[Unreal 3] Nvidia of ATI?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07
Ik heb momenteel nog geen budget, maar goedkoper en sneller is altijd beter.
Ik weet nog niet precies wat voor kaart ik wil en dat bepaald uiteraard het budget.
Normaal gesproken ben ik meer een ATI fan-boy, maar als het moet ben ik ook wel te spreken over Nvidia.

Als ik een budget hebt van rond de 200 euro zit ik te denken aan:

XFX 6800LE (Ik heb hiervoor een Leadtek 6800LE gehad maar daar was ik niet zo over te spreken, misschien dat XFX hieraan iets kan veranderen)

Als ik een budget rond de 300 euro hebt zit ik te denken aan:

Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample 290euro
OF
ATI Radeon x800 PRO VIVO en dan flashen naar X800XT of X800XTpe

Ik zit namelijk te twijfelen omdat binnen de kortste keren de Unreal 3 engine word gebruikt en daar graag een goede videokaart voor wilt hebben. De reden dat ik waarschijnlijk voor Nvidia kiest is omdat deze kaart Pixel Shader 3.0 gebruikt. Zal dit veel uitmaken vergeleken met de kaarten van ATI? Of zeggen jullie van die PS 3.0 zal niet veel uitmaken dus je kan best een radeon kaart kopen.
Ik wil graag vooral op de laatste vragen een antwoord willen hebben zodat het wat duidelijker voor mij word om welke kaart te nemen.

Ik wil geen flame wars zien, wil alleen de feiten weten

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 21-06-2005 23:01 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik zou zelf voor de x800 pro vivo gaan en flashen.
Voor de rest zou ik zeggen: www.google.nl

Verwijderd

wacht gewoon nog heel even als de 7800 en de x900 uitkomen dan dalen alle prijzen wel :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:04:
wacht gewoon nog heel even als de 7800 en de x900 uitkomen dan dalen alle prijzen wel :)
ja maar als je zo bezig gaat blijf je wachten ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De feiten zijn al tig keer verteld, zowel in topics hier, als in reviews all over the internet...
Gebruik Google eens, ga er eens een tijdje voor zitten, en verdiep jezelf erin...
Makkelijk, je alles laten voorkauwen door de mensen die het zouden moeten weten.
Als wij vervolgens met zijn allen roepen dat je PC het het beste doet als je hem in het water gooit, neem je dat dan ook van ons aan? Verdiep je er eens flink in, en mocht je er niet uit komen, kun je je vraag, mits goed onderbouwd, altijd hier kwijt.

Met betrekking tot het kiezen van de kaart, er zullen altijd mensen voor Ati blijven kiezen, en altijd mensen voor NVidia. Verander je toch niets aan. Zoals je uit verschillende tests wel zult hebben gezien, ontlopen beide kaarten elkaar niet zo veel (gemiddeld gesproken dan).
X800Pro Vivo willen flashen klinkt leuk, maar 100% garantie is het in principe nooit, dus tenzij je er de nodige tot je beschikking hebt om mee te testen, zou ik dat even buiten beschouwing laten.
Momenteel zou ik zelf inderdaad kiezen voor een NVidia-kaart, vanwege met name die PS3.0.

Als het bovenste trouwens ietwat hard overkomt, sorry, zo is het niet bedoeld, maar de topictitel liet weinig tot de verbeelding over, en ik had echt zoiets van, zucht, weer zo'n noob die zich, totaal niet ingelezen in de materie, stort in een dergelijke discussie.
Viel achteraf gelukkig mee...

• Robin4
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:04:
Ik ga en wil niet wachten. Ik wil in de maand Juli/augustus een kaart kopen want tegen die tijd heb ik geld. De 7800 is me veelste duur, de huidige kaarten zijn nog snel zat. En een hollander wilt altijd meer voor minder, ik dus ook. Ik heb momenteel maar weer me oude Radeon 8500 erin maar die gaat de nieuwste spellen nooit meer trekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 21-06-2005 23:11 ]

• Robin4
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:02:
Ik zou zelf voor de x800 pro vivo gaan en flashen.
Voor de rest zou ik zeggen: www.google.nl
Waarom zou ik google moeten gebruiken. De genoemde kaarten zijn de enigste kaarten die mij echt boeien, en op andere fora denken ze er weer helemaal anders over. Ik wil gewoon weten wat is slim om te doen en waarom.

