Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:36
Ik wil voor het eerst in mijn leven een PDA aanschaffen en heb dus 0,0 ervaring met die dingen. Ik heb laatst met een TomTom GO en een Mio269 gespeeld en dat was erg leuk :).

Nu ben ik dus zelf op zoek naar speelgoed. Het volgende wil ik graag doen:

- Met TomTom navigeren
- Via WLAN Tweakers.net lezen + email checken
- Syncen met mijn bluetooth phone (niet het meest belangrijk)
- Liefst een acceptabele prijs (rond 300 - 350 euro)

Ik zit erg te twijfelen tussen een Palm of PocketPC. Had zelf een HP iPAQ rx3715 op het oog. Maar misschien kan iemand me goede tips geven waar ik op moet letten bij de aankoop van zo'n speeltje?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Het enige model van PalmOne met zowel Bluetooth als Wifi (en dus t.net kan lezen en e-mail checken) is de LifeDrive. Hier zit, evenals bij de iPaq 3715, nog geen TomTom bij. Dit model kost 430 euro (dus ligt boven je budget) bij PDAShop, maar heeft een 4GB harde schijf ingebouwt. Dit apparaatje kan (met een beetje zoeken) dus meteen als MP3 spelen fungeren voor in de auto. Vraag mij niet hoe, maar t moet mogelijk zijn :p

Verder, de keuze tussen PalmOS en PocketPC is een kwestie van smaak. Ik houd zelf van de eenvoud van PalmOS, maar anderen vinden PowerPC fijner werken. Let er wel op dat het niet zo is 'PocketPC is Windows, Windows is makkelijk, dus PocketPC is makkelijk in gebruik'. Dit zal je echt even moeten 'ervaren' voor je ergens voor verkocht bent.

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 21-06-2005 19:17 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
ik heb ook de 3715 op het oog het enige nadeel dat ik hiervan kan bedenken is dat hij niet te upgraden is naar wm2005 daarom zit ik ook aan de 4700 van hp te denken... tips zijn net als bij TS welkom en ik lees dus lekker mee

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gaan voor de 3715 :) Die heeft een mooi heldere display en een 1.3 megapixel cam.

BT + WLAN en verder alle bebruikelijke zooi

/me vind de LifeDrive ook wel geil klinke :P, tog maar eens review lezen dan :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een tweedehands Sony Clie TH55 is rond de 200 EUR te verkrijgen. 320x480 resolutie scherm, wifi, BT, insane batterijlevensduur, 0.3 mp camera die kwalitatief zeer goed is.

Alors.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
asus 730W misschien als je 640x480 wil? Verder de toestellen van Qtek, met GSM/GPRS/Wifi (alleen prijs beetje niet op je budget..)

HP 4700 is volgens mij ook een goede optie..
En die delletjes? daar al naar gekeken?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Wat navigeren betreft, check ook ff Mitac Mio 168 / Yakumo delta 300 -HS GPS

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

De cam in de HP 3715 is waardeloos, daar hoef je het niet voor te doen. Ik weet het, want mij pa had dezelfde gehad, later terug naar mediamarkt, ruilen voor een laptop, omdat hij alle kabeltjes in de auto niet mooi vond en onhandig 8)7

Nu wil ik nog een keer een bluetooth gps muis kopen + een pda met bluetooth. Kan je het compleet draadloos in je auto aansluiten :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MIO269 heeft geen PDA functies

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Spixo
Hoe zit het eigenlijk met het verschil tussen de rx3715 en de hx2410?

De rx3715 heeft een Samsung 400 MHz cpu + camera, de hx2410 een Intel 520 MHz cpu zonder camera.

Qua prijsverschil maakt het bijna niets uit, camera boeit me ook niet zo heel erg. Welke is interessanter? Maakt de processor snelheid echt zo'n groot verschil? Of zijn er meer verschillen tussen de 2?

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik weet niet veel over de Samsung, zelf heb ik de 2410. Het ding loopt echt als een zonnetje. Zelf hecht ik meer waarde aan HP dan aan Samsung, maar dat is waarschijnlijk alleen een gevoel. De service bij HP is in elk geval goed. Ze reageren (bij mij tenminste) altijd vrij snel op vragen..

Een camera heb je niet nodig in je PDA. Tenminste, ik ga er even van uit dat je een camera op je GSM hebt, en die heb je nu eenmaal vaker bij je dan je PDA. Foto's kun je eenvoudig via BT overzetten naar je PDA.

