Tagan 480 gaat niet meer aan door aanknop

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Ik zit nu al een paar dagen te kloten met wat machines en nu eindelijk was ik dan klaar... tot ik op het aanknopje van mijn hoofdpc drukte:

Tagan 480 nieuwe revisie
AMD 64 @ 2.5ghz
2x512mb Gskill BH5
single 6600GT
2xRaptor 74gb in raid + 200Gb maxtor
Thermaltake armor (4 case fans)
NEC 3540
Plextor 740A
Diskette drive (nodig voor raid)
DFI Nf4 SLI DR

Ik dus alles aangesloten steek stekker erin en zie dat mijn mobo lampje aangaat dus er loopt wel stroom. Ik druk op de aanknop en er gebeurt niks, van alles eruit lopen trekken tot aan het laatste mobo power connectortje toe maar wat ik ook doe het wil niet lukken.

Ik denk ik pak ff een ouwe p2 voeding (nog niet eens 100 watt denk ik) sluit de mobo connector aan op mijn DFI druk op aanknop en pc gaat gewoon aan (2 casefans en procfan waren nog aangesloten dus zo kon ik het zien)

Ik zou dan dus denken dat mijn tagan dood is.. maar niet helemaal, alleen het gedeelte dat een seintje van de aanknop krijgt oid?

Heeft iemand een suggestie? Krijg ik het niet de komende 12 uur aan de praat dan maar RMA'en denk ik

Ik heb toch niet teveel aangesloten waardoor dat ding dood gegaan is he? Dat moet een stabiele 480 watter makkelijk trekken nietwaar?.

Let dus: als ik alles afsluit en alleen een paar fannetjes die op mobo zitten, en die simpele 100 watt oid voeding aansluit met een 20 pins connector dan werkt het al.) Het rare is is dat de tagan nog wel stroom geeft want anders zou mobo ledje niet branden..

ps. ook ff tagan op DIT systeem getest en dat werkte ook niet:-/

[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-06-2005 00:24 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
Heel raar bij mijn Nforce2 DFI infinity moest je de atx stekker aantrekken op het mobo, dan op de aanknop drukken en dan bleef die wel aan.

Nu nog steeds blijft hij aan en kan je hem zo aandoen, maar zodirect de stroom eraf is geweest kan je hem niet zo aandoen(ledje brandt ook niet)

• mies-ttk89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 12:08
Bij mijn asus a8n sli deluxe moet je nog een molex in mijn moederbord drukken ( volgens mij bij de ez sector ) anders wil hij ook niet booten !
Ik weet niet of dat bord dat van jouw ook heeft kijk daar voor de zekerheid even na ;)

Lijkt me toch niet dat hij dood is want meestal als ze dood zijn geven ze helemaal geen signaal meer ...
en het aantal watt is genoeg voor dat systeem !

Check voor de zekerheid ook of het moederbord bij de atx plugin er helemaal in zit ! en hoe heb je dat opgelost met die 24 pins ?

Nederland | WAGO | Loxone | Smart Home

• ToFast
ow lol heb je de aanknop stekkertjes en reset enzo wel op het mobo aangesloten>?

• TWeaKLeGeND
De tagan heeft 20pins + clip-on 4 pins + nog zon losse 4 pins voor die 2e 12 volt, zo sluit ik em altijd aan en zo werkt het normaal ook. Nadat het normale niet werkte probeerde ik ook de molex die op mobo zit maar ik nooit heb gebruikt maar dit hielp ook niet.

• TWeaKLeGeND
ToFast schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:18:
ow lol heb je de aanknop stekkertjes en reset enzo wel op het mobo aangesloten>?
Yup anders zou die p2 voeding het ook niet gedaan hebben, en ik gebruik die knopjes niet ik gebruik de directe aan en reset knop die op het moederbord zelf zitten (ja ik heb de externe knop ook geprobeerd)

Let dus: als ik alles afsluit en alleen een paar fannetjes die op mobo zitten, en die simpele 100 watt oid voeding aansluit met een 20 pins connector dan werkt het al.)

[ Voor 19% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-06-2005 00:22 ]

• ToFast
Ja ok, zit dus wel goed.

