Toon posts:

1 van de 2 pc's in netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, wij hebben een nieuwe internet verbinding, @home breedband.
de verbinding komt meteen na het kabelmodem op een switch van linksys en wordt daarna opgesplitst naar 2 pc's, geen router dus, mss is dat het wel maar goed.
nou hebben we een nieuw CC nummer gekregen, op pc 1 heb ik CC123456-A gedaan, en die heeft ook verbinding. maar op pc 2 heb ik CC123456-B gedaan, en die heeft geen verbinding. ik heb al andere letters geprobeerd, verbinding herstellen enz.. maar het werkt niet. oja, ook de werkgroep is hetzelfde.

wat nu

Verwijderd

Heb je op pc 1(waar het ene CC nummer wel werkt) ook CC12456-B geprobeerd?

Werkt deze niet....@HOME helpdesk bellen.

Verwijderd

Topicstarter
vaag, ik probeer het nu met een router en dan werkt het wel, maar ik wil niet met een routern maar met een switch, want ik wil geen geouehoer met poorten. waarom werkt hij dan niet?

en met switch, pc1 A en pc2 B geeft pc1 verbinding, pc1 B en pc2 A geeft pc2 verbinding, pc1 A en pc2 A geeft geen van beide verbinding. er is dus toch iets met die switch en CC nummers of ip adressen. met die switch er tussen kan ik ook niet ipconfig/renew doen, dan zegt hij dat hij geen DHCP kan bereiken

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 19:41 ]

Verwijderd

Als je een router gebruikt dan geef je cc12345-a op om te delen.
Dus die verdeeld hij, dan maakt het dus niet uit wat voor computernaam je pc heeft omdat hij het a nummer verdeeld.
Meestal heb je 4 poorten om PC's op aan te sluiten voor een standaard router.
En dan heb je nog een uplinkpoort(daar zou je normaal de kabel in moeten doen die internet geeft.)
Doe die kabel eens in poort 1 en PC1 op poort 2 en PC2 op poort 3, dan maak je in principe van je router een hub, en zou je kunnen kijken of de verschillende CC nummers tegelijk werken.

Hoe dat zit met een switch durf ik niet te zeggen, ik werk er nooit mee.

en als ik je goed begrijp: op PC1 werken beide CC nummers, zowel a als b?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@home geeft IP-adressen uit op hostnaam (dus idd CCxxxx-a, CCxxxx-b etc)
Als je een i'net verbinding van @home aanvraagt, krijg je per definitie maar 1 hostnaam, en da's dan meteen de enige die werkt (dus -b ipv -a werkt niet)
Via de @Home HD kon je vroeger andere hostnamen aanvragen, maar er staat me iets bij dat dat niet meer mogelijk was, ivm een tekort aan IP's.
Daarnaast was het vroeger ook gratis, daarna werd het 10€ per maand, dus er zijn kosten aan verbonden.

Mocht je het wél aangevraagd hebben, dan moet je toch even bellen, want dan is er toch iets fout gegaan.
Anders is de tip van VluggeJaapie wel handig: gewoon de router goed instellen, en dan werken beide PC's via de "-a" hostnaam