headset

Pagina: 1
Acties:
  • 2.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:09
Ik weet het, ik heb al bij de search gezocht maar er kwam niet echt iets concreets uit.

Ik ben in principe op zoek naar de beste headset die er is. Geld speelt geen rol (tenzij het echt boven de 150 is). Wat ik wil is gewoon een perfecte koptelefoon voor te gamen en muziek. Daar hoort dus uiteraard surround geluid bij. Of er een microfoon bij zit maakt me nog niet eens zo heel veel uit, maar is altijd mooi meegenomen. Tot dusver heb ik deze namen opgeschreven:

Plantronics GameCom Pro 1
Plantronics audio 90
plantronics dsp-500
icemat siberia headset
Steelpad 5H USB headset
Sennheiser pc 160
Sennheiser pc 165
Sennheiser HD-570
Sennheiser HD 590
Sennheiser HD 595
De rest van de sennheiser collectie? :D

Welke van deze kan in ieder geval doorgestreept worden. Misschien kunnen jullie nog wat aanvullingen doen. Nogmaals, geld speelt voorlopig geen rol. Surround sound lijkt me wel een must en een microfoontje is mooi meegenomen maar niet verplicht.

bvd

(jeuj eerste post :*) )

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

goldmemberf1 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:33:
[...]

Ik ben in principe op zoek naar de beste headset die er is.

[...]
Daar stopt je verhaal al, die is er niet. Alles hangt er natuurlijk vanaf hou JIJ een headset vindt.
maar goed, persoonlijk zou ik voor een senheiser gaan, al veel goede ervaringen mee... welke dat je juist neemt moet je zelf weten imo

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik ben in principe op zoek naar de beste headset die er is.
Nou bij deze: http://www.edition7.com/
Het kost je rond de 3.000,- euro maar dan heb je ook echt een limited edition.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• goldmemberf1
ripperke schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:38:
[...]

Daar stopt je verhaal al, die is er niet.
afgezonderd van die opmerking gaat m'n verhaal verder hoor :D :P

• goldmemberf1
brada schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:42:
[...]

Nou bij deze: http://www.edition7.com/
Het kost je rond de 3.000,- euro maar dan heb je ook echt een limited edition.
3000 euro gaat misschien wat ver....Als het maar onder de 200 blijft ;)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
En naar mijn mening: surround in een headset kan niet.... of klinkt in ieder geval niet...(echt)

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
3000 euro gaat misschien wat ver....Als het maar onder de 200 blijft ;)
Dus geen leer van ethiopische langharige schapen voor jou? ;)

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• goldmemberf1
rdfeij schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:51:
En naar mijn mening: surround in een headset kan niet.... of klinkt in ieder geval niet...(echt)
Waarom niet? Welke headset met surround heb jij gehad dan?
brada schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:52:
[...]

Dus geen leer van ethiopische langharige schapen voor jou? ;)
Inderdaad :P

[ Voor 28% gewijzigd door goldmemberf1 op 21-06-2005 18:11 ]

• goldmemberf1
verandert er veel als ik zeg dat surround geluid geen must is? ik bedoel..het lijkt me natuurlijk wel mooi met gamen, vooral omdat je dan weet wanneer er iemand achter je zit :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 15:38

Flexx

This side up

Haal de Sennheiser HD serie maar uit je lijst, wat dat zijn geen headsets.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, beetje verwarrend idd, Mic is geen must, maar het moet wel een headset zijn? Volgens mij is een headset juist per definitie een koptelefoon+mic in een.
Zeg dan dat je gewoon op zoek bent naar een hele goeie koptelefoon voor muziek en gamen, en dat het mooi meegenomen is als er een Mic aanhangt :?

Als Mic en Surround geen musts zijn dan zou je ook eens bij de Philips SBC HP serie kunnen kijken. Heb zelf een HP 820, die wordt niet meer gemaakt, maar bevalt uitstekend qua geluid en comfort, alleen ietwat brakke verbinding tussen hoofdbeugel en schelpen, maar secondelijm doet wonderen :Y). Dit is geloof ik bij de nieuwere modellen wel verbeterd, door een metalen ringetje rond het draaipunt te gebruiken ipv plastic.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2005 20:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Kheb de Sennheiser PC140 en deze koste me 35 euro, prima headset :D

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sorry, weet weinig van goede kwaliteit hoofdtelefoons, maar dit is dan ook meer ter informatie.

Op inkoopacties.net zijn ze nu bezig met een inkoopacties voor Sennheiser headset [en nee....ik organiseer em niet].

LINK

Ondanks het feit dat je genoeg geld eraan uit wil geven, kan het hier misschien goedkoper.
En het restbedrag wat je wilde uitgeven kan je mooi besteden op een terrasje.....

Mooooooeeeee......

• goldmemberf1
sorry voor de verwarring.

Ik ben op zoek naar een hele goede hoofdtelefoon voor muziek en gamen en het is mooi meegenomen als er een microfoon bij zit. zo goed? :>

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser HD 497, zeer goeie koptelefoon rond de 80€ voor betaald en voor mij gewoon perfect. Zeer goed geluid, klinkt heel natuurlijk en helder, zeer goede bas. En hij zit enorm lekker, heel licht en met leer afgewerkt (van echte koeien :P) M.a.w een aanrader

• goldmemberf1
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:29:
Ik heb de Sennheiser HD 497, zeer goeie koptelefoon rond de 80€ voor betaald en voor mij gewoon perfect. Zeer goed geluid, klinkt heel natuurlijk en helder, zeer goede bas. En hij zit enorm lekker, heel licht en met leer afgewerkt (van echte koeien :P) M.a.w een aanrader
Staat alleen niet meer op de sennheiser site :X

