Gbit netwerk gaat niet harder dan 10 mb/s

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 18:17
Hoi,

Ik gebruik de volgende de componenten:

Asus GigaX 1105
Linksys WRT54G
Linksys EG1032
LAN PARTY UT nF3 250Gb

Dit even in een tekening gezet:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/mp.jong/topo.jpg
  • Tussen 101 en de switch zit CAT5E
  • Tussen 102 en de switch zit CAT5E die ik zelf heb aangeknepen heb er ook een CAT5E uit de fabriek tussen gehad maar maakte geen verschil
Op me DFI moederbord zitten de laatste nforce drivers van Nvidia en hij staat op "Autonegotiate for 1000F". Met mijn Linksys EG1032 heb ik de bijgeleverd drivers geinstalleerd en heb ik hem ook staan op 1000F. De lampjes op mijn switch duiden aan dat 101 en 102 gebruik maken van een 1000gbit netwerk.

Wat wel vreemd is dat het op me DFI de gbit lampjes rood/oranje branden...

Ik gebruik ServU op 102 als FTP en op 101 maak ik gebruik van FlashFXP om bestand te versturen. Ik heb nog nooit hoger als 10 mb/s gehaald.

Verwijderd

Wat ik met FTP altijd merk is dat de snelheid heel langzaam oploopt. Ik dacht ook een keer dat mijn internetverbinding erg traag was omdat ik bij FTP altijd hele lage snelheid had, maar als ik een groot bestand deed zag je dat hij steeds verder opliep en heel langzaam. Misschien is dit bij jouw ook zo.

Ik denk dat je de snelheid even op een andere manier zult moeten testen om er zeker van te zijn hoe hoog de snelheid op je netwerk is. Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.softperfect.com/products/networx/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:10 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is die PIII 450MHz-processor niet de bottleneck?

Rail Away!

• Av3ng3rtje
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:06:
Wat ik met FTP altijd merk is dat de snelheid heel langzaam oploopt. Ik dacht ook een keer dat mijn internetverbinding erg traag was omdat ik bij FTP altijd hele lage snelheid had, maar als ik een groot bestand deed zag je dat hij steeds verder opliep en heel langzaam. Misschien is dit bij jouw ook zo.

Ik denk dat je de snelheid even op een andere manier zult moeten testen om er zeker van te zijn hoe hoog de snelheid op je netwerk is. Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.softperfect.com/products/networx/
Ik heb het programma even gedownload en geinstalleerd en met windows bestanden versturen (gewoon via shares dus) haal ik pieken van 25 mb/s maar hij blijft een beetje schommelen rond de 5 mb/s. Is er geen manier om een vlotte constante snelheid te halen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik ben bang dat (zoals Mad Marty ook al vermeld) je pIII systeem best wel de bottleneck vormt. Hetzij je netwerkkaart die te zwaar leunt op een te trage processor, of het hele systeem haalt gewoon geen hogere doorvoersnelheden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Av3ng3rtje
Orion84 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:59:
Ik ben bang dat (zoals Mad Marty ook al vermeld) je pIII systeem best wel de bottleneck vormt. Hetzij je netwerkkaart die te zwaar leunt op een te trage processor, of het hele systeem haalt gewoon geen hogere doorvoersnelheden.
Je hebt inderdaad gelijk , met mijn PIII 450 haal ik pieken van 25 mb/s terwijl ik met een amd 2100+ toch een constanter snelheid. In ieder geval bedankt voor al jullie reacties. _/-\o_
Pagina: 1