Hoi tweakers,
Na het verwijderen van enkele regels in main.cf en master.cf blijven bepaalde oude regels toch nog actief. Zelfs na het opnieuw inladen van de configuratie met 'postfix reload'.
Ook een reboot lost het probleem niet op.
Kan iemand me vertellen hoe ik Postfix duidelijk kan maken om deze regels te droppen?
Verzonden emails komen netjes in mijn mailbox terecht, maar de logs blijven maar vollopen.
Alvast bedankt.
Relevante log en config info:
Na het verwijderen van enkele regels in main.cf en master.cf blijven bepaalde oude regels toch nog actief. Zelfs na het opnieuw inladen van de configuratie met 'postfix reload'.
Ook een reboot lost het probleem niet op.
Kan iemand me vertellen hoe ik Postfix duidelijk kan maken om deze regels te droppen?
Verzonden emails komen netjes in mijn mailbox terecht, maar de logs blijven maar vollopen.
Alvast bedankt.
Relevante log en config info:
genesis ~ # tail -f /var/log/maillog
Jun 21 15:36:07 genesis postfix/postfix-script: starting the Postfix mail system
Jun 21 15:36:07 genesis postfix/master[30288]: daemon started -- version 2.3-20050309, configuration /etc/postfix
Jun 21 15:36:08 genesis postfix/qmgr[2112]: warning: connect to transport vscan: Connection refused
Jun 21 15:37:08 genesis postfix/qmgr[2112]: warning: connect to transport vscan: Connection refused
Jun 21 15:37:08 genesis postfix/qmgr[2112]: warning: connect to transport vscan: Connection refused
Jun 21 15:38:08 genesis postfix/qmgr[2112]: warning: connect to transport vscan: Connection refused
genesis ~ # postfix reload
postfix/postfix-script: refreshing the Postfix mail system
Jun 21 16:22:10 genesis postfix/qmgr[13104]: warning: connect to transport vscan: Connection refused
genesis ~ # cat /etc/postfix/main.cf | grep vscan
genesis ~ #
genesis ~ # cat /etc/postfix/master.cf | grep vscan
genesis ~ #
[ Voor 4% gewijzigd door Arioch op 21-06-2005 16:31 ]