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de Sennheiser HD 580, bevalt heel goed. O ja de 580 is dus een hogere klasse dan de 590 ook al is het nummer hoger. Zit een beetje vaag in elkaar, heeft iets met even en oneven nummers te maken.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook de HD 580, ik vind hem persoonlijk wat aan de zware en grote kant maar zit wel goed rond de oren. Qua geluids qualiteit hoor ik geen verschil tussen deze en de HD 497 (maar een expert ben ik ook niet), allebij zeer goed dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 22:42 ]

• goldmemberf1
Fairy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:13:
Ik heb de Sennheiser HD 580, bevalt heel goed. O ja de 580 is dus een hogere klasse dan de 590 ook al is het nummer hoger. Zit een beetje vaag in elkaar, heeft iets met even en oneven nummers te maken.
Hoe zit het dan met de rest, zoals de 650, de 600..? Ik snap er eerlijk gezegd niks van. Die 590 staat bij High end, die 580 bij Draadgebonden Hi-fi Hoofdtelefoons :X

[ Voor 14% gewijzigd door goldmemberf1 op 22-06-2005 00:04 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb de Plantronics Audio 90. Hij staat momenteel in de pricewatch onder de € 40. Uiteraard zijn er binnen jouw budget betere headsets, maar deze is imo ruimschoots acceptabel.
Gebruik gerust de search funktie van dit forum, want dit onderwerp komt hier met enige regelmaat langs.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 22-06-2005 00:12 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
goldmemberf1 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:10:
Waarom niet? Welke headset met surround heb jij gehad dan?
Geen maar heb er diverse beluisterd, en voor mij (als audiofiel) klinkt het gewoon niet zoals surround uit 5.1 speakers.

• goldmemberf1
Ik heb een Sennheiser HD555 gehaald, prachtig ding :D

Maar er zijn een paar kanttekeningen.

1. Ik wil de koptelefoon voor meerdere applicaties gebruiken. Nu heb ik hem achterin m'n geluidskaart van m'n computer zitten, maar als ik hem dan voor bijvoorbeeld mijn keyboard wil gebruiken, moet ik helemaal achter mijn bureau klimmen. Erg onhandig dus. Iets waarmee ik de koptelefoon gewoon makkelijk in en uit kan pluggen zou dus een goede oplossing zijn. Soms wil ik namelijk ook gewoon m'n speakers gebruiken (bijv. tijdens het gamen).
2. Hoe krijg ik in windows of (nog veel onhandiger) tijdens games gewoon dat geluid zachter zonder naar dat geluids-icoontje te gaan en het naar onder te slepen? Ik heb niks op m'n toetsenbord.

Nu heeft mijn vriend bij zijn creative inspire gewoon zo'n ding gekregen:
http://www.ixbt.com/multi...ive/inspire-6700/pult.jpg
(link ff in je browser kopieren, anders werkt hij niet)

Hier kan hij dus zijn koptelefoon inpluggen, en het volume regelen (dat is gewoon de volume regelaar voor zijn speakerset).

Is zoiets dus los te kopen? Ik wil echt niet veel geld uitgeven en zeker geen kwaliteit verliezen. Of is een headphone amp de enige oplossing?

Verwijderd

Ik krijg soon de Sennheiser PC160

zal gelijk me ervaringen er van in et topic posten

en jahoor ik heb em vandaag binnen

zo wat een geluid man echt veeeel beter dan de pc150 van sennheiser

Ik denk dat dit zeker een goede headset is voor je.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 18:30 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

goldmemberf1 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:12:
Ik heb een Sennheiser HD555 gehaald, prachtig ding :D

Maar er zijn een paar kanttekeningen.

1. Ik wil de koptelefoon voor meerdere applicaties gebruiken. Nu heb ik hem achterin m'n geluidskaart van m'n computer zitten, maar als ik hem dan voor bijvoorbeeld mijn keyboard wil gebruiken, moet ik helemaal achter mijn bureau klimmen. Erg onhandig dus. Iets waarmee ik de koptelefoon gewoon makkelijk in en uit kan pluggen zou dus een goede oplossing zijn. Soms wil ik namelijk ook gewoon m'n speakers gebruiken (bijv. tijdens het gamen).
2. Hoe krijg ik in windows of (nog veel onhandiger) tijdens games gewoon dat geluid zachter zonder naar dat geluids-icoontje te gaan en het naar onder te slepen? Ik heb niks op m'n toetsenbord.

Nu heeft mijn vriend bij zijn creative inspire gewoon zo'n ding gekregen:
http://www.ixbt.com/multi...ive/inspire-6700/pult.jpg
(link ff in je browser kopieren, anders werkt hij niet)

Hier kan hij dus zijn koptelefoon inpluggen, en het volume regelen (dat is gewoon de volume regelaar voor zijn speakerset).

Is zoiets dus los te kopen? Ik wil echt niet veel geld uitgeven en zeker geen kwaliteit verliezen. Of is een headphone amp de enige oplossing?
Die 2 dingen kun je gewoon zelf oplossen hoor:

Je neemt 1 kabel vanuit je geluisdkaart naar je bureau, met een vrouwelijke connector eraan. Je soldeert daar een potmeter tussen, en je bent klaar ;) (of je koopt gewoon een audigy met breaktoubox)

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
AKG ook al eens gehoord en gepast?

http://www.akg.com

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

geef eens een specifiek model aan.
laatste tijd wordt wel vele spul van senn gedropt voor leuke prijzen zag ik trouwens.
Zal morgen wel even wat type-nummers opzoeken

Ben er zelf weg van (pc150 en hd650).
Pagina: 1