bang dat we op een patch zullen moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147733

Hi fellas,

Zelfde problemen hier ik kan hooguit 10 min spelen voordat hij crashed.
Ik heb ondertussen bijna alles al vervangen in mijn pc ( moederbord,processor, geluidskaart en grafische kaart) maar bij mij crashed hij nog steeds en valt het scherm terug naar buroblad , vaak ook al zonder een stap te hebben gezet in the game :(

Ik ben ook bang dat het wachten is op de updates om dit probleem te verhelpen
specs

AMD 3000+
geforce A 6600 td (256mb)
breedband verbinding

Lijkt mij allemaal snel genoeg toch. 8)7 of ben ik nou gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Anoniem: 147733 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:46:
Hi fellas,

Zelfde problemen hier ik kan hooguit 10 min spelen voordat hij crashed.
Ik heb ondertussen bijna alles al vervangen in mijn pc ( moederbord,processor, geluidskaart en grafische kaart) maar bij mij crashed hij nog steeds en valt het scherm terug naar buroblad , vaak ook al zonder een stap te hebben gezet in the game :(

Ik ben ook bang dat het wachten is op de updates om dit probleem te verhelpen
specs

AMD 3000+
geforce A 6600 td (256mb)
breedband verbinding

Lijkt mij allemaal snel genoeg toch. 8)7 of ben ik nou gek.
Breedband verbinding heeft niks te maken met de performance van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121781

ik heb precies hetzelfde probleem
alleen heb ik het met de orginele versie.
heb ik 55 euro uitgegeven en wat kan ik ermee helemaal nix!

heb ik ook nog is een duur systeem

amd althon 3000+
geforce 6800GT
1gb mb ram
Asus A7N8X-E Deluxe

alles op low gezet maar nix helpt.:S heb een emailtje naar EA gestuurd hopen dat hun kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 05:16

Nap

Toch valt het me wel op dat jullie allemaal hetzelfde moederbord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147733

Ik heb ook de orginele versie. Hij crashed zelfs op de demo versie en ook ik heb ea.nl al gemaild nu maar hopen en tot die tijd maar nagel bijten hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147733 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:19:
Ik heb ook de orginele versie. Hij crashed zelfs op de demo versie en ook ik heb ea.nl al gemaild nu maar hopen en tot die tijd maar nagel bijten hahaha.
jij ook hetzelfde moederboard?
EA moet er maar iets voorgaan maken ik heb geen zin om alleen maar singeplayer tedoen is zo nep en nix aan want daar doet die het wel gewoon bij:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mensen, dit is geen verzameltopic voor fouten in bf2, crash naar desktop en bsod is heel wat anders.. dus gooi he tniet in hetzelfde topic..

ontopic:
meestal (lees: altijd) geeft een bsod ook een foutmelding.. welke is daT?

edit:
en ik heb precies hetzelfde mobo, en nooit geen probs gehad
allemaal wel netjes de nvidia drivers geinstalleerd?

[ Voor 23% gewijzigd door BasieP op 25-06-2005 23:28 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

BasieP schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:26:
ontopic:
meestal (lees: altijd) geeft een bsod ook een foutmelding.. welke is daT?

edit:
en ik heb precies hetzelfde mobo, en nooit geen probs gehad
allemaal wel netjes de nvidia drivers geinstalleerd?
In de BSOD staat bij mij GEEN tekst, hij is 100% blauw.

Ik heb verschillende versies officiele catalyst & omega geprobeerd, update van driver geeft alleen de eerste boot van het spel 30 minuten speeltijd waarna pas de BSOD komt. Elke navolgende boot van spel gaf gelijk of na 1/2 minuten BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb netjes mijn drivers geinstalleerd.
heb notebene windows opnieuw geinstalleerd dus alles zou eraf moeten zijn,
het is gewoon een conflict met het mobo.
EA zorgt maar dat het goed komt anders vraag ik mijn geld wel terug aan hun aan de winkel kan dat niet meer vanwege de serial enzo.
heb een duur systeem en zo`n fout kunnen wij ook niet helpen ligt niet aan ons neem ik aan

PS.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118329414.jpg

dit krijg ik dit is niet mijn computer maar wel dezelfde fout

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 121781 op 26-06-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:43

RA7

Deze dingen kunnen misschien helpen:

If u own a P4, disable HyperThreading in yer BIOS.