Waarom gaat je keuze naar die x800PRO VIVO?
BredeP schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:09:
De feiten zijn al tig keer verteld, zowel in topics hier, als in reviews all over the internet...
Gebruik Google eens, ga er eens een tijdje voor zitten, en verdiep jezelf erin...
Makkelijk, je alles laten voorkauwen door de mensen die het zouden moeten weten.
Als wij vervolgens met zijn allen roepen dat je PC het het beste doet als je hem in het water gooit, neem je dat dan ook van ons aan? Verdiep je er eens flink in, en mocht je er niet uit komen, kun je je vraag, mits goed onderbouwd, altijd hier kwijt.

Met betrekking tot het kiezen van de kaart, er zullen altijd mensen voor Ati blijven kiezen, en altijd mensen voor NVidia. Verander je toch niets aan. Zoals je uit verschillende tests wel zult hebben gezien, ontlopen beide kaarten elkaar niet zo veel (gemiddeld gesproken dan).
X800Pro Vivo willen flashen klinkt leuk, maar 100% garantie is het in principe nooit, dus tenzij je er de nodige tot je beschikking hebt om mee te testen, zou ik dat even buiten beschouwing laten.
Momenteel zou ik zelf inderdaad kiezen voor een NVidia-kaart, vanwege met name die PS3.0.

Als het bovenste trouwens ietwat hard overkomt, sorry, zo is het niet bedoeld, maar de topictitel liet weinig tot de verbeelding over, en ik had echt zoiets van, zucht, weer zo'n noob die zich, totaal niet ingelezen in de materie, stort in een dergelijke discussie.
Viel achteraf gelukkig mee...
Het probleem is juist, hoe meer je erin verdiept hoe moeilijker de uiterlijke keuze gaat worden.
Wat is het nadeel als een kaart geen PS 3.0 heeft? Ik kan toch gewoon spelen met een goede beeldkwaliteit? Of is het zo dat ik zonder PS 3.0 bepaalde spellen niet meer kan spelen?

[ Voor 67% gewijzigd door Robin4 op 21-06-2005 23:17 ]

• Robin4
schopje

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast, en svp niet binnen 24h kicken ;)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:35

Bever!

3

je kan met die ati evengoed unreal 3 draaien.
ps2b is in principe zo goed als gelijk aan ps3, er ontbreken een paar kleine instructies om dingen sneller te maken. vrij verwaarloosbaar
een argument wat veel mensen gebruiken is HDR, maar als er veel gebruik wordt gemaakt van hdr (ps3) dan zakt de performance met deze nvidia kaarten gigantisch in. Iets wat bij de gf7 is verbeterd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Je hebt het over Unreal Engine 3 (en - mind you - Unreal 3 is nog niet eens aangekondigt) En spellen rond deze engine komen pas ergens in 2006 uit. Als het echt alleen om Unreal Engine 3 gaat dan zou ik toch zeggen wacht even tot meer duidelijk is over wat de eisen van die engine precies zijn.
Als je begin 2006 of eind 2005 een kaart koopt heb je ook nog meer voor minder.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Steffy
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Ik ben bang dat met geen van die videokaarten die je hier opnoemt games met de Unreal 3 engine goed zal kunnen draaien, er werd als eens verteld dat een X800 XT je de game maar net zou kunnen draaien, nu weet ik niet hoe het verder zit maar je kunt beter een kaartje gaan halen tegen de tijd dat games met de Unreal 3 engine er zijn, het duurt minstens nog een jaar en denk wel langer voordat de game er is en als het net zoals met Doom 3 gaat die op een GF3 perfect zou draaien dan zullen de kaartje die nu top zijn het niet eens meer trekken. Ben bang dat je zult moeten wachten en welke van de 2 je koopt maakt weinig uit.

