Toon posts:

[Dreamweaver] Probleem met cellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een nieuwe site begonnen maar nu zit ik met een probleem:

http://home.kabelfoon.nl/~caschenk/

Die witte balken boven en onder de banner en boven en onder de navigatiebalk, die horen er niet te zijn, mar op een vage manier komen ze er toch te staan.

Misschien dingen die het probleem kunnen veroorzaken:
  • Die banner is een .swf en het rechter deel van de navigatiebalk ook.Het lijkt me echter niet logish dat dat het is omdat het eerder wel lukte om flash in een html te zetten.
  • Dit is de eerste keer dat ik tekst op deze site zet. Dat heb ik gedaan door een plaatje als background te zetten voor een cel en toen heb ik er tekst daar overheen getypt. Misschien is er door de uitlijning iets mis gegaan, ik weet het niet 8)7
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik ben nog niet echt bekend met Dreamweaver.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

De plaatjes aan de rechter en linkerkant rekken de hele table op waardoor de hoogte van de cellen ook opgerekt wordt en je dus margins krijgt in de cellen. Kun je niet gewoon wat spelen met alle cellen totdat je er achter komt waar het probleem zit?

Ik heb het vermoeden dat je van HTML en CSS helemaal geen kaas gegeten hebt en dus zul je het met DW moeten oplossen. Probeers dus eerst wat in DW of ga tutorials zoeken, en analyseer waarom het eerst wel goed was en nu niet meer :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Verder is het nut van Flash hier echt totaal niet aanwezig. Flash is voor animaties, dit had ook met een afbeelding gekunt.

Verwijderd

Het komt omdat de zijkant-plaatjes hoger zijn dan de inhoud van de pagina, het midden wordt hierdoor vergroot.

Het is inderdaad zo dat flash een beetje overbodig is. Normale tekst links kunnen ook oplichten.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
ik weet t niet of dit zo moet: je collom is: height="101" met daarin embed: height="101"...en volgens mij is de wit ruimte boven en onder je plaatje samen evenhoog als t plaatje zelf (101 dus), dat zou t dus wel eens kunnen zijn
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<tr>
<td rowspan="4">[img]"bla.gif"[/img]</td>
<td colspan="2"><object classid="bla" codebase="bla" width="748" height="101">
        <param name="movie" value="Banner.swf">
         <param name="quality" value="high">
         <embed src="bla.swf" quality="high" pluginspage="bla" type="bla" width="748" height="101"></embed> </object></td>
<td rowspan="4">[img]"bla.gif"[/img]</td>
</tr>
en voor die collom daaronder t zelfde.
edit: ohja,de plaatjes aan de zijkant zijn prima volgens mij, maar aan de onderkant gaat t in firefox een paar pixels mis.

[ Voor 34% gewijzigd door Rapzar op 22-06-2005 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad nogal noob met de meeste dingen maar daarom probeer ik het zo een beetje te leren. Maar ik zal wel wat boekjes gaan lezen en tutorials doen ;)

En over dat flash hier niet nuttig is; daar ben ik het helemaal mee eens, ik weet ook wel dat het anders kan maar het was gewoon even om te kijken of ik met dreamweaver flash in html kon zetten.

Ik ben er nu achter dat het eraan ligt dat ik het grote plaatje (onder de navigatiebalk) als background gebruik. Nu heb ik hem namelijk als image en dan is alles ok maar als ik dat plaatje als achtergrond gebruik wordt dat plaatje als het ware "naar beneden gedrukt" en komen die witte balken.

EDIT: Gelukt :)

Ik heb even de hoogte van de cel waarin de achtergrond stond moeten instellen, nu wordt ie niet meer ingedrukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 13:37 ]

Pagina: 1