Toon posts:

[PHP] SMTP Class

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem. Ik ben bezig een een SMTP class. De SMTP server retourneerd de volgende error: "553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) ". Ik heb ook verschillende, reeds bestaande smtp classes geprobeerd, die allemaal hetzelfde retourneren. Dan ligt de logica snel bij "smtp server werkt niet". Niet dus, ook op andere smtp servers heb ik dit probleem. Hebben jullie een idee? Mijn code vind je op http://www.q-bb.nl/smtp.class.phps.

Greetz,
exziBit

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, de SERVER retourneert die error, er is niets mis met je SMTP-class..

Naar welke server verbind je en van/naar welk email-adressen probeer je te sturen?

Ik zal 't ff extra uitleggen: mailservers laten niet zomaar klakkeloos iedereen toe om gezellig mailtjes te sturen. Dat zou namelijk enorm handig zijn voor spammers.. Spammer gebruikt email-adres blaat@domein1.nl, verbind met mail.anderdomein.nl en wil een mailtje versturen naar blaat@domein3.nl... Daar wordt natuurlijk niemand blij van.

Ik gok dus dat je probeert te relayen terwijl dat *gelukkig* niet mogelijk is.

[ Voor 58% gewijzigd door Osiris op 21-06-2005 16:58 ]

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Veel SMTP servers laten enkel mail verzonden aan hun eigen domeinen toe of van hun eigen klanten, dit om spam te voorkomen. Als je probeert met de SMTP server van je provider (of als je op een shared server zit gewoon sendmail gebruiken) zal 't waarschijnlijk wel lukken.

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de server van mijn phphost geprobeerd en die van de phphost van een vriend. Het script heeft op bijde servers gestaan. De mail van de sender: robot@q-bb.nl, de geadresseerde: wouter@q-bb.nl.

• Osiris
  • Niet online
En hoe gebruik je de class? Wat extra code zou wel handig zijn..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:01:
Ik heb de server van mijn phphost geprobeerd en die van de phphost van een vriend. Het script heeft op bijde servers gestaan. De mail van de sender: robot@q-bb.nl, de geadresseerde: wouter@q-bb.nl.
En als je de mailserver van je provider gebruikt? Misschien even testen met mail.home.nl?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
error_reporting(E_ALL);
include("smtp.class.php");
$smtpClass = new QBB_smtp();
$smtpClass->connect();
$smtpClass->sendmail("wouter@q-bb.nl","testje",array('NAME_REAL'=>'Wouter', 'DATE'=>'20-6-2005', 'SITE_TITLE'=>'Q-BB', 'ACTIVATE_URL'=>'http://www.q-bb.nl', 'NAME_NICK'=>'eXziBit', 'PASS'=>'testje'), 'register');
$smtpClass->disconnect();
echo $smtpClass->smtp_conn_show();
?>

zo roep ik de boel aan.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:04:
[...]

En als je de mailserver van je provider gebruikt? Misschien even testen met mail.home.nl?
mail.@home.nl is geen oplossing.
Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/qbb/domains/q-bb.nl/public_html/forum/tests/exzibit-mailclass/smtp.class.php on line 42

Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/qbb/domains/q-bb.nl/public_html/forum/tests/exzibit-mailclass/smtp.class.php on line 49

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/qbb/domains/q-bb.nl/public_html/forum/tests/exzibit-mailclass/smtp.class.php on line 125
Dit vind ik zelf ZEER raar :|

• Osiris
  • Niet online
Wat zegt de totale log dan?

Verwijderd

Topicstarter
NIKS (maakt het voor mij nog raarder, lol). Misschien dat hij zeer slecht compatibel is met die @ erin, maar dat lijkt mij echt raar.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:12:
[...]

NIKS (maakt het voor mij nog raarder, lol). Misschien dat hij zeer slecht compatibel is met die @ erin, maar dat lijkt mij echt raar.
Bedoelde eigenlijk van toen je q-bb.nl nog probeerde ;) Maarehm, heb je je hoster al eens gemailt? Hoe 't zit met hun mailserver enzo?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:12:
[...]

Waar haal je die @ dan ook vanaf? :? mail.home.nl is gewoon een SMTP server. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:13:
[...]