Ingame, under video options, change the default refresh rate to 72 hz.

Delete the numer of players in yer maplist.con.
(Behind every map name).

Disable VPU-recovering (ATI) and no more crashing..

If u want to get rid if the annoying ea logo, and dice logo at startup. > If it crashes on the menu it could be something to do with the movies at the start of the game. If you go to the C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\mods\bf2 directory and rename the folder "Movies" to "OldMovies" then they will now not run at startup.
This makes loading times faster also, but it may fix your glitch.

Ikzelf heb een P4 3 Ghz op en ASUS P5GD1-VM, 1Gb RAM, ASUS 6600 PCi (77.30 drivers)
En het uitzetten van HT in de BIOS werkte voor mij.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Laatst online: 25-03 20:42
Nou ik had het gisteren dus ook voor het eerst met de demo (na twee weken probleemloos lekker knallen), compleet blauw scherm waar niet meer uit te komen valt...

m'n specs:
Asus A7V8X-MX
ATi Radeon 9500 np
512MB DDR ram
Athlon XP 2000

Heb nu VPU-recover uitgezet, ik laat nog horen of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Ik heb gister de nieuwste drivers van Nforce gedownload (www.nvidia.com) en dat heeft geholpen!
Ik heb 2 uur kunnen spelen zonder een blauw scherm te zien!

IK hoop dat dat het probleem was. Probeer een de nieuwste Nforce drivers te installeren. Wellicht helpt dat bij jullie ook!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar heb jij die op nvidia.com gedownload dan?
de enigste nieuwe is van 17 sepetember 2004.
die ik zie staan maar die heb ik er al opstaan.
zou je een link willen geven?

thnx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Anoniem: 121781 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:25:
ik heb netjes mijn drivers geinstalleerd.
heb notebene windows opnieuw geinstalleerd dus alles zou eraf moeten zijn,
het is gewoon een conflict met het mobo.
EA zorgt maar dat het goed komt anders vraag ik mijn geld wel terug aan hun aan de winkel kan dat niet meer vanwege de serial enzo.
heb een duur systeem en zo`n fout kunnen wij ook niet helpen ligt niet aan ons neem ik aan

PS.

[afbeelding]

dit krijg ik dit is niet mijn computer maar wel dezelfde fout
daar heb ik dus wat aan :/
juist de belangrijke info valt er af :S

kan niemand even de fout overschrijven ofzo :S

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Anoniem: 121781 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:07:
waar heb jij die op nvidia.com gedownload dan?
de enigste nieuwe is van 17 sepetember 2004.
die ik zie staan maar die heb ik er al opstaan.
zou je een link willen geven?

thnx:)
Hhmm.... Zie nu ook dat deze niet echt een update hebben gekregen de laatste tijd.... Heb deze drivers ook na deze datum al een keer gebruikt, dus heb nu gewoon dezelfde erover gezet.. :Y)

Dan is er misschien toch nog een andere oorzaak! Anders zet die "unified drivers" er gewoon een overheen en kijk wat ie doet. Ik weet zo ook ff geen antwoord meer.... Zal morgen weer proberen en uitkijken naar een blauw scherm. Vrees dat die twee uur zonder blauw scherm puur toeval waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had een nforce driver op guru3d gedownload was wel een beta maar wel vrij nieuw.
maar het mocht niet baten.
ik ben nu een beetje met een gastje bezig van het EA forum en probeerd mij tehelpen.
als het lukt laat ik het meteen weten.

en maandag als ik dan nog geen mailtje terug heb gehad van de nederlandse EA bel ik er wel naartoe en kijken wat hun zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Niets schijnt te helpen.
Ik ben bang dat we zullen moeten wachten op een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02

Polycom

Poes van goud

Dit heeft niets met dit topic te maken.