Verder ondersteund de 2410 zowel CF als SD kaarten. (Tip: Kijk eens op Ebay of marktplaats voor een memorykaartje. Is erg goedkoop. Heb zelf een nieuw CF kaartje gekocht van 2 GB voor 98,- EUR :P)

• Spixo
Rowwan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:17:
Ik weet niet veel over de Samsung, zelf heb ik de 2410. Het ding loopt echt als een zonnetje. Zelf hecht ik meer waarde aan HP dan aan Samsung, maar dat is waarschijnlijk alleen een gevoel. De service bij HP is in elk geval goed. Ze reageren (bij mij tenminste) altijd vrij snel op vragen..

Een camera heb je niet nodig in je PDA. Tenminste, ik ga er even van uit dat je een camera op je GSM hebt, en die heb je nu eenmaal vaker bij je dan je PDA. Foto's kun je eenvoudig via BT overzetten naar je PDA.

Verder ondersteund de 2410 zowel CF als SD kaarten. (Tip: Kijk eens op Ebay of marktplaats voor een memorykaartje. Is erg goedkoop. Heb zelf een nieuw CF kaartje gekocht van 2 GB voor 98,- EUR :P)
Die 2 PDA's die ik noemde zijn beide van HP. De ene heeft alleen een Samsung processor en de andere een Intel processor.

Ik heb zelf een telefoon met camera (Nokia 6230). Daarom is de camera op de PDA ook niet een van mijn vereisten. Ik kan altijd foto's via Bluetooth overzetten van mijn telefoon naar PDA.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand een idee wanneer HP met pda's komt met HD, als de lifedrive?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Ik heb sinds kort de Qtek 9090, ook wel bekend onder de naam MDA III. Een erg goede PDA cq. telefoon. Kortom, alles in een. een nadeel, de cpu is slechts 400 Mhz. Maar TomTom navigator draait er prima op en ik check dagelijks mijn e-mail op mijn pda. Ook MSN-en is geen enkel probleem, kan ik geen AP vinden dan connect ik via GPRS. Ik weet alleen nog niet wat ik kwijt ben aan kosten voor het gebruik van GPRS, Maar het is een prima toestel, ik kan iiig al niet meer zonder!

...Make every cut count, even if it is one frame...

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
sander815 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:02:
iemand een idee wanneer HP met pda's komt met HD, als de lifedrive?
Dat kan nu toch ook al, koop een PDA met CF-slot en een CF Microdrive en je hebt hetzelfde, maar dan nog verwisselbaar ook. Je zou dan bovendien ook nog voor gewoon CF geheugen kunnen gaan, dat is er tegenwoordig ook al in 4GB (en meer?) en is nog wat zuiniger ook.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Ik zit zelf te denken aan de hx2410, icm een bluetooth gps gevalletje, en tomtom navigator 5. Ik vraag me alleen af hoeveel (extra) geheugen ik er bij moet nemen om dat navigatiespul er op te zetten? En moet dat dan cf of sd zijn? En kun je zo'n pda ook goed (=comfortabel) gebruiken als PDFjes lezer?

[ Voor 14% gewijzigd door LePlatDuJour op 24-06-2005 10:33 . Reden: ik wil ook pdfjes kunnen lezen ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

LePlatDuJour schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:32:
Ik zit zelf te denken aan de hx2410, icm een bluetooth gps gevalletje, en tomtom navigator 5. Ik vraag me alleen af hoeveel (extra) geheugen ik er bij moet nemen om dat navigatiespul er op te zetten? En moet dat dan cf of sd zijn? En kun je zo'n pda ook goed (=comfortabel) gebruiken als PDFjes lezer?
ik heb zelf ook een hx2410, en hij bevalt goed.
ik heb zelf 512 mb SD kaart derin zitten, en er is genoeg ruimte voor TomTom5 + Benelux _/-\o_ , en ik heb er zelf ook nog paar foto's op staan, maarjah de grote van je geheugen ligt eraan wat jij er allemaal op wil zetten natuurlijk. voor mij is benelux genoeg :7

edit:

Ik gebruik zelf ook een Globalsat BT-308 GPS 'dingetje' en dat gaat nog steeds lekker 8)

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoKL op 24-06-2005 10:38 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 14:28

TMC

Bartjuh schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:25:
De cam in de HP 3715 is waardeloos, daar hoef je het niet voor te doen. Ik weet het, want mij pa had dezelfde gehad, later terug naar mediamarkt, ruilen voor een laptop, omdat hij alle kabeltjes in de auto niet mooi vond en onhandig 8)7

Nu wil ik nog een keer een bluetooth gps muis kopen + een pda met bluetooth. Kan je het compleet draadloos in je auto aansluiten :)
Argh, rot toch op man :+.

Die camera is echt zeer fatsoenlijk voor een PDA-camera. Je kan er gewoon leuke kiekjes meemaken en op 640*480 is de kwaliteit gewoon goed. Duh dat het geen digitale camera kwaliteit is, maar het is dan ook geen digitale camera.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 03:30

nimm2

.