Bedoelde eigenlijk van toen je q-bb.nl nog probeerde ;) Maarehm, heb je je hoster al eens gemailt? Hoe 't zit met hun mailserver enzo?
De comlog van qmtp.q-bb.nl is:
220 vps101.i-s-u.nl ESMTP
>>>HELO
250 vps101.i-s-u.nl
>>>MAIL FROM: robot@q-bb.nl
250 ok
>>>RCPT TO: wouter@q-bb.nl
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
>>>DATA
503 RCPT first (#5.5.1)
>>>To: wouter@q-bb.nl
502 unimplemented (#5.5.1)
>>>From: robot@q-bb.nl
>>>Subject: testje
>>>Beste Wouter,\n\nJe hebt je op 20-6-2005 geregistreerd op Q-BB.\nVoordat je kan inloggen op ons forum moet je jouw account registreren, dit kan je doen door op onderstaande link te klikken.\n\nhttp://www.q-bb.nl\n\nNa het activeren kun je met de onderstaande gegevens inloggen.\n\n=========================\nGebruikersnaam: eXziBit\nWachtwoord: testje\n=========================\r\n
>>>QUIT
221 vps101.i-s-u.nl
Die parse errors zijn ook weer weg als ik dat wijzig ;)

Mijn host is zich van geen fout bewust, en zegt dat alles goed werkt. Dit kan kloppen; op een andere host slaagt het script ook tilt.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:57

DataGhost

iPL dev

volgens mij gaat het SMTP protocol anders dan wat jouw class doet...
en de @ in www.@home.nl of whatever zit niet in het domein, dat is gewoon een truukje van @home. Je gaat dan naar home.nl met www. als username zegmaar (ftp://user:pass@host.tld bijvoorbeeld)

• Osiris
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:18:
Aan de log te zien is 't gewoon een compleet geldige SMTP-sessie, afgezien van de 553-error :)

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:18:
en de @ in www.@home.nl of whatever zit niet in het domein, dat is gewoon een truukje van @home. Je gaat dan naar home.nl met www. als username zegmaar (ftp://user:pass@host.tld bijvoorbeeld)
Het is ook het protocol dat andere classes afleggen (niet dat die werken op deze server hoor). Heb er wel zoon 3 getest, allemaal hetzelfde probleem.

Met mail.home.nl ook die errors, was een domme fout van mij maar het helpt niet.

• Osiris
  • Niet online
Anywayz, je hoster relayed gewoon niet voor q-bb.nl of je server zn IP staat niet in de local-ip-list-gedoe :)

edit:
Grr NMe, dubbelpost :P

[ Voor 60% gewijzigd door Osiris op 21-06-2005 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:21:
Anywayz, je hoster relayed gewoon niet voor q-bb.nl of je server zn IP staat niet in de local-ip-list-gedoe :)

edit:
Grr NMe, dubbelpost :P
Andere host heeft het probleem ook ;)

Gewoon "localhost" of "127.0.0.1" werkt trouwens ook niet.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Officieel moet je bij de HELO een domein opgeven. (zie RFC 821).
OPENING AND CLOSING

At the time the transmission channel is opened there is an
exchange to ensure that the hosts are communicating with the hosts
they think they are.

The following two commands are used in transmission channel
opening and closing:

HELO <SP> <domain> <CRLF>

QUIT <CRLF>

In the HELO command the host sending the command identifies
itself; the command may be interpreted as saying "Hello, I am
<domain>".

-------------------------------------------------------------

Example of Connection Opening

R: 220 BBN-UNIX.ARPA Simple Mail Transfer Service Ready
S: HELO USC-ISIF.ARPA
R: 250 BBN-UNIX.ARPA

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:23:
[...]

Andere host heeft het probleem ook ;)

Gewoon "localhost" of "127.0.0.1" werkt trouwens ook niet.
Zal het speciaal voor je eens op mijn eigen servertje proberen :*

Wtf is dat voor vaag script 8)7 Of ik heb iets niet goed gedaan.. In de logs van mn mailserver kwamen de lines *erg* langzaam binnenpruttelen. En hij's nu gedisconnect volgens de logs, maar PHP output nix.. En ook nix in mn inbox :+

edit:
Hmmm, zie een foutje, het script stuurt geen "." aan het einde van de message bij mij... Waarschijnlijk staat die bij jou in je register.mail ofzo :)

[ Voor 50% gewijzigd door Osiris op 21-06-2005 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:25:
[...]