[ Voor 90% gewijzigd door Crash op 27-06-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar das een andere fout als het blauwscherm.

[ Voor 58% gewijzigd door Crash op 27-06-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Aangezien veel mensen (zoals ik) dit probleem ook met de full version hebben is het misschien beter om de titel te veranderen naar:

[BF2 DEMO + FULL] blauw schem bij start spel (alleen multiplayer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 16:31

Sayko

Knowledge Is Power

Bij een blauwscherm zonder tekst is het 100% dat je vcore te laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
MindedRaptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:42:
vcore van je CPU??

hhhm....

Ik moet zeggen dat ik nog steeds GEEN blauw scherm heb gezien nadat ik opnieuw die nvidia drivers voor mijn Asus A7N8X-E heb gedownload. Het kan toeval zijn, maar het blijft opmerkelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

bosaap22 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:17:
Ik moet zeggen dat ik nog steeds GEEN blauw scherm heb gezien nadat ik opnieuw die nvidia drivers voor mijn Asus A7N8X-E heb gedownload. Het kan toeval zijn, maar het blijft opmerkelijk.....
Alleen balen voor mij dat ik hier met een 9800 pro zit :/
Kan nvidia niet ff goede drivers voor Ati maken ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

MindedRaptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:42:
Alle games, 3d mark 05, photoshop, 3dstudio draait allemaal dagenlang achter elkaar gewoon perfect. Dus ik mag aannemen dat die vcore wel goed staat. Maar zal vanavond toch wel ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Gisteren het volgende geprobeerd:
* De ATI 9800 pro ingewisseld voor X800 pro -> geen effect, ook niet met verschillende drivers
* Gameport weer weggehaald (problemen begonnen toevalligerwijs nadat ik net 1 dag de joystick had aangesloten) -> geen effect

bertenernie had al een punt in principe doordat we allemaal een A7N8X-E Deluxe hebben, dit wordt deels ontkracht door andere berichten van mensen met een ander type mobo, misschien dan toch de chipset? Kon sowieso geen nieuwere drivers vinden voor de nforce.

Ik denk dat EA, weer zoals gewoonlijk, veel te snel een game uitbrengt en dat de meeste mensen van geluk mogen spreken als deze game vlekkeloos draait. Ik vind het hooguit belachelijk dat je zolang op een game wacht, er elke dag mee bezig bent en er 50 euro aan uitgeeft en dat je vervolgens wordt getrakteert op een heel hoop GEKUT met je computer. En al was ik de enige, OK, maar ik ken nog niemand in mijn dichtbije omgeving die zonder problemen het spel weet te draaien. Maar sja, aan de andere kant - had ik maar een console moeten kopen ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij GTA: SA kreeg ik (en andere mensen) een blauw scherm zonder iets erop. Dit kon je verhelpen door de audio drivers van realtek (bij nforce 2) te downloaden ipv de nvidia drivers.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76424

Een maat had dit probleem ook met zijn systeem en daar zat toevallig ook een Asus A7N8X-E Deluxe in. Het probleem was dat het systeem crash-de zodra de punkbuster key binnen kwam. Als je op een server zonder punkbuster ging spelen was die zo stabiel als een huis.
Uiteindelijk na veel gedoe met drivers scheen het bij hem te zitten in de drivers van de onboard marvel of sillicon controller.(welke het percies was weet ik niet aangezien ze beide tegelijk vervangen waren)
Nu kan die stabiel op alle servers spelen. Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hebben jullie het ook al geprobeerd zonder hardwarematig geluid? Misschien ligt het daaraan, iig is niet geschoten altijd mis. En er zijn bij je drivers meestal een hele zwik aan compatibility settings die je aan kan zetten, dat kan ook nog eens helpen.......

Ik ken het probleem, ik had het in de eerste BF al, maar dan alleen in single player. Ik weet niet of daar ooit een patch voor is uitgebracht, maar ik ben toch maar gewoon multi player gaan spelen om het op te lossen ;)

Je kan nog proberen je systeem op standaard snelheden te zetten of zelfs lager (onderclocken) en dan kijken of het probleem nog steeds optreed.

