Muziek schokt bij hogere load

Pagina: 1
Acties:

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 23:19
Sinds vandaag heb ik iets heeel vervelends.

Als ik gewoon winamp of media player aan heb en muziek draair (vooral stream), en ik doe iets waardoor er iets meer cpu gebruik is dan schokt de muziek. Das meestal maar maximaal een seconde, maar het gebeurt regelmatig en het is dan echt niet meer leuk om muziek te luisteren.

Ik heb al van alles geprobeerd. Allerlei scans (adware,virus,systeemfouten,register). Ik heb windows opnieuw gestart, een nieuwere winamp (maar ja heb het ook bij media player). Ik heb geen idee.

Vroeger kon mijn hele pc vastlopen en bleef winamp spelen. Nu tegenovergestelde. De pc is voor de rest niet traag op die momenten ofzo..

Ik heb een amd 2600+, 512 mb ram en win xp sp2

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de winamp-configuratie al doorgelezen? Volgens mij kun je daar gewoon prioriteiten instellen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 23:19
Het lijkt erop dat realtime nu gee nschokken met zich meebrengt idd. Maar hoe kan ik dat bij media player instellen. Vooral een applet op een site, daar kan je toch helemaal niks instellen?

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Dan lijkt het mij eerder dat je problemen hebt met je drivers, dat er geen hardware acceleratie is, probeer de drivers voor je soundkaart eens opnieuw te installeren...

en laat winamp die hardware acceleratie ook gebruiken:
preferences->plug-in->output->directsound output: daar op configure knop klikken en het vinkje "allow hardware acceleration aanzetten"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, realtime is wel een beetje erg veel, als winamp dan een keertje stuk gaat dan neemt ie heel je systeem mee. Misschien kan je beter eens ff kijken of het helpt als je je buffers ietsje ruimer instelt.
In Media Player kan je dat ook wel instellen, je netwerk buffer. Haal die eens van standaard af en stel hem flink ruim in, die instelling wordt ook meegenomen naar applets denk ik.

Hardware acceleratie is idd ook een goed puntje ja :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2005 20:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

ik heb er ook last van gehad met iTunes, maar met winamp niet meer :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Of je zet je (netwerk en/of audio) buffers wat hoger, dan hoeft Winamp ook niet op zo'n hoge prioriteit te draaien.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Soultaker schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:44:
Of je zet je (netwerk en/of audio) buffers wat hoger, dan hoeft Winamp ook niet op zo'n hoge prioriteit te draaien.
Als je het alleen bij streams hebt zou dat idd een netter oplossing zijn; maar het verhogen van de prioriteit zou dan weinig uit moeten maken gok ik?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, als je cpu het druk heeft met andere dingen dan heeft ie even geen tijd om je buffer te vullen met muziek. ALs je buffer groot genoeg is vangt ie dat op. Als je prioriteit hoog genoeg is dan geeft ie winamp voorang en zal de buffer minder snel leeglopen doordat andere processen de cpu opeisen.
Dus beide oplossingen zullen wel helpen, maar ik ben ook van mening dat je buffer een nettere manier is om zoiets op te vangen dan de prioriteit.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2005 21:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1