Toon posts:

RSS naar HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik van een RSS file (online) een HTML bestand kan maken. Het gaat om de volgende RSS: http://www.xpmce.nl/ipb/s...23,24,25&show=10&type=rss

Ik had al een aantal progjes en guides gelezen, maar ik snap er helemaal niets van...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:20:
Weet iemand hoe ik van een RSS file (online) een HTML bestand kan maken.
XSLT is een taal gemaakt om XML te transformeren naar bijvoorbeeld HTML. Aangezien RSS een XML file is, lijkt het me een goede optie. Bekijk de link hierboven eens, om te zien of je dat wel begrijpt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap er ook helemaal niets van :) Hoezo wil je een RSS feed omzetten naar HTML; en wil je dit dagelijks gaan doen; of eenmalig? Had je hier al eens tussen gekeken: [google="convert rss to html"]?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een HTML file hebben die z'n informatie uit die RSS haalt, zodat deze altijd up-to-date is. Dus de informatie staat niet in de HTML (behalve als het eenmalig is, zoals jij aangeeft), maar moet uit de RSS worden gehaald.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt RSS omzetten naar HTML? Prima.
Maar welke guides heb je gevonden? Wat snapte je daar niet van? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Note: als je opzoek bent naar software die dat voor je doet dan is dat een scriptrequest, en die zien we hier liever niet. Zie ook topic=740997///#scriptrequests]P&W FAQ - Scriptrequests[/]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:29:
Je wilt RSS omzetten naar HTML? Prima.
Maar welke guides heb je gevonden? Wat snapte je daar niet van? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Note: als je opzoek bent naar software die dat voor je doet dan is dat een scriptrequest, en die zien we hier liever niet. Zie ook topic=740997///#scriptrequests]P&W FAQ - Scriptrequests
[/quote]
Nou, het punt is dat ik weinig Engels kan, geen klap verstand heb van HTML, XML, RSS, ect...Daarom dacht ik misschien weten jullie een site of een (gratis) programmaatje dat me iets verder helpt. Inmiddels heb ik al Feed4ALL geprobeerd, RSS2HTML (online) geprobeerd, en dit gratis script: http://www.feedforall.com/free-php-script.htm...het hielp tot nog toe niets, er komt niet uit wat ik bedoel...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aaaah.. maar ik begrijp dat je niet zelf aan het programmeren gaat? Dan doe ik je topic op slot. We zitten hier niets voor niets in Programming & Webscripting :)

Ik zou je topic kunnen verplaatsen naar Software Algemeen, maar dat doe ik niet. Als je de link van Spider007 gebruikt dan kom je behoorlijk wat links tussen naar software die zoiets voor je kan doen. Je kan denk ik prima zelf iets bruikbaar vinden :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.