joystick werkt niet onder games, wel in windows

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
beste mensen,

ik heb vandaag een mooie joystick gekocht van logtech (extreme 3d pro blaat ding) nu heb ik deze netjes geinstalled etc. etc. en hij is ook prima te configureren in windows.

ik kan knopjes instellen, en ik zie dat ze daadwerkelijk gedetecteerd worden..

MAARRRrr.. ingame doet dat ding dus echt helemaal niks..

ik heb al opnieuw directx geinstalleerd, en ook de driver daarna weer.
dit heeft niet geholpen.

in dxdiag geeft ie ook doodleuk aan dat er geen problemen zijn, dus aan directx zou het niet mogen liggen.

alleen nu zou ik hem natuurlijk wel graag gebruiken..
iemand een idee?

offtopic:
het topic staat in dit subforum omdat niemand me precies heeft kunnen vertellen waar hij moest. zelfs na op irc te vragen naar een mod wilde niemand me helpen, en ze vonden zelfs dat het niet uit maakte waar het topic kwam, want daar hadden we immers modjes voor.. (...right #t.net)
wanneer dit topic niet goed staat, kan een modje er dan ook svp bijzeggen waarom dit topic in een bepaald subforum moet?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken? Dit gaat over hardware die niet functioneert; en niet over een applicatie die iets niet doet.
zelfs na op irc te vragen naar een mod wilde niemand me helpen, en ze vonden zelfs dat het niet uit maakte waar het topic kwam, want daar hadden we immers modjes voor
Welke mod heb je gesproken dan? Volgens mij is iedereen bereikbaar via zowel IM als mail namelijk :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BasieP
@spider, even lezen denk ik..

het is juist zo dat de hardware het PRIMA doet... en juist wel over een applicatie die iets niet doet..

maar idd WOS is ook best voor mij..

ik heb zelf niet met een mod kunnen praten, want bepaalde niet nader te noemen personen op irc spraken zelf wel met een modje, maar wilde mij (na herhaaldelijk aandringen) niet zeggen wie (welke nick) dus ik kon ze zelf niks vragen.
erg vervelend iig (niet echt behulpzaam)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:42

DataGhost

iPL dev

ik had op irc nog 2x gezegd dat het in SPV moest omdat hij werkt in windows -> geen WOS, geen OH en ook geen GT
mja dat terzijde
aangezien de joystick in windows wel werkt en ingame niet zou het handig kunnen zijn de game erbij te vermelden. Ik zie ook in je TS niks terug over eventuele zoekacties op $gamenaam+joystick of ik kijk niet goed.

• BasieP
DataGhost schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:45:
ik had op irc nog 2x gezegd dat het in SPV moest omdat hij werkt in windows -> geen WOS, geen OH en ook geen GT
mja dat terzijde
aangezien de joystick in windows wel werkt en ingame niet zou het handig kunnen zijn de game erbij te vermelden. Ik zie ook in je TS niks terug over eventuele zoekacties op $gamenaam+joystick of ik kijk niet goed.
games bedoelde ik
tot nu toe allede meeste games die ik getest heb (bf1942 + mods, bf2,fms) verder heb ik geen vliegspellen.

(fms is een modelbouw vliegsimulator; Flying Model Simulator)

edit: in fms doet ie het nu wel (na wat settings in fms zelf aan te passen)
fms is een windows app, en is dus ook niet fullscreen enzo, en werkt op openGL

[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 22-06-2005 00:12 ]

• BasieP
ik heb net getest op me laptop met dezelfde windows XP versie (SP2 voledig up2date) en dezelfde logitech drivers (meegeleverd bij het apparaat) en daar deed ie het ook niet.

ik ga nu een andere driver downloaden (als dat kan) en dan nog eens testen

edit: nope, nieuwste driver veranderd niks

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 22-06-2005 01:30 ]

Pagina: 1