Wat mij trouwens opvalt: jullie gebruiken allemaal AMD processoren, ik zou het in die richting dan ook zoeken :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Dames,

Ik krijg ook BSOD's tijden multiplayer. Alleen geeft hij wel aan waar het aan ligt! Bij mij geeft ie aan dat het in de SATA RAID driver zit (SI3112). Ik heb dus ook een A7N8X-E Deluxe. Iemand die de problemen al heeft opgelost?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had dus gisteren naar EA nederland gebeld en die hebben er echt geen verstand van!
ik legte het probleem uit en wat zei zeiden is dat je iets met gamespy moest doen 8)7 omdat alle servers daar ondersteund worden.
dus zou zouden ze iets sturen via mail van hun database of iets.
dus ik bleef niet w8 tot die mail binnen kwam want het zou 5 minuten duren en dat met 45 cent per minuut :X
dus na 10 minuten heb ik opgehangen en op die mail gew8 en vandaag nog steeds nix binnen gehad.

echt slechte service bij EA geen enkel begrip voor nix.
wel meer geld willen vragen voor de games en dit krijg je er dus allemaal voor terug.
we zullen denk ik moeten w8 op de eerst volgende patch wat een paar weken nog kan duren als ik het goed gelezen heb:S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Oke, hou maar op met testen!!

Ik heb getest:

Nieuwe NForce drivers (voor A7N8X-E)
Vcore omhoog gedaan (van 1.65 naar 1.7)
Geluid op softwarematig gezet

Heeft allemaal niet mogen baten... :O

Nieuwe ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik heb mijn probleem kunnen oplossen door de nieuwste SATA RAID drivers te gebruiken! En ik heb gister weer de hele avond kunnen BF2en zonder BSOD's :)

Drivers die ik gebruikt heb: http://dlsvr01.asus.com/p...on/3114/Silicon_v1050.zip

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
EbAyzo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:28:
Ik heb mijn probleem kunnen oplossen door de nieuwste SATA RAID drivers te gebruiken! En ik heb gister weer de hele avond kunnen BF2en zonder BSOD's :)

Drivers die ik gebruikt heb: http://dlsvr01.asus.com/p...on/3114/Silicon_v1050.zip
Ik heb ook nieuwe SATA drivers gebruikt en het ziet er inderdaad hoopgevend uit! Gister 2 uur gespeeld zonder blauw scherm, vandaag nog even verder testen.

Mijn drivers waren van 30-05-2003
Gewoon door bij de Silicon Image SiI3112 SATARAID Controlleer op "stuurprogramma bijwerken te drukken" en windows naar updates (online) te laten zoeken vond ie automatisch een nieuwe driver van 27-08-2004.

Na installatie geen blauw scherm meer gezien, maar nog te weinig getest om voor 100% te kunnen zeggen dat dit het probleem daadwerkelijk oplost!

Probeer allemaal even!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link doet het niet maar heb hem gevonden op asus.
heb jullie het gewoon zo geinstalleerd uit het mapje GUI?
als dat zo is heb ik het goed gedaan:)
ik hoop echt dat dit werkt!

ik laat het strax ff weten

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 121781 op 29-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net een kwartier zitten spelen.
en toen kreeg ik het nog:O.
of ik heb iets fouts gedaan.
er zitten ook bestanden bij die op je op diskette kan zetten en die moet je gebruiken voor SATA als je windows wilt installeren mischien moet het zo wel ik weet het niet geiedergeval.

ik zal denk ik wel moeten w8 op een patch ofzo mischien dat het dan opgelost is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 121781 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:
ik heb net een kwartier zitten spelen.
en toen kreeg ik het nog:O.
of ik heb iets fouts gedaan.
er zitten ook bestanden bij die op je op diskette kan zetten en die moet je gebruiken voor SATA als je windows wilt installeren mischien moet het zo wel ik weet het niet geiedergeval.

