Ok mijn opstelling is een movie van 800x600 met daarin het bekende spelletje met een balletje(5px) batje en de blokjes.
Nu zit ik met het volgende, ik probeer uit te vogelen hoe ik kan zien of ik zon blokje nou met het balletje aan de zeikant raak of aan de onderkant.
Want als hij aan de zeikant raakt moet hij spiegelen over de _y en en aan de boven/onderkant over de _x.
Anders gaat hij namelijk altijd opzei als je er tegen aan komt, maar hij moet gewoon onder de hoek van inval weer verder gaan.
Ik had dit geprobeerd (op een blokje):
Iemand een suggestie hierover b.v.d.
Nu zit ik met het volgende, ik probeer uit te vogelen hoe ik kan zien of ik zon blokje nou met het balletje aan de zeikant raak of aan de onderkant.
Want als hij aan de zeikant raakt moet hij spiegelen over de _y en en aan de boven/onderkant over de _x.
Anders gaat hij namelijk altijd opzei als je er tegen aan komt, maar hij moet gewoon onder de hoek van inval weer verder gaan.
Ik had dit geprobeerd (op een blokje):
code:
Maar dat wil dus niet door de reden dat speedx/y niet altijd precies 1unit is maar increased met 1.0001 zodat het balletje steeds sneller gaat.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| onClipEvent (enterFrame) {
if ((hitTest(_root.mball)) && (this._currentframe == 1)) {
if (_root.mball._x == this._x || _root.mball._x == this._x+this._width) {
_root.mball.speedx *= -1;
} else if (_root.mball._y == this._y || _root.mball._y == this._y+this._height) {
_root.mball.speedy *= -1;
}
this.play();
_root.score += 10;
}
} |
Iemand een suggestie hierover b.v.d.