Dus games de met de Unreal 3 binnen de korste keren 8)7 ik snap niet waar je het weg haald, UT2007 wordt de eerste game denk ik met de U3 Engine en die komt pas eind 2006. Dus slaap met een gerust hart, een kaart kopen voor een game die niet uit is is compleet doelloos, dan kom je altijd bedrogen uit want games vragen vaak meer dan dat er 2 jaar voor de release beweerd wordt.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Koop je als Unreal 3 engine, c.q Unreal 2007 uit is een Xbox 360 of een PS 3.

Aangezien je voor minder geld toch hetzelfde spelletje kan spelen :)

• Robin4
Pollewob schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:04:
Topictitel aangepast, en svp niet binnen 24h kicken ;)
Bedankt voor het aanpassen van de topic titel, het stond er idd een beetje noob achtig. Ik wilde het zelf al veranderen maar dat ging dus niet.
Aight! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:31:
Koop je als Unreal 3 engine, c.q Unreal 2007 uit is een Xbox 360 of een PS 3.

Aangezien je voor minder geld toch hetzelfde spelletje kan spelen :)
En de hardware en losse spellen kosten zeker niks :)
Bever! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:07:
je kan met die ati evengoed unreal 3 draaien.
ps2b is in principe zo goed als gelijk aan ps3, er ontbreken een paar kleine instructies om dingen sneller te maken. vrij verwaarloosbaar
een argument wat veel mensen gebruiken is HDR, maar als er veel gebruik wordt gemaakt van hdr (ps3) dan zakt de performance met deze nvidia kaarten gigantisch in. Iets wat bij de gf7 is verbeterd.
Oke maar welke ATI kaarten kunnen dat dan allemaal, ik denk dat het budget en midden segment dat niet meer kunnen. Ik zit zelf eigenlijk nou te denken om helemaal geen 300 euro voor een videokaart aan te gaan geven, misschien is het veel beter als ik nou een 9800PRO of een XFX 6800LE koop en dan tegen de winter/ begin 2006 de r520 koop.

[ Voor 76% gewijzigd door Robin4 op 22-06-2005 15:11 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
de huidige kaarten zijn nog snel zat
Je weet nu al dat de huidige generatie kaarten nog "snel zat" is voor Unreal 3? Dat hangt er maar vanaf op welke resolutie en detail je wilt spelen en zoals gezegd, dat spel komt echt niet binnen enkele maanden. Het is in ieder geval erg naief om te zeggen dat kaarten van nu snel genoeg zijn voor een spel dat nog lang niet uit is.

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 22-06-2005 15:13 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 09:46

Bosmonster

*zucht*

Coolmaster schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:10:
[...]

Ik ga en wil niet wachten. Ik wil in de maand Juli/augustus een kaart kopen want tegen die tijd heb ik geld. De 7800 is me veelste duur, de huidige kaarten zijn nog snel zat. En een hollander wilt altijd meer voor minder, ik dus ook. Ik heb momenteel maar weer me oude Radeon 8500 erin maar die gaat de nieuwste spellen nooit meer trekken.
Juli/augustus zie ik als 'even wachten' :)

Redelijke kans dat in augustus er budget versies (zoals de 6600) van de G70 uitkomen.

Persoonlijk koop ik altijd leuke prijs/kwaliteit verhouding kaartjes van rond de 200-250 euro, en koop iedere serie een nieuwe. Dit heeft mijn voorkeur boven kaarten kopen van 400+ euro.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar Nvidia voor de stabielere drivers en een goede samenwerking met nForce moederborden. Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit.

Stel jezelf een budget en koop een kaart die goed in het budget past op het moment dat je hem wilt kopen.

Verwijderd

Ik wil nu dus ook een videokaart van max 300 euro ofzo.
Nu wou ik dus de x800xl van asus (295euro), maar tot mijn verbazing zie ik op alternate.de een x800 XT voor maar 299euro (PCI-e)!

http://www3.alternate.de/...etails.html?artno=JAXA90&

iemand die mij kan vertellen welke ik nu moet? aangezien het ook uit duitsland moet komen enzo (kan dit onder rembours en hoeveel extra naar nl?)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Coolmaster schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:02:
[...]
En de hardware en losse spellen kosten zeker niks :)
Minder dan wat je allemaal voor high tech hardware nodig hebt voor een potje UT2007.
Ben je goedkoper uit met een Xbox 360 of PS 3.

:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Aight! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:52:
[...]

Minder dan wat je allemaal voor high tech hardware nodig hebt voor een potje UT2007.
Ben je goedkoper uit met een Xbox 360 of PS 3.

:)
Heb je overtuigende bronnen dat UT2007 op Xbox360 of PS3 uitkomt? En dan doel ik op overtuigende bronnen en niet een techdemofilmpje voor de PS3 waar toevallig UT2007 karakters inzitten....

Er valt gewoon niets te zeggen over UT2007 nog. Epic kennende maken ze het geheel goed schaalbaar. Tegen de tijd dat UT2007 op de markt is, is de X800 serie mid-range en die zullen ze ook nog wel supporten maar om nu zoveel geld uit te geven terwijl je niet weet hoe het over een jaar zit, vind ik raar. Kijk als je nu een spel hebt wat je heel graag en vaak wil spelen (bf2 bijv) dan koop je nu een nieuwe videokaart misschien maar niet met het oog op anderhalf jaar later... toch??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Only time can tell.

Console's zijn de toekomst, wat ik al in dat andere topic zei. Gamers willen geen 2000+ meer uitgeven voor hun pc om bij te blijven, als je voor 600 euro al een console hebt.

Maar om nu voor 300 euro een oude high end kaart te kopen, kan zeer :), het is wel vaker zo, als je het nu niet doet krijg je er spijt van.

[ Voor 28% gewijzigd door Aight! op 22-06-2005 16:09 ]

• Robin4
ik ben eruit

Ik ga voor de xfx 6800le, of anders voor de 9800Pro

Ik ga voor de xfx 6800le omdat:

*Goedkoop (149 euro)
*Zou voldoende moeten presteren met de huidige spellen
*PS 3.0 voor toekomstige spellen
*Unlocken en overklokken

2de keus:

9800Pro
*Goedkoop 119 euro)
*Presteerd iets minder als de 6800LE
*Helaas geen PS3.0
*Flashen naar 9800XT en ioverklokken

Dan ga ik uiteraard voor keuze 1. Als ik meer geld heb over een klein jaartje dan kan ik wel uit naar de R520 of dan een nieuwere kaart. ( Maar dat ben ik wel genoodzaakt om me cpu te overklokken of een zwaarder te nemen)

X800XL wil ik niet want is 300 euro (is wel duur voor iets minder dan 1 jaar gebruik)
Is niet makkelijk te overklokken en snel te krijgen

De X800Pro vivo is me het geld ook niet waard voor 1 jaar gebruik dus valt dan ook helaas af.

De 6800 is ook een optie maar die is helaas 200 euro maar ik zal hem wel overwegen. :>

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 22-06-2005 17:41 ]

Verwijderd

Objectief en punt-voor-punt vergelijken is altijd het beste, daarna kijken waar jij naar verwachting in de toekomst het meeste voordeel bij hebt.

Je computer samenstellen voor één spel is altijd een slecht idee, ik geef ze graag de kost die klauwen met geld hebben uitgegeven voor HL2 en Doom 3, toen vervolgens bleek dat het klotespellen waren die ze binnen een week hadden uitgespeeld :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

offtopic:
Hey nare zit je hier ook al, Jolt(Mikal) ;)

6600 GT is trouwens ook geen slechte keuze.
9800Pro zou ik al helemaal niet meer aan beginnen.
Zwaar verouderd.

Of natuurlijk 2e hands voor een andere kaart gaan.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je hebt al gekozen maar ik wil nog toevoegen dat lang niet alle Pro vivo's meer te flashen zijn omdat er oa ander geheugen word gebruikt

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Robin4
Volgens mij waren dat maar een paar kaarten die je niet kon flashen.
De club3d kon je volgens mij gewoon nog flashen.
Maar 300 euro vind ik gewoon even te duur.

Mocht ik net geld voor een 6800gt hebben dan koop ik wel een GT
Maar het ziet er naar uit dat het gewoon de xfx 6800le gaat worden.

Verwijderd

Aight! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:08:
Only time can tell.

Console's zijn de toekomst, wat ik al in dat andere topic zei. Gamers willen geen 2000+ meer uitgeven voor hun pc om bij te blijven, als je voor 600 euro al een console hebt.

Maar om nu voor 300 euro een oude high end kaart te kopen, kan zeer :), het is wel vaker zo, als je het nu niet doet krijg je er spijt van.
Ik game liever op de pc dan op de console, jaren lang op console gespeeld maar nu toch echt pc gamer. En zolang ik zelfs met mijn Ati Radeon 9000 pro 128mb Battlefield 2 kan spelen, ben ik tevreden. :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Aight! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:12:
offtopic:
Hey nare zit je hier ook al, Jolt(Mikal) ;)

6600 GT is trouwens ook geen slechte keuze.
9800Pro zou ik al helemaal niet meer aan beginnen.
Zwaar verouderd.

Of natuurlijk 2e hands voor een andere kaart gaan.
9800 Pro is dan juist geen slechte keuze, als er toch maar een jaar mee gegamed gaat worden moet je juist een 9800 Pro kopen, elke €10 die je meer uitgeeft is zonde, er komen toch geen games meer uit die een 9800 Pro vragen het eerste jaar en behalve de nieuwste Nvidia kaart die vandaag uit is kan geen kaart Unreal 3 draai, tenzij het SLI is maar we zoeken hier naar een AGP kaartje dus zonde om dan een duurdere kaart te kopen. En voor de 2e hands meer waarde moet je niet gaan, die is over een jaar echt verwaarloosbaar.

Als je echt zeker bent van 1 jaar dan zou ik de 9800 pro kopen, die andere kaart zingt het nog een paar maandjes langer uit maar voor UT 2007 en andere Unreal 3 games en games in het algemeen tegen die tijd, zul je toch echt iets anders moeten kopen. Vandaar dat ik zelf ook nog minstens een jaar wacht met het vervangen van mijn 9700 Pro, er zijn geen games die meer eisen, Doom 3 is het zwaarste op dit moment en dat vraagt nog niet het max van mijn systeempje.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
Aight! schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:08:
Only time can tell.

Zeg nou zelf, een shooter speelt toch het best met een muis? Die muis geeft een nieuwe dimensie aan het gamen, waarmee je zeer nauwkeurig kunt mikken, en ook vliegensvlug omdraaien.

Ik denk dat dat de voornaamste reden is waarom veel mensen pc knallen...

• Robin4
Steffy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:56:
[...]

9800 Pro is dan juist geen slechte keuze, als er toch maar een jaar mee gegamed gaat worden moet je juist een 9800 Pro kopen, elke €10 die je meer uitgeeft is zonde, er komen toch geen games meer uit die een 9800 Pro vragen het eerste jaar en behalve de nieuwste Nvidia kaart die vandaag uit is kan geen kaart Unreal 3 draai, tenzij het SLI is maar we zoeken hier naar een AGP kaartje dus zonde om dan een duurdere kaart te kopen. En voor de 2e hands meer waarde moet je niet gaan, die is over een jaar echt verwaarloosbaar.

Als je echt zeker bent van 1 jaar dan zou ik de 9800 pro kopen, die andere kaart zingt het nog een paar maandjes langer uit maar voor UT 2007 en andere Unreal 3 games en games in het algemeen tegen die tijd, zul je toch echt iets anders moeten kopen. Vandaar dat ik zelf ook nog minstens een jaar wacht met het vervangen van mijn 9700 Pro, er zijn geen games die meer eisen, Doom 3 is het zwaarste op dit moment en dat vraagt nog niet het max van mijn systeempje.
De 9800pro is idd geen slechte keuze, maar ik bedoel ik moet er toch ongeveer een jaar mee gamen dus ik wil wel wat dat wel een beetje voorruit komt. Dus daarom leek mij in eerste instantie de xfx 6800LE een goede keuze, want die kost wel 30 euro meer, maar die kaart heeft wel de kans dat hij nog sneller zou gaan. En ik heb meteen al PS3.0 wat zoiezo gebruikt gaat worden.

Verwijderd

Coolmaster schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:13:
[...]

Waarom zou ik google moeten gebruiken. De genoemde kaarten zijn de enigste kaarten die mij echt boeien, en op andere fora denken ze er weer helemaal anders over. Ik wil gewoon weten wat is slim om te doen en waarom.

Waarom gaat je keuze naar die x800PRO VIVO?

[...]
Je moet niet naar fora zoek maar reviews (bv x800pro review )

Waarom de x800pro vivo? Omdat deze goed meekan, valt te flashen en ocen, als je even wacht is hij een pak goedkoper (maarja je bent een beetje koppig :))

• Robin4
De vraag is juist of hij nog wel te flashen valt, misschien zijn al deze kaarten al veranderd.
En ik heb zelf al genoeg infomatie gelezen over de x800pro Vivo. Vraag me af of deze kaart nog wel de games met de unreal 3 engine gaat trekken. Want als dat niet zo is kan ik net zo goed een goedkoper kaart kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Robin4 op 23-06-2005 01:52 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Macros4 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:08:
[...]

Zeg nou zelf, een shooter speelt toch het best met een muis? Die muis geeft een nieuwe dimensie aan het gamen, waarmee je zeer nauwkeurig kunt mikken, en ook vliegensvlug omdraaien.

Ik denk dat dat de voornaamste reden is waarom veel mensen pc knallen...
FPS/RTS dat moet wel op de PC, maar een FPS op een console gaat ook prima.
Platform, Party-based (singstar, e.d), 3th person shooters, race, etc gaan allemaal prima op een console.

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:47:
De vraag is juist of hij nog wel te flashen valt, misschien zijn al deze kaarten al veranderd.
En ik heb zelf al genoeg infomatie gelezen over de x800pro Vivo. Vraag me af of deze kaart nog wel de games met de unreal 3 engine gaat trekken. Want als dat niet zo is kan ik net zo goed een goedkoper kaart kopen.
Ik denk dat je unreal 3 zelfs niet met die nieuwste geforce kan trekken. Maar van het moment dat de nieuwe ati uit komt moet de x800 sterk dalen, zoniet evenduur worden als de 9800pro nu is. En trouwens ik betrijfel of de 9800pro nog wel verkrijgbaar is, hier in belgie kan je er bijna niet meer aan komen.

Wat ik doe is wachten totdat de x800pro goedkoper is en dan zie ik wel verder.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Net een paar dagen telaat anders had je de 6800GE bij MyCom voor 199,95 kunnen halen.
[Asus V9999-GE voor €199,95 bij Mycom]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41

ErA

Uit het feit begrijp ik dat je momenteel een 8500 radeon hebt? Dit op een AGP slot neem ik aan?

Want wat je nu gaat doen is lekker stom natuurlijk, je gaat een AGP videokaart kopen (als je er uberhaupt rekening mee had gehouden dat er ook zoiets is als PCI-E) en deze in je huidige systeem stoppen.
Vervolgens wil je over een jaartje je mobo+cpu upgraden, waar je logischerwijs tegen een pci-e mobo aankijkt.
En tjah dan moet je die AGP kaart weer weg doen en dezelfde kaart in PCI-e kopen.

Mijn advies: sparen tot je genoeg geld hebt om: Mobo+cpu+Vid+(geheugen) in 1 keer kan kopen anders blijf je bezig.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 06:38
KappuhH schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:27:
Net een paar dagen telaat anders had je de 6800GE bij MyCom voor 199,95 kunnen halen.
[Asus V9999-GE voor €199,95 bij Mycom]
of je koopt nu de X800 Pro van Asus die is nu in de aanbieding bij mycom voor 249 euro .. Goed Prijsje _/-\o_ :7

• Robin4
ErA schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:34:
Uit het feit begrijp ik dat je momenteel een 8500 radeon hebt? Dit op een AGP slot neem ik aan?

Want wat je nu gaat doen is lekker stom natuurlijk, je gaat een AGP videokaart kopen (als je er uberhaupt rekening mee had gehouden dat er ook zoiets is als PCI-E) en deze in je huidige systeem stoppen.
Vervolgens wil je over een jaartje je mobo+cpu upgraden, waar je logischerwijs tegen een pci-e mobo aankijkt.
En tjah dan moet je die AGP kaart weer weg doen en dezelfde kaart in PCI-e kopen.

Mijn advies: sparen tot je genoeg geld hebt om: Mobo+cpu+Vid+(geheugen) in 1 keer kan kopen anders blijf je bezig.
8500 radeon is altijd al AGP geweest, dat is met alle oude kaarten zo. Processor heb ik trouwens niet nodig want dat is een 3200+( In een latere stadium misschien wel als de cpu de videokaart niet meer kan trekken)
En die tijd dat ik mijn Msi neo 2 platinum 2ehands hebt gekocht, was pci-e nog erg schaars en veelste duur en was dus geen optie voor mij vanwege de grafische kaart die ik er nog eerst erbij moest kopen. Ik had van mijn oude systeem die 8500 Radeon, dus ben ik gewoon voor een 2ehands AGP bord gegaan voor een prikkie. Maar nou dat ik merk dat dit moederbord niet 100% is omdat ie soms 10 seconden blijft hangen kijk ik dus uit naar een ander moederbord.
Het word dus een ULi chipset met Agp en PCI-e slot(en), of als dat te lang gaat duren een PCi-e moederbord met een Pci-e kaart. Waarom is het stom als ik nou een AGP kaart koopt? Dan kan ik hem nou in het Neo2 bord prikken en straks in het ULI mobo met AGP en pci-e. En mocht ik daarna een duurder kaart willen dan zit er altijd nog een pci-e 16x slot op dat mobo.

AMD64 socket 939 TGI chipset: AGP & PCI-express
jimbojansen90 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:38:
[...]

of je koopt nu de X800 Pro van Asus die is nu in de aanbieding bij mycom voor 249 euro .. Goed Prijsje _/-\o_ :7
Leuk maar die kaart valt af vanwege geen tweak mogelijk heden. De VIVO versie lijkt me veel intressanter.
ToFast schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:25:
God man gast wat loop je nou te zaniken. Je had zelf eerst duidelijk moeten zoeken en snuffelen!
Iedereen voor jou het werk laten doen, stik er maar in en die domme dingen die je zegt. zooooo

Gaat die oen weer een 6800le kopen terwijl die er al 1 heeft. En die zeker op marktplaats zetten voor een dubieuze prijs.
Ik zanik helemaal niet, ik geef gewoon mijn mening en geef op een vraag een antwoord. Als je daar niet mee kunt leven dan zie ik je niet meer terug in dit topic.

[ Voor 27% gewijzigd door Robin4 op 23-06-2005 20:35 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Je hebt een Athlon 64 dus? Dan zou ik zeker nu niet meer een dure kaart gaan kopen, ik zelf ben net naar de Athlon 64 overgestapt en heb nog een 9700 Pro, nu wil ik straks PCI-E en heb daarom een goedkoop mobotje gekocht. Je kunt nu ook beter een goedkope kaart nemen want over een jaar valt er naar AGP niet meer te upgraden, of je moet dan weer een kaart kopen die dan weer te langzaam is voor Unreal 3 games. Jij zit met waar iedereen mee zit, een groot probleem want upgraden gaat je een keer meer kosten dan je eigenlijk kwijt zou willen, dat is het nadeel van de overstap naar PCI-E dat fabrikanten gemaakt hebben :'(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
God man gast wat loop je nou te zaniken. Je had zelf eerst duidelijk moeten zoeken en snuffelen!
Iedereen voor jou het werk laten doen, stik er maar in en die domme dingen die je zegt. zooooo

Gaat die oen weer een 6800le kopen terwijl die er al 1 heeft. En die zeker op marktplaats zetten voor een dubieuze prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 23-06-2005 20:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:38:
[...]

Tis een erg leuk kaartje, een vriend van mij heeft die gisteren gekocht

Stock 3dmark03 score van 9500, maarja mijn 6800LE die een half jaar geleden 199 koste dus 50 euro minder scoort 11000
Pagina: 1