Toon posts:

[css] List Items niet zichtbaar in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een menu in CSS maar IE geeft wat problemen. Ik heb nu onderstaande en het werkt in Firefox. Internet Explorer laat echter geen sub-items zien.

Ik heb al heel wat geprobeerd met 'display''s en z-index's maar ik krijg het niet werkend. Zou iemand hier misschien even naar kunnen kijken? Ik gok dat ik er gewoon overheen kijk.

Het menu is te vinden op:
http://www.vuilnisbelt.com/got/

Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Ik denk dat het niet werkt in IE om dezelfde reden als de suckerfish menu's: IE ondersteund alleen wijzigingen met :hover op het a element. Deze regel werkt dus niet: #menu li a:hover ul :)

Dit is wel op te lossen met JS.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Fix voor IE: http://dean.edwards.name/IE7/
Fixt veeel dingen die in IE niet werken maar wel zouden moeten.

Menu werkt ook niet goed in Opera btw...

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18

crisp

Devver

Pixelated

#menu li a:hover ul werkt prima in IE hoor, zolang je ook maar een losse rule opneemt voor a:hover zonder descendant. Maar ik zou geen ul in een anchor nesten aangezien je geen block-level elementen in een inline level element mag nesten.
Fix dus eerst je invalid markup ;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 21-06-2005 17:22 ]

Intentionally left blank

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 05:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Kan toch zijn dat hij van zn anchor eenblock-level-element heeft gemaakt ?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ScottB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:25:
Kan toch zijn dat hij van zn anchor eenblock-level-element heeft gemaakt ?
Dat maakt het nog geen geldige HTML...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik de 'UL' in m'n Anchor heb geplaatst is omdat ik liever geen 'vieze' hacks wil gebruiken om het in IE te laten werken. Hacks zijn vaak ook niet valid en ik wil niet mijn menu JavaScript-afhankelijk is. Dan vind ik invalid-html een stuk minder erg.

Maar het rare is dat de :hover wel werkt ( de sub-UL's worden wel weergegeven ), maar de List Items worden niet weergegeven..

Maargoed, ik zal even naar die fixjes kijken die Kayshin aanraadde.. heb er eerder over gelezen, maar nooit echt in verdiept.

Tot zo ver bedankt voor de reacties, een eventuele 'complete' oplossing wordt nog steeds gewaardeerd :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:11:
De reden dat ik de 'UL' in m'n Anchor heb geplaatst is omdat ik liever geen 'vieze' hacks wil gebruiken om het in IE te laten werken. Hacks zijn vaak ook niet valid en ik wil niet mijn menu JavaScript-afhankelijk is. Dan vind ik invalid-html een stuk minder erg.

Maar het rare is dat de :hover wel werkt ( de sub-UL's worden wel weergegeven ), maar de List Items worden niet weergegeven..

Maargoed, ik zal even naar die fixjes kijken die Kayshin aanraadde.. heb er eerder over gelezen, maar nooit echt in verdiept.

Tot zo ver bedankt voor de reacties, een eventuele 'complete' oplossing wordt nog steeds gewaardeerd :)
Het is wel leuk om een patch te hebben voor IE om dit soort zaken wel te laten werken, maar wil je een groot bericht op de voorpagina zetten met "Als U de menu's niet kan laten uitklappen, download dan even deze plugin". Dan kun je ze net zo goed meteen doorsturen naar Firefox of Opera ofzo...

Verder gebruik ik een systeempje met Javascript dat gebaseerd is op de Suckerfish menu's en dat werkt wat mijn betreft zeer prima.

Waarom vind je trouwens dat je documenten geen Javascript afhankelijke oplossingen mogen bevatten, maar wel invalide markup ?

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 21-06-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:00:
[...]
Het is wel leuk om een patch te hebben voor IE om dit soort zaken wel te laten werken, maar wil je een groot bericht op de voorpagina zetten met "Als U de menu's niet kan laten uitklappen, download dan even deze plugin". Dan kun je ze net zo goed meteen doorsturen naar Firefox of Opera ofzo...
Waar heb ik het over een plugin? De IE7-hack is gewoon een pakketje javascriptjes. En eventuele hacks die ik zelf zou schrijven zouden natuurlijk ook gewoon in JavaScript geschreven worden.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:03:
[...]

Waar heb ik het over een plugin? De IE7-hack is gewoon een pakketje javascriptjes. En eventuele hacks die ik zelf zou schrijven zouden natuurlijk ook gewoon in JavaScript geschreven worden.
Oh, pardon. Ik zag op die website staan "Download plugin" dus ik ging er vanuit dat het een plugin voor IE zou zijn. Wist niet dat het gewoon een serie javascripts zijn.

Maar dan kun je dus ook voor bijvoorbeeld een op Suckerfish gebaseerde oplossing gaan, als het je puur om de menu's gaat. Dan volstaat een klein simpel scriptje en niet een zipfile vol :)

Ik weet niet of je verder gebruik gaat maken van de fixes in die IE7 ?

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 21-06-2005 23:09 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Invalid HTML is wel degelijk een probleem want je weet niet van elke browser hoe het gaat reageren (en of het ueberhaupt dan nog wel werkt en/of toegankelijk is). Daarnaast zijn uitklapmenu's in mijn ogen behavior en dus is (unobtrusive) scripting de tool om te gebruiken. Je kan er immers ook niet vanuit gaan dat elke browser jouw stylesheet zal gebruiken, dus je argument dat je niet afhankelijk wilt zijn ergens van gaat ook niet echt op.

Verder zie ik overigens dat je al 'hacks' gebruikt in je CSS, propriety directX filters en javascript voor het fixen van png-transparency in IE, en dan heb je moeite met 5 regels javascript voor een uitklapmenu?

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 21-06-2005 23:13 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
In principe wilde alles gewoon laten werken met zo min mogelijk hacks en zo semantisch mogelijk. IE ondersteunt PNG-transparantie niet helemaal goed en daarom die hack. Ik heb/had het idee dat de rest wel 'hack-loos' gemaakt zou kunnen worden. Maar blijkbaar is dit niet mogelijk (of je moet heel erg onsemantisch te werk gaan).

Dat je niet weet wat browsers doen met de UL's in m'n Anchor daar ben ik het wel mee eens. Heb ik eigenlijk niet echt verder over na gedacht.

Ik denk dat ik me dan maar eens in die Suckerfish menu's verdiep.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, en IE ondersteund ook geen :hover op andere elementen behalve anchors, dus is een workaround (een hack zou ik het niet willen noemen) ook daar op z'n plaats. Dat is gewoon de downside als je wel met nieuwe technieken en volgens standaarden wil werken, maar ook verouderde browsers (zoals IE) wilt blijven ondersteunen ;)

Intentionally left blank

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:25

Zoefff

❤ 

Jouw menu lijkt overigens verdomd veel op het menu dat beschreven word in dit artikel van ala. De structuur van dat menu is volgens mij precies zoals jij het wilt, en het werkt in alle browsers :)

Kijk eens naar de demo hoe zij het voor elkaar gekregen hebben :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad.. die had na aanleiding van wat posts in dit topic ook gevonden. Ik loop gewoon die tutorial even door en dan moet m'n probleem wel opgelost zijn.
Pagina: 1