Ik heb een probleem dat volgens mij niet zo moeilijk op is te lossen maar toch:
Ik heb een speedtouch 580 daaraan zitten 2 pc's
1 draadloos en 1 met draad
Het probleem is dat deze 2 pc's elkaar niet kunnen vinden op wat voor manier dan ook.
Het internet werkt wel op beide pc's gelukkig.
Ik kan niet pingen naar het interne adres.
Nu is alleen het rare dat als ik op http://www.whatismyip.com/ naar mijn ip kijk, dat het op beide pc's hetzelfde ip is. Dat IP-adres kan ik ook niet pingen. Als dat het externe ip adres van mn router is, dan zou ik die toch ook moeten kunnen pingen...
Wat ik geprobeerd heb:
- Googlen (teveel info waar je niet wijzer van word)
- GoT-search gebruiken (veel info waar je wel wijzer van word maar niet dat wat je nou net zoekt)
- Sites doorgekeken die ik in de FAQ vond
Moet ik nu poortmapping instellen? Ik dacht dat dat namelijk alleen met het feit te maken had dat een externe pc ergens op het internet niet met een interne pc hier verbinding kan maken.
Het zal wel een router-probleem zijn, of iets wat ik over het hoofd zie. Dit kan de router iig:
Multi-PC router with PPPoA, NAT, DHCP LAN server.
Wie is hier het technisch vernuft?
Ik heb een speedtouch 580 daaraan zitten 2 pc's
1 draadloos en 1 met draad
Het probleem is dat deze 2 pc's elkaar niet kunnen vinden op wat voor manier dan ook.
Het internet werkt wel op beide pc's gelukkig.
Ik kan niet pingen naar het interne adres.
Nu is alleen het rare dat als ik op http://www.whatismyip.com/ naar mijn ip kijk, dat het op beide pc's hetzelfde ip is. Dat IP-adres kan ik ook niet pingen. Als dat het externe ip adres van mn router is, dan zou ik die toch ook moeten kunnen pingen...
Wat ik geprobeerd heb:
- Googlen (teveel info waar je niet wijzer van word)
- GoT-search gebruiken (veel info waar je wel wijzer van word maar niet dat wat je nou net zoekt)
- Sites doorgekeken die ik in de FAQ vond
Moet ik nu poortmapping instellen? Ik dacht dat dat namelijk alleen met het feit te maken had dat een externe pc ergens op het internet niet met een interne pc hier verbinding kan maken.
Het zal wel een router-probleem zijn, of iets wat ik over het hoofd zie. Dit kan de router iig:
Multi-PC router with PPPoA, NAT, DHCP LAN server.
Wie is hier het technisch vernuft?