Toon posts:

Videocamera aansluiten op TV-kaart anders dan via antenne?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het plan om mijn videobanden over te zetten op DVD en daarvoor een Hauppage TV-PVR 150 gekocht en raad eens - het werkt!

Alleen is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Dat kan ook wel kloppen - want dat was het toch al nooit. Maar kan het wat uitmaken watvoor kabel ik gebruik?

De videocamera (een ouwetje) zit nu aangesloten op de TV-kaart via een antennekabel.

Maar nou zie ik dat er op de camera ook een gele video-out en een zwarte audio-out uitgang zitten en zulk soort ingangen zitten ook op de TV-kaart. Alleen de kabel heb ik niet.

Heeft het zin om zo'n kabel alsnog aan te schaffen en het op die manier te doen, of is er geen of nauwelijks kwaliteitswinst?

Dank,

Bert

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Kabel kan uitmaken, maar nog belangrijker, ziet het er op TV / videoband wel goed uit?

Oude cams kunnen nooit DVD kwaliteit gaan halen he, besef dat ook goed. Maar eigenlijk geef je iets te weinig info om er echt iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Proller,

Nee, op de TV zag het er ook al niet zo goed uit en ik weet ook wel dat ik het niet mooier kan krijgen dan het ooit is opgenomen. Maar ik bekeek die video's altijd ook door de videocamera via een antennekabel op de TV aan te sluiten en ik vraag me dus af of het voor een deel aan die antennekabel ligt dat de kwaliteit niet zo goed is.

Watvoor info is er verder nog nodig?

Bert

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 13:29
Probeer het in ieder geval met laag-frequente overdracht i.p.v. de hoog-frequente overdracht via een antenne-kabel. Het scheelt de modulatie (naar hoog-frequent) en de-modulatie (naar laag-frequent) stap en dat scheelt zeer waarschijnlijk zichtbaar in beeldkwaliteit; de kosten van zo'n eenvoudig setje kabels volledig waard in mijn ogen.

Maak de kabeltjes eventueel zelf, hiermee kun je nog een relatief groot aantal euro's besparen t.o.v. kant en klaar kopen bij een modale winkel. Veel kijk plezier!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, die kabeltjes zijn niet zo duur in vergelijking met de kaart.

Het beeld verbetert er inderdaad door! :*)

Dank voor je antwoord,

Bert