SneakyViper schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:37:
[...]

Dat kan nu toch ook al, koop een PDA met CF-slot en een CF Microdrive en je hebt hetzelfde, maar dan nog verwisselbaar ook. Je zou dan bovendien ook nog voor gewoon CF geheugen kunnen gaan, dat is er tegenwoordig ook al in 4GB (en meer?) en is nog wat zuiniger ook.
welke PDA's kunnen er tegenwoordig nog overweg met CF?

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Bijv een Asus A716, ding is dan wel wat "ouder", maar via de 400 MHz CPU, WiFi, BT, CF en SD slot en de prijs valt die heel goed in het straatje van de TS. Draait wel op 2003, welke niet te updaten is, maar het apparaat is vrij stabiel.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Mach

[END]Avengers

Om wat tegengewicht te bieden want ik heb het niet zo op HP, kijk eens naar de PocketLoox 420. Prachtig mooi, licht en toch degelijke PDA met wlan en bt. Aangevuld met een willekeurige BT-gpsmuis kun je daar perfect mee tomtom'en.

zie: pocketloox

DUGG

Verwijderd

Ja, maar een HD erin zou toch wel handig zijn, anders moet je het ding elke keer opnieuw installeren als hij leeg is gegaan...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:55:
Ja, maar een HD erin zou toch wel handig zijn, anders moet je het ding elke keer opnieuw installeren als hij leeg is gegaan...
De PalmOne Tungsten|E2, Tungsten|T5 en de Treo 650 hebben geheugen dat behouden blijft als de batterij leeg is. Op dit moment zijn dat de enige mainstream handhelds met dat soort geheugen. _/-\o_

Alors.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00

Superflip

*pwiet*

QTEK 2020i

Super toestelletje!

Camera , wifi, gprs, gsm allemaal van uitstekende kwaliteit.
Heb het toestel nu een dikke maand, en het is echt super :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

aik0n schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:41:
QTEK 2020i

Super toestelletje!

Camera , wifi, gprs, gsm allemaal van uitstekende kwaliteit.
Heb het toestel nu een dikke maand, en het is echt super :)
Maar *wel* tweehandig geklooi bij invoeren van tekst door middel van het inprikken of schrijven met een stylus. Ook is in deze Windows Mobile versie eenhandige navigatie met de D-pad niet goed geintegreerd, zodat je altijd een pennetje of je vieze vinger moet gebruiken om het scherm aan te raken. :7

Zou bij een handheld die ook als telefoon/messenger fungeert niet moeten hoeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 04-07-2005 14:19 ]

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:15:
[...]

De PalmOne Tungsten|E2, Tungsten|T5 en de Treo 650 hebben geheugen dat behouden blijft als de batterij leeg is. Op dit moment zijn dat de enige mainstream handhelds met dat soort geheugen. _/-\o_
Okee dat is dan mooi. Maar toch vind ik dit heel raar, de foto's op mijn CF kaartje blijven toch ook altijd behouden? Waarom gaat het bij de meeste PDA's dan toch leeg? Geef mij maar een HD erin :+

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Omdat juist het geheugen in jouw CF ongeveer hetzelfde is als die van de nieuwere PalmOne toestellen. Voordeel is dat ze zonder stroom prima gegevens kunnen vasthouden. Nadeel is dat ze duurder en iets trager zijn dan hun 'vergeetachtige' tegenhangers. Vandaar dat handheldfabrikanten uit kostenbesparende overwegingen het niet allemaal gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 04-07-2005 17:42 ]

Alors.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AnotherFruitcake schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:31:
Bijv een Asus A716, ding is dan wel wat "ouder", maar via de 400 MHz CPU, WiFi, BT, CF en SD slot en de prijs valt die heel goed in het straatje van de TS. Draait wel op 2003, welke niet te updaten is, maar het apparaat is vrij stabiel.
Helemaal correct.

Ik heb deze nu ook een kleine maand en ben er erg tevreden over.
Heb er 2 accu's bij gehad en allerlei software. Verder draait er ook TomTom5 perfect op icm met een Holux Bluetooth GPS module

Enigste nadeel is dat je bluetooth en WiFi niet tegelijkertijd kan gebruiken, maar dat neem ik voor lief.

Hij zal goed bij de topicstarter passen, aangezien hij rond de 350~400 prijs zit.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
koop een acer N50, 520mhz Wifi BT 128mb geheugen en (opzichstaand) 25mb rom. Cf EN SD, TomTom werkt er perfect op(3 en 5) en het prijsje? ik heb m voor 350 gekocht, kijk maar in de pricewatch!
Pagina: 1