Toon posts:

Nieuwe PC Binnekort, advies graag!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey en Hallo mensen.
Ik ben Kevin en nieuw op dit Forum.
Ik heb lang niet zoveel verstand van pc's e.d. als jullie, dus het zal wel weer wat leren worden.

Maar goed, voor m'n pc die ik nu heb, check m'n sig.
Ik wil binnekort een nieuwe pc gaan aanschaffen. (excl. toetsenbord, muis, beeldscherm, speakers en geluidskaart)
Ik game erg vaak, en goeie fps zijn belangrijk voor mij. (alhoewel ik 't niet heel erg vind om iets grafische kwaliteit in te leveren voor een soepelere game-ervaring)
Ik wil games als Battlefield II enzo erop gaan draaien. (ja, en guild wars, maar dat draait ook goed op deze pc.)

Ik heb 'n budget van + - 1000 euro, eventueel iets rekbaar, maar dan word 't iig nog 1 a 2 maandjes sparen.

Ik had zelf zoiets samengesteld:

DFI Lanparty UT NF4-D
3.5" diskdrive zwart
Antec LifeStyle Sonata 380 Watt
2x Corsair CMX 512 mb DDR dram
Seagate 160 GB (Barracuda 7200.7, 7200 RPM, 8MB, SATA)
HIS ATi Radeon X800XL IceQ II Turbo 265MB DDR3 Sdram
AMD Athlon 64 3200+ OEM Venice Core
Zalman CNPS7700 AlCu

(oh jah opslag capaciteit is niet erg belangrijk voor mij vandaar dat 160 gig iig voldoende is.)

Maar zoals ik al zei heb ik niet zoveel verstand van computers als jullie (wel meer dan de gemiddelde gast bij mij op school die zou antwoorden op de vraag: "wat voor 'n computer heb jij?" zouden zei zeggen: "een windows XP"... of "een pentium 4" ;-) )

Maar goed wat zouden jullie anders doen/veranderen, of totaal anders doen?

PLEASE HELP ME :-D (... en alvast bedankt!...)

Kevin D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 18:59
Volgensmij bestaat er een al een overkoepelde thread voor dit soort vragen en zal je topic dus snel worden gesloten, zeker omdat je je keuzes niet motiveerd, maargoed, om antwoord te geven.

Ziet er goed uit :) Vraag me alleen af of die cooler past.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 21-06-2005 15:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:05
Terror schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:56:
Volgensmij bestaat er een al een overkoepelde thread voor dit soort vragen en zal je topic dus snel worden gesloten, zeker omdat je je keuzes niet motiveerd, maargoed, om antwoord te geven.

Ziet er goed uit :) Vraag me alleen af of die cooler past.
Ikke niet, het zal wel een S939 plankje zijn dus dan past hij :)
Idd, ik post dit wel, maar hij is denk wel compatible op je mobo maar ik weet niet of je de ruimte hebt, omdat het zo lomp groot ding is :/

[ Voor 16% gewijzigd door ID-College op 21-06-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Weet je zeker dat die 7700 gaat passen?

Ik heb hier ook een skt939 bord maar daar past ie toch echt niet op hoor (tis alleen AGP geen PCI-E, daarom weet ik het ff niet zeker...) (MSI K8N Neo2 platinum)
Ben bang dat je geheugen in de weg zit. Ik heb nu met me 7000 al problemen. Als ik het geheugen uit de eerste bank wil halen moet ik het een beetje kantelen om het eruit te kunnen krijgen.

[ Voor 103% gewijzigd door NBK op 21-06-2005 16:02 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 17:40
Ik zou voor een 6800 gaan, omdat je deze later ook nog kan uitbreiden, indien je natuurlijk 2x pci e hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de cooler zelf niet liegt wel :D Hij MOET op alle S939 passen.

EDIT: Als dit topic gesloten word, niet erg, dan bekijk ik de overkoepelende thread wel. Sorry ik ben wel eens een beetje te haastig ;) Maar dat komt door m'n omdat ik zo enthousiast ben :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:00:
Tja, helaas zijn er wat kasten die tegenwerken kwa plaatsing van de voeding. Overigens vraag ik me af waarom er een diskette drive wordt gekocht, nergens voor nodig. Neem bij deze maar aan dat de topic starter al een goeie monitor, kast en dvd/brander/speler heeft.

Denk dat het voornamelijk persoonlijke afwegingen zijn en of je je goed voelt bij een bepaalt merk. Zelf zou ik bijvoorbeeld geen antec voeding halen maar 20 euro meer uitgeven voor een 480 watt Tagan.

Zo is die optie tot sli in te toekomst eenzelfde overweging, persoonlijk vind ik dat niet de moeite waard, maar andere zweren erbij. Heb zelf in een grijs verleden een V2 gehaalt, met het idee er gewoon nog een bij te plaatsten als ie het niet meer aan kan, maar tegen de tijd dat het zover is zijn er al zoveel betere en betaalbare alternatieven. SLI is leuk als je nu alvast wil genieten en kort erna je 2e kaart erbij koopt.