Zal het speciaal voor je eens op mijn eigen servertje proberen :*

Wtf is dat voor vaag script 8)7 Of ik heb iets niet goed gedaan.. In de logs van mn mailserver kwamen de lines *erg* langzaam binnenpruttelen. En hij's nu gedisconnect volgens de logs, maar PHP output nix.. En ook nix in mn inbox :+

edit:
Hmmm, zie een foutje, het script stuurt geen "." aan het einde van de message bij mij... Waarschijnlijk staat die bij jou in je register.mail ofzo :)
Een .?

Neen, die is er niet denk ik hoor. En hier is het best snel. Mijn register.mail is de volgende:
Beste {NAME_REAL},

Je hebt je op {DATE} geregistreerd op {SITE_TITLE}.
Voordat je kan inloggen op ons forum moet je jouw account registreren, dit kan je doen door op onderstaande link te klikken.

{ACTIVATE_URL}

Na het activeren kun je met de onderstaande gegevens inloggen.

=========================
Gebruikersnaam: {NAME_NICK}
Wachtwoord: {PASS}
=========================
Waar moet ik dan een puntje zetten? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:54 ]

• Osiris
  • Niet online
Nou, 't SMTP-protocol verwacht een punt (.) als einde van het mailtje, dus als je die nergens neerzet (script of je mail-template), dan wacht de server totdat ie een ons weegt.. Kheb geen idee waar ondertussen al die testmailtjes gebleven zijn 8)7

Overigens duurt het per line een hele minuut, dus een lang mailtje sturen duurt #)($*#( lang |:( Ik zou als ik jou was sowieso een andere SMTP-class nemen :o

Jun 21 17:56:27 [postfix/smtpd] smtp_get: EOF
Jun 21 17:56:27 [postfix/smtpd] lost connection after DATA from localhost[127.0.0.1]

Gare meuk |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Osiris op 21-06-2005 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:55:
Nou, 't SMTP-protocol verwacht een punt (.) als einde van het mailtje, dus als je die nergens neerzet (script of je mail-template), dan wacht de server totdat ie een ons weegt.. Kheb geen idee waar ondertussen al die testmailtjes gebleven zijn 8)7

Overigens duurt het per line een hele minuut, dus een lang mailtje sturen duurt #)($*#( lang |:( Ik zou als ik jou was sowieso een andere SMTP-class nemen :o

Jun 21 17:56:27 [postfix/smtpd] smtp_get: EOF
Jun 21 17:56:27 [postfix/smtpd] lost connection after DATA from localhost[127.0.0.1]

Gare meuk |:(
Hmz, nu duurt het zeer lang, de error is weg en de mail komt niet aan. Iemand idee hoe ik de snelheid kan verbeteren EN dat de mails wel aankomen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmmmja.. Je wordt nu wel redelijk bij het handje gehouden, iets wat niet echt de bedoeling is.

Daarnaast lijkt het erop dat de code voor het versturen van je e-mail niet helemaal van jezelf is, aangezien je bijv. die . wel had moeten opvallen (die hoort immers bij het smtp protocol ;) ).
Ook zie ik in het begin vrij duidelijke foutmeldingen voorbij komen (sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts)

Ook mis ik nogal wat informatie van jou kant. Welke zaken heb je nu al precies geprobreerd? Wat was het resultaat daarvan? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

Anyway, ga zelf eens actief aan de slag met debuggen i.p.v. dat je dat door de mensen hier laat doen. Debuggen doen we in eerste instantie zelf. Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!!.

Mocht je er daarna echt nog niet uitkomen, dan kan je rustig een nieuw topic openen. Geef daarbij dus wel aan wat er nu precies mis gaat en alle zaken die je al hebt geprobreerd om dat op te lossen (nogmaals: let op de quickstart ;) ). Je kan dan daarna ook de relevante code posten in je post i.p.v. een link op te nemen naar je gehele class. Dat maakt meteen het topic ook bruikbaar als jij je code weghaalt ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.