Toon posts:

[wine] opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb wine geinstalleerd ik draai fedora core 4.

nu deed ik "$ wine prog.exe" en hij begon met installeren net als in windows maar hoe start ik dat progje nu ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 18:39 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Cyphax

Moderator LNX
In je homedir staat een directory .wine, en daar is het programma'tje waarschijnlijk geinstalleerd. Bij mij bijvoorbeeld in ~/.wine/c/Programme/<naam programma>/
~/.wine/c/Programme is een symlink naar ~/.wine/c/Program Files/

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 21-06-2005 18:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:44
Beetje een opzoekvraag maar wine heeft in je homedirectory een nep-Windowsinstallatie gemaakt. Die bevat o.a. een map "Program Files". Daarin kun je je programmaatjes terugvinden.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een noob vraag dan hoe kom ik in Program Files.

ik kan overal cd ......... doen maar bij Program Files zegd hij dat hij het niet kan vinden :S

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan toch gewoon [TAB] gebruiken? Dus: "cd ~/.wine/c/Pr[TAB]", dan zal bash het aanvullen. Om in een dir te komen met een spatie moet je iets als "Program\ Files" invoeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:06:

ik kan overal cd ......... doen maar bij Program Files zegd hij dat hij het niet kan vinden :S
Wat typ je?
"cd Program Files"?
UNIX kent geen spaties, probeer eens "cd "Program Files"" of "cd pr" en druk op tab, bash zal hem dan zelf aanvullen op de goeie manier.

Verwijderd

Je kunt het programma ook in /home/<naam>/windows/<programma naam> installeren. Zo deed ik dat altijd.

Verwijderd

Je kunt ook locate gebruiken.

Dus bijvoorbeeld 'locate prog.exe'

Als dat het programma niet vind, moet je waarschijnlijk je locate database bijwerken. Dit doe je met een simpele 'updatedb' vanuit een rootshell.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Misschien moet je dan tab gebruiken, of gewoon de juiste directorynaam gebruiken :)
Dit begint nu nog meer basic te worden dan de topicstart al was, dus ik doe hem dicht, met de tips uit dit topic moet je er wel uit komen.
Verder is :S niet een gangbare smiley hier op het forum, vandaar dat hij ook niet vervangen wordt door een vrolijk geel plaatje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.