[ Voor 70% gewijzigd door Terror op 21-06-2005 16:12 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... tjah die cooler zou dan toch misschien wel eens een probleem kunnen worden... 't moederbord heeft trouwens 1PCI Express 16x slot. (dit is de Non-SLI versie)
De DVD Rewriter die ik heb is best goed, maar eventueel (ben nog met een paar PC-Configs aan 't rommelen, verschilt kwa prijs soms veel, en kwa snelheid/gebruiksgemak soms niet.) ook aan vervang toe, als ik geld overhoud. Maar goed ik weet nou in ieder geval dat ik in de goede richting zit. Als ik hét ultieme (voor mij dan) systeem heb gevonden (dit komt wel in de buurt) dan zal ik hem posten (in 't overkoepelende thread dan), en vragen of die helemaal klopt. Alvast bedankt, en jullie hebben een nieuw Forum lid erbij :P

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:00:
D'r staat anders keurig op de verpakking "No components higher than 39mm (1.53in) should be present within a 68mm (2,68in) radius from the center of the CPU socket"
Verder staat er alleen vermeld dat ie alle huidige CPU types ondersteund. Niet de moederborden waar deze opzitten...
En op mijn skt939 bord past ie toch echt niet hoor :P

edit:
ff op de zalman site gechecked bij de moederbordenlijst:
Je moeerbord staat onder het kopje: "Compatible if Zalman's ZM80#-HP VGA cooler is not installed."
Hij zou dus moeten passen...

[ Voor 31% gewijzigd door NBK op 21-06-2005 16:10 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok dan ben ik daar in ieder geval zeker van! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat betreft die cooler: waarom een apparte cooler kopen? De boxed coolers zijn over het algemeen prima, zolang je niet gaat overklokken of extreme eisen stelt aan de geluidsproductie.
Dan natuurlijk wel een BOXED CPU kopen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2005 16:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de processor juist (licht) willen overclocken, en met de hitte van de zomer in gedachte, leek deze cooler me wel handig.
Én dit is inderdaag géén boxed CPU. Ik dacht als ik een Oem neem, scheelt dat in prijs, en dat geld kan je dan weer gebruiken voor 'n aparte cooler.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Orion84 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:10:
Wat betreft die cooler: waarom een apparte cooler kopen? De boxed coolers zijn over het algemeen prima, zolang je niet gaat overklokken of extreme eisen stelt aan de geluidsproductie.
Dan natuurlijk wel een BOXED CPU kopen ;).
Helemaal mee eens, cool and quiet werkt goed en als dat ding na 2 jaar veel herrie maakt omdat ie versleten is, koop je voor weinig zo weer een nieuwe. Geen idee hoeveel compu's je gebouwd hebt overigens, maar die alternatieve koelers hebben vaak ook hele andere bevestigings methoden (vastschroeven in gaten om het socket b.v), die boxed koelers kan je gewoon lekker makkelijk erop klikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Terror op 21-06-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 09:47

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Als je toch een x800xl koopt, overweeg dan de Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail.

Die heeft standaard al een Zalman vf700cu koeler (lookalike iig) geinstalleerd. Krijg je tenminste geen gezeur als je hem ooit nog wil RMA'en en je hebt er een custom koeler opgezet. En veel duurder dan een normale x800xl (300,-) + zalman VF700Cu (25,-) is hij niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:12:
Ik zou de processor juist (licht) willen overclocken, en met de hitte van de zomer in gedachte, leek deze cooler me wel handig.
Én dit is inderdaag géén boxed CPU. Ik dacht als ik een Oem neem, scheelt dat in prijs, en dat geld kan je dan weer gebruiken voor 'n aparte cooler.
Mja, is dat klein beetje winst van een lichte overclock het risico waard dat er dingen stuk gaan, of dat je dalijk de boel in elkaar gaat zetten en blijkt dat het niet past?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet. Maar kwa overclocken kan ik je verzekeren: ik ben voorzichtig. Niet eens zeker óf ik het ga doen, en óf dit mijn pc word, vandaar dit topic. Maar ik overweeg inderdaad een X800XL, en ik heb naar die van Saphire gekeken, Club3d (schijnt ook wel ok te zijn), en HIS.
Ik heb als advies gekregen voor een X800XL te gaan omdat hij een goede prijs/kwaliteits verhouding heeft. Ik zie echter dat de Gforce series ook hard in prijs aan 't dalen is... dat maakt 't weer lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He das bijna dezelfde configuratie als de pc die ik binnenkort ga samenstellen :)
die is ook met 3200+ venice, x800xl van asus, 160gb sata en de Zalman CNPS7700-Cu
Ik heb voor de Cu gekozen ipv de zalman ALCu omdat die van geheel koper is, scheelde weer een paar graadjes in de review die ik had gezien :p (Hij is 10 euro duurder)

Wou eerst ook een SLI opstelling doen, maar de x800xl doet niet veel onder een 6800 GT en is toch een stuk goedkoper. (en je moet precies dezelfde kaart kopen bij een sli opstelling, misschien wel lastig als je na 1 jaar een tweede kaart erbij wilt prikken)

Helaas is er nog geen crossfire mobo uit want daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:52

Steffy

Ayreonaut

Als koeler zou ik voor de Arctic Freezer gaan, ik heb er nu sinds een week 1tje en ik sta versteld van de prestaties, met dit weer blijft ie gewoon op idle 39/40 hangen en stressed op ongeveer 46/48, het is een Athlon 64 3000+ maar dan op 2340 Mhz dus dat is niet gek dacht ik zo :) Het is maar een idee hoor, €20 was ik er voor kwijt en het is echt een topkoeler, wat trouwens ook al uit de reviews bleek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt goed, misschien moet ik ook eens naar die cooler kijken. (ps, ben ook benieuwd naar crossfire ja ;-) )
Pagina: 1