[Word]Pics in Word -> Slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 14:58
Ok een kennis van me heeft het volgende probleem.

Zij heeft een Word document gemaakt met een hoop tekst en afbeeldingen erin. Wanneer ze de afbeeldingen in het document voegt is de kwaliteit van de afbeeldingen ineens waardeloos. Zeg maar dat het lijkt alsof de afbeelding van 24-bits kleuren naar 16 kleuren is gegaan. Het enige wat ze doet is foto's vanaf een scanner of CD (beide zijn gebruikt) in het Word document voegen en deze vervolgens verkleinen (d.m.v. het slepen met de vierkantjes ;-)). . De originele foto's zijn wel gewoon goed.

Ze stuurde mij het bestand en inderdaad, de foto's waren slecht. Ook wanneer ik ze uit Word plakte in b.v. Paint bleef je kwaliteit zo. Wanneer ik een willekeurige afbeelding invoegde en verkleinde bleef dit goed.

Ik heb dus het vermoeden dat het aan haar PC/Word ligt. Ik kan in Word zelf niks vinden over afbeelding kwaliteit en dergelijke.

PS: De search functie van GoT wil niet echt meewerken bij mij. Bij alles wat ik in typ krijg ik een error. :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Plakken als Enhanced Picture doet vaak wonderen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 14:58
Hoe bedoel je dat? Ik kan die optie namelijk niet vinden als ik een afbeelding heb gekopieërd.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, dat doe je voordat je een afbeelding kopieert, via Edit, Paste Special, Enhance Picture

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA --> Officesuites en -software :)

offtopic:
De meeste search hits zal je ook in OFF vinden. Maar welke foutmelding en bij welke zoekopdracht? Heel misschien is een topic in React Bugs en Featurerequests nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)