Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Phoneshop beweert dat je ipv een vodafoon abo beter een Hi abo kan nemen omdat Hi je k750 niet simlocked. Veel goedkope webaanbiedingen zijn volgens Phonehouse gesimlockte toestellen.

Wat is het nadeel van simlocken? Wat vinden jullie van Hi? Wat vinden jullie van dit argument?

Verwijderd

ik kan maar één nadeel aan simlocken zien : je telefoon zit vast aan een bepaalde sim van een bepaalde operator. die zal je dus moeten unlocken wil je overstappen naar een andere operator. voor de rest kan ik je niet helpen, Hi is niet actief in België...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je hebt internet, anders zou je dit niet kunnen posten. Nou wil het geval dat het internet een bron van informatie is, waardoor je met behulp van zoekmachines informatie kan vinden. Tik in zo'n zoekmachine simlock in en je krijgt de informatie de je zoekt.

Als je een abbo neemt zit je daar toch 1 jaar aan vast en na een jaar kan de simlock verwijderd worden. Ik zou het dus zelf geen probleem vinden.

Ik vind Hi "bling".

Ik vind dubbelposten niet "bling".

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 21-06-2005 15:55 ]

Verwijderd

2x

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:51:
1 Phoneshop beweert dat je ipv een vodafoon abo beter een Hi abo kan nemen omdat Hi je k750 niet simlocked. Veel goedkope webaanbiedingen zijn volgens Phonehouse gesimlockte toestellen.

2 Wat is het nadeel van simlocken? 3 Wat vinden jullie van Hi? 4 Wat vinden jullie van dit argument?
1: dat is heel persoonlijk.. de winkel verdient waarschijnlijk beter aan een tel met hi abbo
2: Wanneer er een simlock op je toestel zit kan je er geen ander simkaart indoen.
.... dit kan overigens wel nadat je de telefoon simlockvrij hebt laten maken...kan/moet meestal na een jaartje gratis gedaan worden door je provider (kosteloos)

3: Ik ben zelf in bezit van hi omdat hun een online smsdienst hebben. Weer heel persoonlijk eigenlijk dus.

4: Leuk verkooppraatje met weinig achterliggende informatie over het "waarom".

Edit :

5: Dubbelposten is niet grappig..

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 21-06-2005 16:01 ]

[LTS][MTS][HTS]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

simlock kan je ongedaan maken op de meeste telefoons (dmv speciale code of flashen van de firmware). Tegenwoordig is het vaak zo dat je telefoon bij het aflopen van je abbonnement vanzelf unlocked word.
Dus stel nou dat je een locked mobieltje hebt, en je wil na je abbo bij provider X overstappen naar provider Y, dan kan dat gewoon met het mobieltje van provider X.
mocht het niet kunnen, dan unlock je het ding gewoon zelf. (nee dat is niet illegaal)

wat dus meteen een indirect bewijs is dat de winkel om een of andere reden liever dat Hi abbo aan je verkoopt, en het praatje van de verkoper onzin is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:17

Emiel1984

Made in NL

FireWurX schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:10:
heel verhaal..

wat dus meteen een indirect bewijs is dat de winkel om een of andere reden liever dat Hi abbo aan je verkoopt, en het praatje van de verkoper onzin is.
edit ; hier stond iets anders omdat ik het even verkeerd had gelezen

[ Voor 33% gewijzigd door Emiel1984 op 21-06-2005 16:32 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Dubbel posten was foutje. Zal nooooiiit meer doen 8)7

Bedankt voor alle opmerkingen. Nog 1 vraag:
Wordt in geval van een gesimlockte K750 met Vodafoon abonnement je beperkt tot de zgn. Live! portal? Of kan je ook ergens anders heen wappen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is sowieso een onzin argument. Waarom zou je een andere simkaart in die telefoon stoppen gedurende de looptijd van je abbonement? Na je looptijd wordt hij gratis geunlocked (soms zelfs na een jaar met een 2 jarig contract, maar dan blijft argument #1 staan...)

:+ lol @ dubbelposten..wat een gedoe en gezeur zeg :+

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 22-06-2005 00:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 19:21
Met mijn V800 (vodafone) en daarvoor met mijn T610 (Vodafone) kan ik gewoon overal heen wappen. Dan zit je wel aan een ander tarief vast, dan binnen de live portal.
Pagina: 1