Toon posts:

Computercrash -> oorzaak achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds een aantal dagen plots te maken met een computer die ineens stilvalt. Het scherm bevriest en ik kan dan niets meer dan, behalve de reset button indrukken. Nu, ik heb uptodate virusscanner en firewall, dus dit is het probleem ook niet.
Bestaat er software waar je, aan de hand van, een analyse kunt maken wat de oorzaak kan zijn. Iets wat bijhoud welke applicatie voor het de crash zorgt ofzo?

greets

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of dat zo bestaat weet ik niet, maar is het niet verstandiger om eerst te kijken of het probleem hardwarematig of softwarematig is?
Als er hardwarematig iets mis zit dan kan het natuurlijk zijn dat het met de software matig gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 21-06-2005 20:09 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 19:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Windows heeft standaard Eventlogs enzo, te berijken via computerbeheer.
Verder zou je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens kunnen doorkijken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:07:
[...]
Bestaat er software waar je, aan de hand van, een analyse kunt maken wat de oorzaak kan zijn. Iets wat bijhoud welke applicatie voor het de crash zorgt ofzo?
Event Viewer in Windows?

LinkedIn WoT Cash Converter

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-08 14:55
als het pas is voorgekomen in deze warme dagen ...dan is warmte waarschijnlijk je probleem, als het probleem zich al langer voordoet , kijk dan eens in je logs of doe eens een format en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

Out of the box? What box? There is no box.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

run > EVENTVWR.EXE

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1