ik zal denk ik wel moeten w8 op een patch ofzo mischien dat het dan opgelost is:)
Ik heb niet de GUI gebruikt maar gewoon de drivers in de root. Misschien ff kijken of die anders zijn?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EbAyzo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:09:
[...]
Ik heb niet de GUI gebruikt maar gewoon de drivers in de root. Misschien ff kijken of die anders zijn?
is de jouwe ook 33,5 mb op schijf die hele map?
zojah hoe heb jij het dan geinstallerd ik krijg het niet anders voor elkaar.
en heb je die gewoon in windows geinstalleerd en niet in dos ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 121781 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:13:
[...]

is de jouwe ook 33,5 mb op schijf die hele map?
zojah hoe heb jij het dan geinstallerd ik krijg het niet anders voor elkaar.
en heb je die gewoon in windows geinstalleerd en niet in dos ofzo?
Gewoon in apparaatbeheer en dan driver update...locatie kiezen (root van de map) en klaar. Mijn problemen waren toen gefixed.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EbAyzo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:18:
[...]
Gewoon in apparaatbeheer en dan driver update...locatie kiezen (root van de map) en klaar. Mijn problemen waren toen gefixed.
ok bedankt hij is nu geupdate ik zal meteen gaan testen en een half uur spelen langer heb ik nog nooit kunnen spelen dus.

bedankt!

EDIT volgens mij doet die het nu ook :D ik heb nog nix gekregen in een half uur nog niet voorgekomen.

bedankt jongens nu kan ik battlefielden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 121781 op 29-06-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

omg omg [sata driver geupgrade]

Ok nu crasht ie terug naar desktop ipv blauw scherm

:/ 8)7 :? :'(

dacht dat er ergens hiet een topic over staat, maar ff checken dan

[ Voor 10% gewijzigd door mOnTEuR op 29-06-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik zit nu met een soort gelijk probleem.
BF2 reboot om de 5 min mijn pc:(
Nu lees ik dat jullie die SATA driver gedownd hebben.
Echter snap ik weinig van dit gedeelte en met mijn speurtocht naar drivers werd ik helemaal tureluurs van alle types die ik tegenkwam.
Kan ik dezelfde driver gebruiken als jullie?
Ik heb een Asus A8V deluxe mobo.
Als dit werkt,kunnen jullie dan een werkende link doorgeven?
Die van hierboven werkt helaas niet meer.
Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

melly schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:15:
Ik zit nu met een soort gelijk probleem.
BF2 reboot om de 5 min mijn pc:(
Nu lees ik dat jullie die SATA driver gedownd hebben.
Echter snap ik weinig van dit gedeelte en met mijn speurtocht naar drivers werd ik helemaal tureluurs van alle types die ik tegenkwam.
Kan ik dezelfde driver gebruiken als jullie?
Ik heb een Asus A8V deluxe mobo.
Als dit werkt,kunnen jullie dan een werkende link doorgeven?
Die van hierboven werkt helaas niet meer.
Alvast bedankt..
Zoek die driver via de Asus download site voor je moederbord. Of ga naar device manager, rechtermuisknop op die SATA controller en even op Update Driver klikken.

Bij mij heeft dat niet echt geholpen, nu heb ik niet alleen blauw scherm en reboot, maar soms een zwart scherm en reboot, en soms gaat ie weer terug naar windows.
Ik snap er helemaal nix meer van, ben nu de eerste patch aan het downloaden hoop dat het werkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOnTEuR

mOnTEuR

Just p00p!

Ok gisteravond de patch gelijk geprobeerd, heb 1 uur kunnen spelen, daarna ging ik slapen. Maar 1 uur lang geheel vlekkeloos kunnen spelen. Ik heb hier in ieder geval een goed gevoel over en denk dat de patch de grootste problemen heeft opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148713

Overal je vraag binnen 24 uur herhalen is ook niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 07-07-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de patch ook geïnstalleerd maar ik heb nog steeds het probleem dat de muis niet reageert als ik een server binnenkom. Het enige wat er veranderd is, is dat ik geen blauw scherm meer krijg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 09:34

nexhil

BAM!

ik speel BF2 nu al een paar maanden zonder problemen, tot vandaag dan :S

De 5.11 drivers voor ati zijn uitgekomen en die heb ik dus geinstalleerd... alles liep goed start BF2 op, het spel laadt een veld en pats: een blauw scherm zonder tekst en een automatische reboot na een paar tellen.