Ik heb ergens iets gelezen dat iemand ook zon probleem had, het lag bij hem toch echt aan de 20>24 pins atx-connector(of andersom 24>20)

• TWeaKLeGeND
ToFast schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:11:
Heel raar bij mijn Nforce2 DFI infinity moest je de atx stekker aantrekken op het mobo, dan op de aanknop drukken en dan bleef die wel aan.

Nu nog steeds blijft hij aan en kan je hem zo aandoen, maar zodirect de stroom eraf is geweest kan je hem niet zo aandoen(ledje brandt ook niet)
ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt eigenlijk ATX = 4 pins los ding toch? aantrekken bedoel je mee erin doen? en dan de andere dingen nog niet alleen die 4 pins eerst DAN aan en dan pas derest?

• TWeaKLeGeND
ToFast schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:27:
Ja ok, zit dus wel goed.

Ik heb ergens iets gelezen dat iemand ook zon probleem had, het lag bij hem toch echt aan de 20>24 pins atx-connector(of andersom 24>20)
Ik heb dus geen 24>20 of 20>24 ik heb gewoon een echte 24 op mijn tagan en een 24 op mijn mobo, dit heeft een maand of 2 rustig normaal gedraait

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-06-2005 00:29 ]

• ToFast
ja had die gast ook. Dat werkte dus niet, hij maakte van de 24pins atx stekker dus een 20pins(opzetstukje van 4pinnen dus er niet in doen) en deed die in zn 24pins mobo. klaar.
Dan heb je nog een 4pins 12v stekker, of zelfs 2? Die moet je ook aansluiten en misschien nog andere stroomstekkers

• TWeaKLeGeND
Heb helaas al deze suggesties al geprobeerd, maar als het gister gewoon werkte moet dat nu ook zijn :-/

• TWeaKLeGeND
Ik probeer: Ik gooi deze pc uit en haal stekker eruit en gebruik deze stekker 8-)

• ToFast
En bij mn nforce2 had ik alle stekkers erin zitten, maar ging hij niet aan. Als ik dan de atc stekker ging aantrekken ging het ledje aan en kon ik em aandoen.

Daarna kon ik de pc aan en uit doen, en aan de stekker vrommelen, maar het ledje ging niet uit. Maar als de stroom er even af is geweest wil het weer niet,

Je zou denken in de eerste instantie omdat je aan de stekker moet trekken dat hij niet goed contact maakt, dat was bij niet het geval, hij maakte wel goed contact. Wat het is weet ik niet, maar zo werkte het bij mij

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zo kun je je voeding testen: klik (paperclipje werkt ook). Als je je voeding helemaal losmaakt, dan zo aansluit, en hem vervolgens op het stopcontact aansluit, zou hij aan moeten gaan.

• ToFast
tflegend schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:36:
Ik probeer: Ik gooi deze pc uit en haal stekker eruit en gebruik deze stekker 8-)
NEEEE je moet niet een 20pins stekker eraan maken man. ik heb ook een tagan(480 u22)
Hij is 24pins(20pins+12pins'los aanklikbaar') Je hebt dus gewoon 24 in 24 mobo.

Nu zei ik maak er 20pins in 24 mobo van, dus laat die 4pins die aan de atxstekker zit vastgeklikt even los. Gebruik verder alle 12v en molex stroomconnecters op het mobo!

• TWeaKLeGeND
lol ik bedoel de STEKKER, in deze pc zit nu die geshielde stekker voor in het stopcontact die bij de tagan zat:-P Glowmouse ik zal eens kijken

12v molex en 20 pins is een combo die ik nog niet heb prob:-P ff proberen, maar hoe dan ook als het maanden wel werkt en dan ineens niet s het vaag dat een stekkertje eruit trekken ineens helpt

Heb het geprobeert op die 145 watt voeding (ff net gezien dat t 145 is) en daar ging de fan een paar seconden aan, en de tagan deed helemaal niks toen ik dit probeerde. Dus morgen maar ff RMA-en I guess..

[ Voor 65% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-06-2005 01:00 ]

• ToFast
Ja denk het ook dan maar:) Zit gelukkig 3jaar garantie op :D

• TWeaKLeGeND
Bedankt voor de tips etc iedereen! Ik laat het morgen of overmorgen wel weten!
Pagina: 1