[HTML] IE geeft waardes uit FORM niet door

Pagina: 1
Acties:

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:11
In een website die ik een hele tijd geleden gemaakt heb zit een formulier dat bezoekers kunnen invullen en tot voor kort goed werkte; de laatste tijd gebeurt het echter steeds vaker dat de ingevoerde gegevens niet doorkomen (dat wil zeggen, er wordt een mailtje aangemaakt zonder inhoud in de body).

Ik beheers (nog) geen php of asp; ik heb op korte termijn ook niet de tijd om het te leren dus ben op zoek naar een tijdelijke oplossing met alleen html en javascript.

De code die ik gebruik:
HTML:
1
2
3
4
5
<form action="mailto:iemand@ergens.nl" method="post" encType="text/plain">
eerste item<input type="text" size=20 maxlength=50 name="eerste"><br>
tweede item<input type="text" size=20 maxlength=50 name="tweede"><br>
<input type="reset" value="Reset"><input type="submit" value="Send">
</form>

Onder andere op w3schools.com wordt een vergelijkbare code gebruikt; met de versie van IE die ik gebruik (6, met SP2) werkt het ook daar niet.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is?

[ Voor 11% gewijzigd door Charango op 21-06-2005 16:53 ]

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Je moet in ieder geval nog even een dubbelquotes om je enctype heenzetten. Denk niet dat dat de fout is maar toch

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

Zoefff

❤ 

Zet om te beginnen eens alle attributen tussen quotes ("..") :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Charango schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:42:

Ik beheers (nog) geen php of asp; ik heb op korte termijn ook niet de tijd om het te leren dus ben op zoek naar een tijdelijke oplossing met alleen html en javascript.
Gebruik dan een kant en klaar script dat door veel sites en providers aangeboden word.

http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

• Charango
Dank voor het kijken, ik heb de quotes toegevoegd en van maxlenght maxlength gemaakt maar helaas lost dat nog niks op.

@André: dank voor de link, ik ben de pagina nu aan het doorlezen. Maar ook als ik het op die manier kan oplossen blijf ik het raar vinden dat IE van de ene op de andere dag geen forms met "mailto" meer begrijpt.

[ Voor 46% gewijzigd door Charango op 21-06-2005 16:58 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je bent/was er wel bewust van dat bijvoorbeeld users die geen Outlook (express) of Thunderbird gebruiken je niet konden mailen, doordat ze bijvoorbeeld Gmail of Hotmail gebruiken?

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 07:40
Mss vullen ze het gewoon niet in en klikken ze gewoon op een knop van submit ofzo en krijg le lege velden.
Dit zou je kunnen oplossen door javascript te gebruiken

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

Dit is geen IE probleem, maar een probleem met je mailclient denk ik.

Maar verder: zie André's linkje; dit is een poor-mans solution bij gebrek aan serverside scriptingmogelijkheden. Op z'n minst onbetrouwbaar en niet bruikbaar voor iedereen.

Intentionally left blank

• Charango
crisp schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:26:
Dit is geen IE probleem, maar een probleem met je mailclient denk ik.
Meerdere bezoekers blijken last te hebben van dit probleem en met dezelfde mailclient (Thunderbird) levert Firefox wel het gewenste resultaat. Misschien dat het met IE en Outlook wel goed gaat - maar gezien de reacties ga ik toch kijken of ik een cgi-script aan de praat krijg.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

Een browser stuurt een URL gewoon naar de default protocol handler. De protocol handler kijkt of er een speciale actie geregistreerd staat voor het mailto: protocol. Bij de installatie van een mailclient zal die client zichzelf registreren als handler van het mailto: protocol. Daartussen kan dus van alles scheef zitten, en wellicht dat zaken zoals virusscanners en softwarematige firewalls e.d. ook nog roet in het eten kunnen gooien, of sluit een combinatie als IE en thunderbird gewoon niet goed op elkaar aan.
Inderdaad: genoeg redenen om voor een betere oplossing te kiezen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1