Lekker dus... ik denk van: nouja driver cleaner even uit voeren en de oude drivers er weer op.
zo gezegd zo gedaan.

Bf2 opstarten, pats hetzelfde :/

Dus ik maar systeem herstel, BF2 opnieuw installeren, audigy kaart opnieuw installeren en mijn Ali chipset drivers opnieuw installeren, maar niets helpt meer :S

iemand al een oplossing hier?

Asrock dual-sata2
3 GB MEM
x850 pro, 256
S939 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

IK heb die keiharde crashes met die blauw zonder witte tekst,zowel bij de multi player "day of defeat source en bij de single player quake 4"

Het geluid gaat bij zo'n crash ook rare doen over verschillende boxen,steeds een beetje geluid over verschillende kanalen.

Ik was dit vorige week zo zat, dat ik windows opnieuw erop heb gezet.
alles is up to date zelfs de laatste ati drivers 5.11.

asus p4p800 e bios ver.1019
ati 9800 pro
2*512 sdram
P4 2.8@3.1
creative audigy 2 6.1 kanaal

Het werk nog niet.
nee ik had hoop toen ik quake speelde maar na die crash niet meer.
Dat die comp. steeds weer op start zonder schade is toch opvallend.

[ Voor 16% gewijzigd door rjf op 13-11-2005 10:24 . Reden: antwoord of het nu wel werkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja maar was toen het probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ik heb het alleen maar bij BF2, ben nu al sinds gisteren middag aan het kloten met de pc... ik snap er echt geen hol meer van ....

ik heb trouwens een creative audigy 2 ZS

[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 13-11-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik denk dat ik er vanaf ben.

ik heb de eax en de cmss 3d uitgezet creative audigy 2
in speaker settings gewoon laten staan op 6.1 speakers
ook heb ik via dxdiag de audio hardware versnelling helemaal teruggezet.

ik heb ook in quake 4 de eax advance hd uitgezet.

tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Mischieb idee om na herinstallatie van de drivers directx ook overnieuw te installeren.

Ik heb nu al herhaaldelijk gehad dat directx preoblemen geeft na een update van de videodrivers. In meest extreme geval dat de hele 3d api' s niet meer gevonden werden.

Met de 5.11 divers had ik het probleem dat de pixelshaders niet meer goed gedetecteerd werden, directx overnieuw geinstalleerd en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 13:30
Een maat had dit probleem ook met zijn systeem en daar zat toevallig ook een Asus A7N8X-E Deluxe in. Het probleem was dat het systeem crash-de zodra de punkbuster key binnen kwam. Als je op een server zonder punkbuster ging spelen was die zo stabiel als een huis.
ik denk dat het hier iets mee te maken heeft... ik heb het namelijk een tijdje geleden ook gehad, toen kreeg ik net zoals velen een blauw scherm als ik wilde spawnen voor de 1e keer... toen videodrivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd en alles ging weer prima... tot gister... toen deed ie weer hetzelfde... van andere clanmaten van mij hoorde ik dat zij servers werden uitgegooid omdat HET UPDATEN VAN HUN NIEUWE PUNKBUSTER NIET WAS GELUKT... daar ligt denk ik het probleem... via de site van punkbuster kan je ook handmatig updaten, dat ga ik nu maar eens proberen en ik laat vervolgens wel weten of dit de oplossing is... of heeft iemand dit al geprobeerd?

