[Java] Java applicatie in browser?

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:00

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb nu eigenlijk een applicatie geschreven als JFrame en vraag me af of dat at ease (zonder er een JApplet van te maken) dit in een browser te gebruiken is of ben ik gedwongen dan gebruik te maken van een JApplet? Kon op google en op GoT niks vinden in de search (misschien de slechte searchstrings gebruikt)

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
apNia schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:00:
Ik heb nu eigenlijk een applicatie geschreven als JFrame en vraag me af of dat at ease (zonder er een JApplet van te maken) dit in een browser te gebruiken is of ben ik gedwongen dan gebruik te maken van een JApplet? Kon op google en op GoT niks vinden in de search (misschien de slechte searchstrings gebruikt)
Ik weet het niet precies, maar volgens mij is Webstart wat je zoekt. Kijk maar eens op de Sun site, daar staat meer.

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 22:51

azteke

King

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar je kan ook een java programma geschikt maken voor beide types. Dus èn applet, èn applicatie.

Verder hangt het van het programma zelf af of het mogelijk is of niet. Als hij bestanden moet lezen/schrijven wordt het behoorlijk lastig om dat voor elkaar te krijgen...

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Verwijderd

Je zult wel een JApplet moeten gebruiken, aangezien je niet direct een JFrame in een pagina kan embedden. Het is echter wel erg gemakkelijk om hiervoor een kleine adapter klasse te nemen, die het eigenlijke werk delegeert naar je bestaande frame. Dit is wat ik hier ooit voor heb gebruikt:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
public class ReversiApplet extends Applet implements ActionListener
{
    ReversiFrame GameFrame;

public void init()
    {
        Button ShowButton;

ShowButton = new Button("Show game window");
        ShowButton.addActionListener(this);
        add(ShowButton);

GameFrame = ReversiFrame.createFrame();
    }

public void actionPerformed(ActionEvent Action)
    {
        try
        {
            GameFrame.setVisible(true);
        }

catch (Exception E) { }
    }
}

Je vraagt je misschien af waarom er nog een button nodig is als het frame al in de init() wordt getoond. Dit is voor het geval dat een gebruiker het frame sluit door op kruisje te drukken. Aangezien je niet als applicatie draait, mag je geen System.exit(0) geven. Je kunt het frame dan echter wel verbergen. Als het verborgen is, kun je het met die button weer tonen zonder dat je de pagina ervoor hoeft te refreshen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 00:15 . Reden: Highlight van de code ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:00

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Yeah perfect dat zocht ik een beetje... thanks voor de hulp guys =)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Je hoeft er niet eens een JApplet voor te maken. WebStart werkt vaak beter.
Maar ja, wat je wilt...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Pagina: 1