Toon posts:

Wyse 1200LE Thin clients Configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op het moment bezig met het configureren van Wyse Thin clients dit lukt al aardig.
Graag zou ik nog wat opties in willen stellen maar ik weet niet of dit mogelijk is, wellicht heeft iemand er al ervaring mee.

Na het starten van de Thin client logt deze automatisch in op een 2003 server (met Terminal services)
dat verloopt soepeltjes. Graag zou ik een optie mee willen geven dat op het moment wanneer ik uitlog (de RDP-connectie wordt verbroken) de Thin client ook automatisch wordt uitgeschakeld.

Weet niet of dit mogelijk is wellicht heeft iemand hier ervaring mee ???

Gebruikers kunnen dan ook niet meer in Control operator menu komen en daar de System information raadplegen. Of is dit ook nog op een andere manier uit te zetten ?

Privilege staat op None dus hogere restricties zijn er niet volgens mij.

Draai 1 Windows 2003 servers met Terminal Services, AD, FTP, DNS, DHCP.
Draai 2 Windows 2003 servers met Terminal Services.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik zou persoonlijk nooit Terminal Services draaien op een AD. Daar kan je echt hele wazige dingen mee krijgen. Sowieso zou ik nooit willen dat een gebruiker op mijn Domain Controller aan kan melden. Ik wil er niet eens aan gaan denken wat ie dan bewust of onbewust kan slopen.

Maar ik heb helaas geen antwoord op je gestelde vraag over de Thin Clients.
Ik heb even bij Wyse zitten zoeken, maar het staat er niet bij. Misschien kan je contact opnemen met je leverancier, of met Wyse zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Angelfire op 21-06-2005 15:36 . Reden: toevoeging ]

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Naar deze optie ben ik ook erg benieuwd! Want gebruikers laten die dingen ALTIJD aanstaan.
Zelfde geld voor m'n 3360 clients, maar daar heb ik 't ook niet voor kunnen vinden.
Voor pc's is 't simpel, gewoon een scheduled task aanmaken die op een bepaalde tijd gewoon de pc uitknalt. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zit er geen centrale manager bij die wyse clients :?

ik gebruik zelf veel Igels (www.igel.de) daarin kan ik in de remote manager een job schedulen op de clients dat ze na (bv 20:00) automatisch shutdownen.

dan kan de gebruiker het apparaat aan laten staan maar dan gaat hij toch nog uit :)

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom zou je dit eigenlijk willen? Een thin client verbruikt haast niets, en als je toekomt en onmiddelijk kan aanloggen is dat toch makkelijk?

Er zit een centrale management tool bij wyse het heet rapport. Met die tool kan je ongeveer alles remote op een wyse uitspoken wat je je kan inbeelden, ook remote shutdown. Mischien kun je wel een scriptje bakken?

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Yalopa,

Thin clients verbruiken idd niks maarja waarom zou ik hem aan laten staan als ie niet gebruikt wordt ?
Als ze hem willen gebruiken dan zetten ze hem aan en zijn ze binnen 10 seconden ook aangelogd.

In iedergeval bedankt voor je tip over de management tool Rapport.
Zal het progie eens gaan testen.

Verwijderd

Optie zit er niet op. Forget it. ;)

Mooi dat ik hier nog een 1200 LE gebruiker zie. Hebben jullie een lijstje printers welke goed werken op de USB poort van een 1200 LE? (Niemand durft hier uitsluitsel over te geven en ik moet er 7 bestellen) (printers dan)

Ikzelf heb Epson C61 en HP deskjet 970 CXi, maar die zijn al tijden niet te leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 17:03 ]

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
leuk spul die 1200LE, ik heb er nu zo'n 50 in gebruik. Uiteindelijk zullen er nog zo'n 80 bijkomen, importeur Avnet heeft mij altijd goed geholpen wanneer ik een vraag had...

edit:

Ik gebruik alleen geen client printers. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 23-06-2005 21:23 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:22:
edit:

Ik gebruik alleen geen client printers. ;)
Clients komen bij mij ook bij avnet vandaan. Prijs jezelf gelukkig met je netwerkprinters ;-)

Lijstje met bevestigde printers zou nog steeds welkom zijn :+

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56

StarWing

Huh ?!?

Ik ben hier voor de moment ook bezig met een aantal 1200LE's te implementeren als testcase.

