Toon posts:

Proper Case functie in Access

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil de inhoud van een kolom in een tabel in MS Access converteren van lowercase naar proper case. Dat moet dus hetzelfde zijn als de beginletters() functie in Excel.

Ik krijg deze functie echter niet aan de gang. Aan de hand van deze website heb ik het geprobeerd:

http://cma.zdnet.com/guid..._API/IMA_062002_0123.html

Daaruit wordt duidelijk dat ik dus een bijwerk/update query moet maken met de kolom naam als string in de volgende functie:

StrConv([PLAATS],vbProperCase)

Nu schijnt het zo te zijn dat deze ook vervangen kan worden door 3 wat gelijk zou moeten zijn aan properCase volgens die website. Dus:

StrConv([PLAATS],3)

Als ik echter beide functies probeer, krijg ik een melding van Access dat de functie niet compleet is. (syntaxis van expressie ongeldig)

Komt dit doordat de functie benaming in de NL versie van Access anders is? Zo ja wat zou deze dan moeten zijn?

Alle hulp hiermee is welkom.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Interessant om te weten: welke versie van Access hebben we het over?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De userinterface neemt het lijstscheidingsteken van windows over; ';' i.p.v. ',' dus.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
dank u! :) Vond het al heel vreemd dat ik hem in een Engelse versie van Access (2000) wel aan de praat kreeg en vervolgens de sql query in een NL versie wel op een tabel kon toepassen zonder die foutmelding. Maar het ligt dus inderdaad aan de ; en ,

Probleem opgelost dus.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum :)

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate