Toon posts:

[Tele2 ADSL] Geen IP adres toegewezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer voor een vriend tele2 te installeren, heb de splitter op het eerst mogelijke punt aangesloten, dat is helaas niet het hoofdaansluitpunt, omdat dat achter een muur zit. Ik houd er rekening mee dat dit meespeelt in het probleem, maar als iemand toevallig een andere oplossing weet hoor ik die graag.

Alles is goed aangesloten, alle drie de lampjes op het speedtouch modem branden, maar als de PC verbinding zoekt met het modem houdt het op. Bij het "verkrijgen" van IP-adres (ipconfig /renew) blijft hij hangen en krijgt ie op een gegeven moment het vreemde IP adres 169.254.158.160 met subnet 255.255.0.0. Een "verbinding met beperkte mogelijkheden". De Tele2 ADSL installatie blijft dus hangen bij dit "verkrijgen van IP adres".
Nou, dacht ik, geen probleem, ik vul handmatig de IP gegevens in. IP adres 10.0.0.150 en subnet 255.255.255.0 en ja hoor, zo verbonden en zonder problemen in het Speedtouch config scherm, ik wil dus de login en pass invullen en verbinden, maar die had de vriend niet en na een telefoontje met Tele2 bleken zij niet met een login en wachtwoord te werken.

Ik heb 2 vragen:
-Op welke manier maak je verbinding met Tele2 ADSL, aangezien er niet handmatig met login en pass verbonden kan worden?
-Hoe komt het dat de netwerkkaart niet automatisch een IP adres toegewezen krijgt, die functioneel werkt. De splitter is niet direct op de hoofdaansluiting aangesloten, komt dit hierdoor? Mij lijkt dit sterk, aangezien het volgens mij in de verbinding PC - Modem zit en niet in de verbinding telefoon - Splitter.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
Je hebt dus een speedtouch modem.

Je zal dat ding eerst moeten configgen voor gebruik van Tele2.

Welk netwerk gebruikt deze? (BBNed, BabyXL, Versatel). Deze werken allemaal idd zonder login/pass. Maar zolang je je modem niet correct installeerd (VCI/VPI enz) zal dat niet werken.

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Quote:
Tele2 maakt gebruik van het Thomson Speedtouch 510 modem. Dit modem heeft vanuit Thomson de voor Tele2 noodzakelijke instellingen reeds aan boord. Het modem staat ingesteld om te functioneren als doorgeefluik richting de computer (bridged mode) en behoeft verder niet door de klant ingesteld te worden.

Quote 2:
Mocht het modem om wat voor reden dan ook niet goed functioneren, dan kan het via een zogenaamde factory reset teruggebracht worden in de door Tele2 uitgeleverde toestand.

Bron:
http://www.tele2.nl/adsl/support/faq/modem.html

:?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem zittem denk ik niet in het modem, die heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Zal er waarschijnlijk toch aan liggen dat de splitter niet direct op het aansluitpunt zit.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:37:
Probleem zittem denk ik niet in het modem, die heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Zal er waarschijnlijk toch aan liggen dat de splitter niet direct op het aansluitpunt zit.
Heeft de modem wel linesync?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
DJSmiley schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:45:
[...]

Heeft de modem wel linesync?
Lampjes branden alle drie groen, moet dus wel, lijkt me. Als je hem gereset hebt, en je gaat naar 10.0.0.138, kiest advanced, easy setup, en dan bij service bridged, gaat ie dan niet verbinding maken zonder user/pass? Ik heb alleen ervaring met de andere, routed PPPoA, maar het klinkt alsof jij hem bridged moet hebben. Zet dan wel weer je lan instellingen op auto, of eventueel op je ip van tele2, als je dat weet.

Nogmaals, het is maar een idee, maar volgens mij moet het zo werken.
Pagina: 1