[W2k3] Instellingen op alle users tegelijkertijd toepassen

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb een windows 2003 server waar een gebruiker of 30 op werken via een terminal server systeem. De gebruikers zelf hebben alleen maar rechten om Office/IE/etc. te starten en op te slaan op hun eigen H: schijf, verder niets.

Mijn vraag is nu alleen, hoe kan ik makkelijk instellingen voor de gebruikers in 1x goedzetten voor iedereen.
Bijvoorbeeld een printer als standaard instellen, dit moet toch veel makkelijker kunnen als voor elke gebruiker 1 voor 1 de rechten aanpassen, inloggen, en instellingen wijzigen wat ik dus vorige keer gedaan had |:(

Nu wil ik bijvoorbeeld dat elke gebruiker een vast quicklaunch balkje krijgt met een paar vaste iconen. De rechtermuisknop/verslepen/e.d. is allemaal uitgeschakeld in een policy, dus aanpassen van deze quicklaunch balk kunnen ze niet.

Hoe kan ik dit nu makkelijk realiseren, mede omdat het aantal gebruikers flink zal stijgen de komende tijd. Ik kon er verder niets over vinden op GoT of op google, maar misschien zoek ik wel met de verkeerde zoekwoorden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ehh, met gebruikers groepen?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dit kan je doen met een policy, al dan niet zelf gemaakt. Of via scripten in kix of VB....

Of met tools als RES Powerfuse, maar dat is een investering.

Als je dit met de aanwezige middelen wil doen, zou ik met Kix een script laten draaien, printers aanmaken en als standaard instellen kan zowiezo met Kix. en als die quicklaunch icons in de registry worden weggeschreven onder HKCU (of zelfs HKLM) dan moet dat via Kix te regelen zijn lijkt me...

Als je een bestaande policy daarvoor kunt vinden is het natuurlijk de betere optie...

Bedenk ik me net iets, wanneer het gaat om een heleboel gebruikers die er in de toekomst nog op gaan werken, en dus een nieuw profiel krijgen, dan is het nog eenvoudiger. Zorg er voor dat de quicklaunch bar in het default profile al goed staat. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 21-06-2005 20:58 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos