Toon posts:

amd duron 1800mhz overclokke?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heej,

ik heb een amd duron 1800mhz. en deze wil ik gaan overclokken omdat hij heeeelll traag is.. :Z
ik heb hem nouw al op 2000mhz met een fsb van 148*2 en een vcore van 1,65 v ( is standaard 1,52 v en is niet meer verder op te voeren ) . nou wil ik eens weten of het verhogen van de vcore bijv. mijn videokaart ( 9800pro ) kan beschadigen, dat heb ik liever niet omdat ik daar zeer zuinig op ben :P .

systeemspecs:

asrock K7S41GX mobo
amd duron 1800mzh ( stock koeling stressed 35c )
1024 ddr 333 ( 512*2 ) van kingston
ati radeon 9800pro + zalman 700cu

ik wil graag weten of ik met het verhogen van mijn vcore mijn andere hardware kan beschadigen, is mijn geheugen wel voldoende te overclokken is en tot hoever zou ik ongeveer kunnen komen met overklokken???

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb een standaard voeding van 350watt

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 17:07
door het verhogen van de vcore kun je processor en moederbord beschadigen. Het kan zijn dat je voeding het niet meer trekt en daardoor zal je radeon een hoger voltage _KUNNEN_ krijgen. Lijkt me overigens niet erg verstandig als je niet behoorlijk wat hardwarekennis hebt om je pc te overklokken.

dus post eens wat voor voeding je hebt.

edit:

aha je hebt een 350 watter, wat voor merk is het of weet je dat niet?

[ Voor 12% gewijzigd door GH45T op 21-06-2005 18:34 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Uit Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0
Allereerst een stukje over wat overclocken precies is, overclocken is namelijk niets anders dan je hardware buiten de specificaties van de fabrikant laten werken. Dit neemt als risico mee dat het dus stuk kan gaan en je ook geen garantie meer hebt. Houd hier dus rekening mee als je met overclocken gaat beginnen. Ook zal je systeem sneller kunnen crashen of vastlopen, je zal dus de afweging moeten maken wat je belangrijker vindt, een willekeurig verslag wat je kwijt raakt door een crash of die paar extra MHz. Ook voor systemen die nauwkeurige berekeningen moeten maken is het niet aan te raden om een systeem over te overclocken omdat het systeem minder nauwkeurig gaat werken.
Het feit dat iedereen het doet betekent niet dat jij dat ook moet doen om erbij te horen. Doe het omdat je het leuk vindt en omdat je er iets aan hebt, niet alleen om te patsen
en
Tot hoe ver kan ik overclocken?
Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overklokt heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend.
Er zijn dus simpelweg geen garanties te geven. kwestie van proberen, en accepteren dat je spullen kapot kunnen gaan. :)

Dit topic is gesloten.