Samen met wat internetkenissen en de CSL FAQ heb ik een systeem bij elkaar gezocht bij een online internetwinkel.
De PC is primair bedoeld voor multitasking en memory-intensieve taken, waaronder het bewerken van grote foto's en het monteren en encoden van videobestanden. Daarnaast wil ik er ook wel een beetje soepel op kunnen gamen (en dat het er ok uitziet), maar dat is niet het hoofddoel.
Ik heb geprobeerd om hardware te kiezen die compatible is met elkaar, maar ik ben vrij nieuw met hardware, compabiliteit en dergelijke, dus ik weet niet of het allemaal klopt. Upgraden ben ik niet van plan, in dit huishouden geldt een doorschuifsysteem van systemen als ze verouderd zijn.
Behuizing Antec SLK 2650BQE (350 Watt - ATX Minitower) - Zwart
Moederbord ASUS K8N (800 MHz nForce3 - ATX - S754)
Processor AMD Athlon 64 3400+ (S754 - Hypertrans) 2,4 BOX
Geheugen PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 PRO
HD Seagate 200 GB ST3200822AS (SATA150 - 8 MB)
Floppy drive FDD Samsung 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart -- kennissen gebruiken ze nog...
Grafische kaart Asus N6600GT/TD - 128 MB DDR3 - TV+DVI
DVD Writer DVD±RW Lite On SOHW-1673S Bulk - Zwart
CD-Rom LG Combo (52x32x52x+16x DVD - intern - bulk) Zwart -- voor on the fly kopieren van CDs
Muis Microsoft IntelliMouse Explorer - Zilver (bulk) -- optisch mèt snoer, verder geen eisen
Dat kost € 941,72 en is ook ongeveer mijn maximum. Monitor, toetsenbord, printer etc heb ik nog/al.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk op te zoeken, maar met mijn geringe kennis en ervaring zijn de volgende zaken me niet helemaal duidelijk geworden:
De PC is primair bedoeld voor multitasking en memory-intensieve taken, waaronder het bewerken van grote foto's en het monteren en encoden van videobestanden. Daarnaast wil ik er ook wel een beetje soepel op kunnen gamen (en dat het er ok uitziet), maar dat is niet het hoofddoel.
Ik heb geprobeerd om hardware te kiezen die compatible is met elkaar, maar ik ben vrij nieuw met hardware, compabiliteit en dergelijke, dus ik weet niet of het allemaal klopt. Upgraden ben ik niet van plan, in dit huishouden geldt een doorschuifsysteem van systemen als ze verouderd zijn.
Behuizing Antec SLK 2650BQE (350 Watt - ATX Minitower) - Zwart
Moederbord ASUS K8N (800 MHz nForce3 - ATX - S754)
Processor AMD Athlon 64 3400+ (S754 - Hypertrans) 2,4 BOX
Geheugen PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 PRO
HD Seagate 200 GB ST3200822AS (SATA150 - 8 MB)
Floppy drive FDD Samsung 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart -- kennissen gebruiken ze nog...
Grafische kaart Asus N6600GT/TD - 128 MB DDR3 - TV+DVI
DVD Writer DVD±RW Lite On SOHW-1673S Bulk - Zwart
CD-Rom LG Combo (52x32x52x+16x DVD - intern - bulk) Zwart -- voor on the fly kopieren van CDs
Muis Microsoft IntelliMouse Explorer - Zilver (bulk) -- optisch mèt snoer, verder geen eisen
Dat kost € 941,72 en is ook ongeveer mijn maximum. Monitor, toetsenbord, printer etc heb ik nog/al.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk op te zoeken, maar met mijn geringe kennis en ervaring zijn de volgende zaken me niet helemaal duidelijk geworden:
- Is alles compatible met elkaar?
- Moet er nog extra koeling, voeding of iets anders bij?
- Zijn er onvoorziene bottlenecks door combinatie van hardware?
- Past alles in de behuizing?
[ Voor 4% gewijzigd door Blaise op 21-06-2005 17:55 . Reden: upgrademogelijkheid hoeft niet ]