Ik heb hier 2 maxtor 80 gb 8mb SATA schijven in een Raid 1 vorm op een Asus K8V SE deluxe
Deze schijven zijn aangesloten op een Promise 378 controller die onboard op het mobo zit.
Maar af en toe dan is de pc erg traag en hoor ik een hd uitvallen, ff gechecked en het blijkt de hd die op de secundary sata controller zit.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is de HD half-dood?
De voeding die er aan hangt is een Aopen 300 watt voeding (1 jaar oud)
Verder hangt er nog een dvd speler aan vast en een dvd brander.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb de raid array verwijderd en opnieuw alles ingesteld. Vervolgens alles opnieuw geinstallleerd.
Ik heb de schijven verwisseld dus, schijf 1 naar secundary en schijf 2 naar primairy
Ik beschik niet over een extra 80 GB hd dus daar kan ik niet mee testen.
Maar steeds blijft de 2e hd af en toe uitval verschijnselen te vertonen.
Ik heb nu de 2e schijf volledig geformateerd en ben nu via de bios van de raid controller een duplicate van de 1e hd naar de 2e aan het maken, maar dit duurt volgens mij te lang. Gemiddeld 1% per minuut.
Deze schijven zijn aangesloten op een Promise 378 controller die onboard op het mobo zit.
Maar af en toe dan is de pc erg traag en hoor ik een hd uitvallen, ff gechecked en het blijkt de hd die op de secundary sata controller zit.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is de HD half-dood?
De voeding die er aan hangt is een Aopen 300 watt voeding (1 jaar oud)
Verder hangt er nog een dvd speler aan vast en een dvd brander.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb de raid array verwijderd en opnieuw alles ingesteld. Vervolgens alles opnieuw geinstallleerd.
Ik heb de schijven verwisseld dus, schijf 1 naar secundary en schijf 2 naar primairy
Ik beschik niet over een extra 80 GB hd dus daar kan ik niet mee testen.
Maar steeds blijft de 2e hd af en toe uitval verschijnselen te vertonen.
Ik heb nu de 2e schijf volledig geformateerd en ben nu via de bios van de raid controller een duplicate van de 1e hd naar de 2e aan het maken, maar dit duurt volgens mij te lang. Gemiddeld 1% per minuut.
[ Voor 11% gewijzigd door Mavvie op 21-06-2005 16:36 ]