Ik maak gebruik van de ingebouwde ica client (wel ffe updaten :s) maar ik heb een klein probleem:
Weet iemand hoe ik in de wnos.ini of de wyse zelf kan aanpassen, dat de wyse een azerty layout heeft ? locale=nl_be invullen in de wnos.ini is niet voldoende.

Zodoende, als de users hun pw invullen, moeten ze dat doet met een qwerty layout, en das niet praktisch.

Overigens werkt de rest wel naar behoren, gebruikers kunnen lekker niets :)

Page intentionally left blank.

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Automatisch uitschakelen met Wyse en HP clients is niet mogelijk.

Het enige wat ik me kan bedenken is een shutdown-tooltje implementeren in een logoff script in Group Policy. Geen idee of dat gaat werken, maar it's worth a shot.

Verwijderd

StarWing schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:01:
Ik ben hier voor de moment ook bezig met een aantal 1200LE's te implementeren als testcase.

Ik maak gebruik van de ingebouwde ica client (wel ffe updaten :s) maar ik heb een klein probleem:
Weet iemand hoe ik in de wnos.ini of de wyse zelf kan aanpassen, dat de wyse een azerty layout heeft ? locale=nl_be invullen in de wnos.ini is niet voldoende.

Zodoende, als de users hun pw invullen, moeten ze dat doet met een qwerty layout, en das niet praktisch.

Overigens werkt de rest wel naar behoren, gebruikers kunnen lekker niets :)
Je moet niet de locale gebruiken maar:
Language=fr_be

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

locale was een typo, maar inderdaad.. je moet de fr_be variabele gebruiken. :s Ik was er ondertussen ook al aan uit.

Toch bedankt !

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
we werken hier al vanaf 2003 met de 1200le. starten lekker snel op. Weet iemand eigenlijk of je het deleteknopje in de connectionmanager kan uitzetten?

ps: linkje naar de wnos instellingsmogeljikheden

http://www.wyse.com/servi...20WNOS.INI%20Commands.pdf

[ Voor 21% gewijzigd door kleefding op 14-09-2005 13:39 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
kleefding schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:37:
we werken hier al vanaf 2003 met de 1200le. starten lekker snel op. Weet iemand eigenlijk of je het deleteknopje in de connectionmanager kan uitzetten?

ps: linkje naar de wnos instellingsmogeljikheden

http://www.wyse.com/servi...20WNOS.INI%20Commands.pdf
als je de config van een ftp server haalt geeft hij automatisch aan dat je de connections (uit de wnos.ini file) niet mag verwijderen

lokale entries mag je nog wel verwijderen

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Owkey, volgend probleem:

Timeserver=ipadresvandeserver Timeformat='24-hour format' DateFormat=yyyy/mm/dd
TimeZone='GMT + 01:00'

Dit staat ingesteld in de ini file, maar de wyse gaat op geen manier de tijd/date halen van onze server.
Als ik een 3th party progje installeer (tfpd32) op mijn laptop en dan het ipadres verander in de ini file zodat de Wyse's hun tijd van mijn bak halen, werkt het wel (staat wel nog 2u verkeerd, maar de datum is toch al goed :) )

Is er in W2003 geen ingebouwde sntp server ? Op deze server (niet de AD bak) draait een app die om de 2 minuten de tijd synct met een atoomklok (Westerstrand ding)

Ik krijg wel hits op google/got, maar die behandelen allemaal het configureren van de tijdsservice, maar niet over het enablen/installeren van een sntp server op een 2003 machine

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:57

kraats

Ik rol

Voor NTP-server in 2003 heb ik zo geen oplossing (server role?), maar voor je 2 uur tijdsverschil:
code:
1
2
TimeServer=ipadres TimeFormat='24-hour format'
TimeZone='GMT + 01:00' daylight=yes start=030507 end=100507

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

StarWing schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:41:
Is er in W2003 geen ingebouwde sntp server ? Op deze server (niet de AD bak) draait een app die om de 2 minuten de tijd synct met een atoomklok (Westerstrand ding)

Ik krijg wel hits op google/got, maar die behandelen allemaal het configureren van de tijdsservice, maar niet over het enablen/installeren van een sntp server op een 2003 machine
http://www.microsoft.com/.../security/wintimeserv.asp

All you needed to know about w32time but were afraid to ask ;)

Goed lezen, want er staat ook in waarom je bepaalde risico's loopt met de manier waarop je nu je timesync regelt met die 3rd party app.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 21-09-2005 11:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1