iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Verwijderd
Als je een onboard videokaart hebt zou ik hem er niet uithalen, dan moet je namelijk gaan breken op je mobo ('t heet niet voor nix onboard
)
1: Alle AGP / PCI-E kaarten die er zijn zijn in staat mpeg video vloeiend af te spelen
2: Je pc wordt er iets sneller van wss, maar hangt vooral af van proc en mem
3: Ik denk dat dit topic redelijk kansloos is
Succes!!
1: Alle AGP / PCI-E kaarten die er zijn zijn in staat mpeg video vloeiend af te spelen
2: Je pc wordt er iets sneller van wss, maar hangt vooral af van proc en mem
3: Ik denk dat dit topic redelijk kansloos is
Succes!!
Naja, misschien is het kansloos, maar je hebt wel geantwoord! Super!
Inmiddels ben ik erachter dat ik een Intel 82810E 32MB videokaart heb, tamelijk antiek dus. Ik denk dat ik maar 128MB ga kopen. Voordelig en goede keuze: iemand een advies (aannemende dat ik die gewoon in een PCI-sleuf kan plaatsen?)...
Inmiddels ben ik erachter dat ik een Intel 82810E 32MB videokaart heb, tamelijk antiek dus. Ik denk dat ik maar 128MB ga kopen. Voordelig en goede keuze: iemand een advies (aannemende dat ik die gewoon in een PCI-sleuf kan plaatsen?)...
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Verwijderd
Om er achter te komen wat voor een video-kaart je hebt kun je kijken door de rechtermuis op het bureaublad op eigenschappen te drukken en daarna op instellingen te drukken , je krijgt daarna een schermpje met info over je monitor en adapter die je gebruikt ( video ).
Dus : Bureaublad->rechtermuis->eigenschappen->instellingen.
Er is ook software die dat voor je kan ( bv. SiSoft Sandra )
Voor zover ik weet ( ben eigenlijk ook een beetje noob ) , moet het wel vlotter lopen met een betere kaart ( heeft te maken volgens mij met RamDac , dat het op je beeld tovert ).
Of jouw PC sneller loopt hiermee ? je bedoelt je PC in het algemeen of je grafische gedeelte ?
Sneller laten lopen van een PC kan door verschillende manieren :
- Defragmenteren
- CPU overclocken
- GPU overclocken
- Windows tweaken
- snellere hardware
Om er een graka ( grafische kaart ) bij te zetten , zal ik wel eerst de on-board uit zetten in je bios.
Kijk anders eerst in je manual van je moederbord , daar moet het wel instaan.
De on-board kun je er niet uit halen ( de naam on-board zegt het al ).
Suc6
Dus : Bureaublad->rechtermuis->eigenschappen->instellingen.
Er is ook software die dat voor je kan ( bv. SiSoft Sandra )
Voor zover ik weet ( ben eigenlijk ook een beetje noob ) , moet het wel vlotter lopen met een betere kaart ( heeft te maken volgens mij met RamDac , dat het op je beeld tovert ).
Of jouw PC sneller loopt hiermee ? je bedoelt je PC in het algemeen of je grafische gedeelte ?
Sneller laten lopen van een PC kan door verschillende manieren :
- Defragmenteren
- CPU overclocken
- GPU overclocken
- Windows tweaken
- snellere hardware
Om er een graka ( grafische kaart ) bij te zetten , zal ik wel eerst de on-board uit zetten in je bios.
Kijk anders eerst in je manual van je moederbord , daar moet het wel instaan.
De on-board kun je er niet uit halen ( de naam on-board zegt het al ).
Suc6
Ati radeon 9250 pci ?
Out of the box? What box? There is no box.
Dat een mpeg of avi VIDEO bestand niet goed afspeeld heeft meer te maken met je processor, (gebrek aan?) geheugen en windows. OK, een videokaart kan de boel ook ophouden maar het lijkt me niet dat dat het geval is met zon onboard intel dingetje (eerder bij hele oude videokaarten). Ik betwijfel of je betere video-afspeel-prestaties krijgt als je een nieuwe videokaart in die computer stopt (mijn radeon 7000 pci met 32mb heeft namelijk totaal geen problemen met video).
Voor meer hulp kun je beter effe alles dat je weet van je computer posten (alles wat relevant is dus, datie b.v. in je slaapkamer staat maakt ons niet uit).
Verder zegt 'een 128mb videokaart' zo goed als niks. Ik heb ook een geforce 4 met 128mb geheugen en er zijn ook geforce 6 kaarten met 128mb geheugen. Ondanks dat er in de hoeveelheid geheugen geen verschil zit zit er in de prestaties wel een enorm verschil.
Ik vraag me eigenlijk af of je wel de drivers voor je videokaart (correct) hebt geinstalleerd. is dit niet het geval dan schiet het idd nie op.
Voor meer hulp kun je beter effe alles dat je weet van je computer posten (alles wat relevant is dus, datie b.v. in je slaapkamer staat maakt ons niet uit).
Verder zegt 'een 128mb videokaart' zo goed als niks. Ik heb ook een geforce 4 met 128mb geheugen en er zijn ook geforce 6 kaarten met 128mb geheugen. Ondanks dat er in de hoeveelheid geheugen geen verschil zit zit er in de prestaties wel een enorm verschil.
Ik vraag me eigenlijk af of je wel de drivers voor je videokaart (correct) hebt geinstalleerd. is dit niet het geval dan schiet het idd nie op.
Ik heb echt een hele goeie PC.
Verwijderd
Wil je info hebben over je hardware, gebruik dan Everest, een betere keuze dan Sandra IMO -> http://www.lavalys.com/pr...verview.php?pid=1&lang=en
Verder is dit topic idd erg kansloos en had je zelf wat beter onderzoek moeten doen
.
Verder is dit topic idd erg kansloos en had je zelf wat beter onderzoek moeten doen
Verwijderd
een Intel 82810E 32MB is een onboard kaart *klik* dus... Ik zou sowieso ff kijken als je een videokaart gaat kopen of ie compatibel is met je mobo want ik zie hier (d8 ik zo ff snel, correct me if I'm wrong) een AGP × 2 slot op het mobo (die bruine die extreem klein is) en niet alle kaarten zijn zo ver backwards compatible. Of koop een hele ouwe geforce 2 ofzo
of een pci kaartje van wat ik uit je posts opmaak ben je toch geen gamer
Beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel 
Zie vooral de tips van Meaculpa666 - het is wel heel voorbarig om voor zoiets je VGA core aan te wijzen. Begin eens met de performancebottlenecks in je systeem in kaart te brengen
Zie vooral de tips van Meaculpa666 - het is wel heel voorbarig om voor zoiets je VGA core aan te wijzen. Begin eens met de performancebottlenecks in je systeem in kaart te brengen
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()