Niet bereikbaar, time-outs

Pagina: 1
Acties:

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Sinds vandaag kan ik geen game meer hosten. Andere spelers krijgen een time-out.
Ik heb niks aan m'n router veranderd. Enige wat er veranderd is, is dat ik van een handmatig ingevoerde ip naar dhcp ben gegaan. Echter ik weet bij god niet meer wat de instelling was.
Ik heb alle firewalls uitstaan, dhcp in router aan. Ik krijg wel prima verbinding met alles maar als mensen verbinding met mij zoeken lukt dat dus niet.
Ik weet dat het onduidelijk klinkt maar ik heb al enkele uren allerlei forums gelezen om een oplossing te vinden en kom er niet uit.
Iemand die me even een zetje in de juiste richting kan geven?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Simpel gedacht: wijst de portforward op de router nog steeds naar het IP-adres van de PC waarop je de gameserver op wilt zetten?
Als deze nog steeds naar het oude IP-adres wijst, terwijl je PC nu een ander adres heeft, dan lijkt het me nogal logisch dat anderen een time-out krijgen.

• Eucalypt
Ik heb alles openstaan dus dat zou sowieso goed moeten gaan. En ik denk dat xp automatisch via router juiste ip ophaalt dmv dhcp?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Eucalypt schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:02:
Ik heb alles openstaan dus dat zou sowieso goed moeten gaan. En ik denk dat xp automatisch via router juiste ip ophaalt dmv dhcp?
Hoeft niet via dhcp heeft je computer gewoon een ander ip adres gekregen.
Het beste kan je gewoon weer je ip adres handmatig zetten op het oude adres
dat je computer hiervoor had.
Wat je anders ook nog kan doen is kijken of je in je router het ipadres vast kan koppelen aan je mac adres. (speed touch 510 advanced> dhcp> goede adres aan klikken> lock) Als je dit doet moet je natuurlijk wel je porten aan passen onder napt door je adres tewijzigen in het nieuwe door dhcp verkregen adres.

No signature found

Verwijderd

[quote]Schapie schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:14:
[...]

[quote]Eucalypt schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:28:
Echter ik weet bij god niet meer wat de instelling was.

LEZEN

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:31:
[quote]Schapie schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:14:
[...]

Eucalypt schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:28:
Echter ik weet bij god niet meer wat de instelling was.

LEZEN
Dat maakt opzich niets uit hij kan gewoon uitvoeren wat ik zij zonder z'n ip adres handmatig terug te zetten. En dan kan hij het als nog in z'n router veranderen.
@ ts wat voor router heb je trouwens ?
En de instellingen van je ip adres zijn te vinden onder: Netwerkverbindingen> lan verbinding> eigenschappen> tcp/ip. Hier kan je gewoon je ipadres wijzigen.

No signature found

• Eucalypt
Ten eerste bedankt voor jullie reakties.

Router is een edimax 6104w.
Ik heb je vorige tip nog niet geprobeerd, ga ik morgen (straks) doen. Kheb maar een paar games gejoined vandaag, dat loopt wel goed.
Ik weet idd wel hoe ik het ip adres kan veranderen, maar zoals gezegd weet ik echt de instellingen niet meer die ik ooit eens gemaakt heb. Maar morgen ga ik eens proberen wat jij zei.

• Eucalypt
Badankt voor jullie hulp maar niets hielp. Uiteindelijk maar een format C gedaan en nu loopt alles weer. Leuke is dat de settings IDENTIEK zijn aan hoe ze waren. Ik heb NIKS aan de router veranderd. En alle ip instellingen in windows zijn ook gelijk. Je zou er gek van worden.....

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02-2025
er zal toch wel wat veranderd zijn, anders kan het nu ineens niet werken. Wel mooi dat het is opgelost, en ja, PC's (en software) blijven idd rare dingen :P

• Eucalypt
Beetje te vroeg gejuigd, na een paar keer gehost te hebben zonder problemen is het probleem weer terug, mensen krijgen weer een time-out als ze me joinen. Na deze 2e keer heb ik:

game opnieuw geinstalleerd
een pas bijgeplaatst geheugen eruit gehaald
vele forums bekeken

Nog open opties:
Router er tussenuit halen (heeft altijd prima gewerkt)
Weer een clean install van win xp etc.

pffff kweet het echt niet meer, hoe kan iets wat altijd gewerkt heeft er ineens mee ophouden zonder dat ik iets veranderd heb.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20

Prx

ga in je router, kijk welke poorten je geforward hebt en naar welk ip adres.
geef je pc dat ip adres.

waarschijnlijk was je DHCP lease gewoon verlopen en kreeg je weer een ander ip.

• Eucalypt
Die optie had ik ook bedacht idd maar wel raar dat ik daar nooit eerder last van heb gehad.
Nu heb ik m'n router er maar tussenuit gehaald. Zonder die router deed m'n verbinding het helemaal niet meer totdat ik ergens op een oude helppage van Cistron las dat hun dhcp server mijn mac adres logt. Na dit opgelost te hebben heb ik weer verbinding zonder router, echter maar halve snelheid.
Ik heb echter wel maar weer een clean install van windows gedaan zodat het daar niet aan kan liggen.
Pagina: 1