Toon posts:

Crative Ensoniq Soundblaster werkt niet onder W98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Sounblaster Ensoniq.
Ik heb gewoon geluid onder W2K, maar onder W98 krijg ik hem niet aan de praat. Ik heb drivertjes gedownd vanaf de creative site. Dat is een .exe file en die heb ik geinstalleerd.
Vervolgens moet ik opnieuw opstarten en heb ik nog steeds geen geluid. Ook in m'n apparaat beheer blijf ik een vraagteken houden.

Iemand een ID wat kan proberen??

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ik heb em en werkt prima.
Ik heb geen idee wat het probleem is.
Haal em er eens uit en start de computer zonder op in safe mode haal alle oude drivers van audiokaarten weg bij systeem beheer en sluit de compu af stop die kaart er weer in en als ie opstart dan moet ie vanzelf naar drivers vragen.
Werkt dat niet probeer dan eens een ander pci slot.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat het gewoon gewerkt heeft. Ik had alleen W98. En toen ik overstapte naar een dual-boot met w2k heb ik eerst alles geformatteerd. Er zijn voor de rest dus ook geen drivers van andere geluidskaarten geinstalleerd.
Ook staat er in het rijtje software in w98 niks over deze drivers, ik kan ze dus ook niet verwijderen.
Heel vreemd allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een tip kan geven??

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Kijk ff waar hij dat gedownlooide file heeft uitgepakt(temp of zo) en probeer dan is hand matig de drivers te installen.Weet je zeker dat je de goede drivers hebt gelooit?.

greetz Jur.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, werkt niet. Het is alleen een install.EXE file.
Ik heb ook al de drivers van de PCI128 geprobeerd, maar die doen het zelfde. NIETS DUS :'(
Pagina: 1