Ik heb zojuist een glftpd ftp server opgezet (draait op Suse 9.1 pro systeem). Het probleem is echter dat clients alleen kunnen verbinden naar directories in /glftp/site. Nu zou ik graag willen dat clients ook toegang krijgen tot /mnt/server/fileserver. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een mount point gemaakt in /glftpd/site:
mount --bind /mnt/server/fileserver /glftp/site/fileserver
Dit werkt perfect todat ik mijn computer herstart. Het mount point verdwijnt na een reboot.
Ik neem aan dat ik /etc/fstab moet wijzigen om de dir fileserver permanent gemount te maken, ondanks dat het hier om een directory gaat en dus niet om een device (floppydrive etc). Ik heb geprobeerd om de volgende zin in fstab te zetten, maar dit levert geen resultaat:
/mnt/server/fileserver /srv/ftp/glftpd/site/fileserver auto rw,auto,nouser,sync,noexec 0 0
Wat doe ik fout?
mount --bind /mnt/server/fileserver /glftp/site/fileserver
Dit werkt perfect todat ik mijn computer herstart. Het mount point verdwijnt na een reboot.
Ik neem aan dat ik /etc/fstab moet wijzigen om de dir fileserver permanent gemount te maken, ondanks dat het hier om een directory gaat en dus niet om een device (floppydrive etc). Ik heb geprobeerd om de volgende zin in fstab te zetten, maar dit levert geen resultaat:
/mnt/server/fileserver /srv/ftp/glftpd/site/fileserver auto rw,auto,nouser,sync,noexec 0 0
Wat doe ik fout?