EDIT: het werkt nog steeds niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door sjdjong op 13-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ik heb net een hele nieuwe HD gepakt (eentje die nog vacuum verpakt zat)
winxp geinstalleerd, audigy 2 ZS, X850 pro geinstalleerd met de drivers die bijgeleverd zaten ( vrij oude dus al) en ik heb weer het zelfde :/

tot voor gisteren heb ik echt nooit ergens last van gehad....

er zijn mee rtopics over, geen 1 met een antwoord :S

http://www.techspot.com/vb/topic35008.html
http://www.computing.net/gaming/wwwboard/forum/5607.html
http://forums.techguy.org/t408485.html
http://forum.pcmech.com/showthread.php?t=142884
http://www.forumplanet.co...asp?fid=13392&tid=1773973
http://forums.easports.co...4311&sls=2&threadID=13879

sommige claimen dat punkbuster het grote probleem is.

edit: Punkbuster handmatig geupdate, ik had wel een oude versie maar na het updaten bleef het probleem nog.

[ Voor 56% gewijzigd door nexhil op 14-11-2005 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ok heb misschien de oplossing ... :/

ik heb zojuist een uur kunnen spelen zonder problemen.
ik heb net een nieuwe user account aangemaakt... en wat denk je? nergens last van!
ik ga nu weer even mijn oude account proberen om te kijken of hij er dan vrijwelo meteen weer mee kapt.

edit: even mijn oude account geprobeerd: bats blauwscherm en reboot weer :/
ga weer even de nieuwe proberen

edit:

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
GODVERDEGODVERDOMME

was ook niet de oplossing dus

edit:

net 2 potjes kunnen spelen zonder problemen onder mijn orginele account
daarvoor heb ik mijn sata en sata-2 drivers geinstalleerd... hopelijk was dat de oplossing

[ Voor 51% gewijzigd door nexhil op 13-11-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ik zie dat de rest die problemen heeft een ASUS mobo heeft.

zou dit misschien komen omdat asus en asrock misschien dezelfde sata en sata-2 controllers gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
ik heb het probleem dus ook, maar ik heb een MSI socket 754 K8N Neo Platinum (Nforce3) moederbord, dus het zijn niet alleen de Asus moederborden... begin langzamerhand wel een btje wanhopig te worden, ik hoop dat ze snel een nieuwe punkbuster-versie releasen om te zien of het probleem daar ligt... ik denk het wel, want ik heb gister een hele lange tijd op een server zonder punkbuster kunnen spelen, maar toen ik weer een ranked server met punkbuster inging, begon het liedje weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ik heb na het installeeren van die SATA drivers nooit meer lastgehad. Inmiddels heb ik ook een PCI-SATA kaartje aangezien die SIL3112 zowiezo een trage *** chip is.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
Ook ik heb na het updaten van mijn SATA drivers geen last meer van vastlopers of blauwe schermen in BF2.

Raar dat een SATA update blauwe schermen bij een game kan voorkomen :?
Maargoed.. het helpt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

bosaap22 schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:43:
Ook ik heb na het updaten van mijn SATA drivers geen last meer van vastlopers of blauwe schermen in BF2.

Raar dat een SATA update blauwe schermen bij een game kan voorkomen :?
Maargoed.. het helpt wel ;)
Ik had zelfs de sata features uitstaan in bios... maar nu lijkt alles gewoon te werken.
Het meest rare vind ik nog wel... het gaat gewoon een paar maanden goed, en opeens werkt het gewoon niet meer zelfs niet na een schone install, je zou bijna dat er iets kapot is ofzo :S

[ Voor 19% gewijzigd door nexhil op 14-11-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Topicstarter
nexhil schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:26:
[...]

zelfs niet na een schone install, je zou bijna dat er iets kapot is ofzo :S
dat zeg ik... DRIVERS.... ;)

Oude windows drivers die tijdens het installeren van je schone nieuwe windows worden gebruikt zorgen er dus voor dat je dat probleem weer hebt/houdt.....
Update ze ff en kijk of het ook bij jou iets uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

had ik al gedaan, ik heb al bijna 24 uur geen problemen meer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
wat kunnen SATA-drivers in godsnaam met een spelletje te maken hebben, maar goed, k heb t ook maar eens geprobeert (de laatste drivers die ik kon installeren stamden uit half 2004, maar goed) en ook ik heb nu alweer een uurtje gespeeld zonder problemen... raarrrr, maar waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160365

hier staat misschien een oplossing!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!