Ik ben bezig met een menubar. Nu worden de MenuItems verzonden naar een actionListener zoals hieronder. Deze werkt ook.
Nu wil ik dat sommige item's een venster openen net zoals mijn buttons dat doen. Nu gebruik ik met mijn buttons cards zoals in de code hieronder:
Maar dit werkt dus niet in mijn menubalk. Dan krijg ik namelijk de melding:
Cannot make a static reference to the non-static field cards
En mijn 2de vraag is, er is ook 1 actionListener welke een html file moet openen. In een aparte browser. Hier staat namelijk de Help Content in. Maar ook dit probleem krijg ik niet voorlekaar. Heb wat lopen kloten met fileOutstream en dergelijke maar dat werkte niet.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| menuItem = new JMenuItem("Afsluiten", KeyEvent.VK_A); menuItem.setAccelerator(KeyStroke.getKeyStroke( KeyEvent.VK_F4, ActionEvent.ALT_MASK)); menu.add(menuItem); menuItem.addActionListener( new ActionListener(){ public void actionPerformed( ActionEvent event ) { System.exit(0); } } ); |
Nu wil ik dat sommige item's een venster openen net zoals mijn buttons dat doen. Nu gebruik ik met mijn buttons cards zoals in de code hieronder:
Java:
1
2
| CardLayout cl = (CardLayout)(cards.getLayout()); cl.show(cards,"Order");//show "Order" panel |
Maar dit werkt dus niet in mijn menubalk. Dan krijg ik namelijk de melding:
Cannot make a static reference to the non-static field cards
En mijn 2de vraag is, er is ook 1 actionListener welke een html file moet openen. In een aparte browser. Hier staat namelijk de Help Content in. Maar ook dit probleem krijg ik niet voorlekaar. Heb wat lopen kloten met fileOutstream en dergelijke maar dat werkte niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 15:51 ]