Toon posts:

[BF2] Artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn warez versie van BF2 liep perfect, als een babybilletje zo smooth. Nu heb ik vandaag de legale versie gekocht en krijg ik alleen maar artifacts in beeld. Ik kan zo geen hond raken :s

Je kent het misschien wel: zwart-wit gestreepte wapenmodellen, zwarte strepen op de grond, vernaggelde texten die je niet meer kan lezen, als je met je scope kijkt krijg je een overvloed aan zwarte blokjes te zien en overigens komen mijn screenshots er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img165.echo.cx/img165/4166/screen0051ux.th.jpg

Ik vind dit vrij lullig want je gaat er vanuit dat een legale versie beter zou lopen.

Ik draai BF2 met een X800XT PE en Omega drivers gebaseerd op catalyst 5.6 (maar dit draaide met de warez versie EN demo versie perfect).

Any help would be appreciated!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Heb je al andere drivers geprobeert? Heb je de temperaturen al gechecked?
Dit zijn zo'n beetje de eerste dingen die je hoort te checken bij dit soort problemen voordat je een topic opent :)

Verwijderd

Topicstarter
Jep heb ik getest voodat ik dit topic opende. Alle temperaturen zijn goed. Ik moet alleen deze Omega drivers houden, anders krijg ik veel BSoD's met BF2. Dus terug switchen naar de officiele catalyst drivers - daar heb ik geen zin in.

• Crash
  • Laatst online: 01-12 20:56
Je hoeft niet persé terug te switchen naar de Catalyst drivers, maar je zou eens oudere Omega drivers kunnen proberen. Overigens is het wel handig om eens terug te switchen naar bijv. de Catalyst drivers om te zien of het een softwarematig of hardwarematig probleem is

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, Ik zal nog eens terug switchen, wie weet heb ik dit keer geen last van BSoD. Ik zal Omega en Catayst eens op een oudere versie proberen.

thnx, ik laat het nog horen.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 11:06
Ik had hetzelfde probleem. (overigens ook met de demo) En ik heb gisteravond echt vanalles geprobeerd om het op te lossen.

Ik heb op een gegeven moment windows er maar opnieuw opgezet. met alleen maar drivers (dezelfde) en battlefield 2. Nu draait het perfect. Ben alleen bang dat wanneer ik al mijn andere zaken weer installeer ik weer tegen het probleem aanloop.

Het lijkt overigens een probleem met de ATi X800 serie kaarten. Heb hier nog een bak met ook een X800 die doet momenteel hetzelfde. Mijn Mediacenterteje met een 6200 PCI-E kaartje doet z'n werk perfect.

Ook op andere Nvidia 6x00 gebasseerde game PC's ben ik dit probleem met BF2 niet tegengekomen.

[UPDATE 21-06-2005 09:45]
Na het uitvoeren van windows update (nog niet SP2 maar die kleine patches daarvoor) is het probleem weer terug. Ik begin het vermoeden te krijgen dat de oorzaak van dit probleem bij 1 van Microsofts fixes ligt.
[/UPDATE]

[ Voor 17% gewijzigd door Lord Maximus op 22-06-2005 09:57 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gisteravond .... Mega vastloper met dit spel na een half uur spelen ... Ik schoot met een rocketlauncher een tank naast me neer ...die ontplofte toen ... en alles om mijn visier werd zwart. Ik dacht dat mijn kaart misschien te heet was geworden (was nogal warmpjes gisteravond) maar na het opnieuw opstarten was hij 46 graden.

Asus P4C800 Deluxe (1019)
P4 3Ghz
2x 512Mb Twinmos PC3200 Dual channel
Asus X800XT PE AGP met Arctic Silencer 4 Rev 2.
Windows XP SP2

Ik gebruik de Cat 5.6 Control Panel MCE 2005 drivers

Ik heb ook een leuke computer..

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Zelf heb ik als ik de volledige versie speel ook last van het sporadisch verschijnen van zwarte vlakken. Deze zijn dan ook vaak een voorbode voor een totale crash van het spel. Ik ben zelf ook in het bezit van een x800 kaart dus ik denk dat het inderdaad een probleem is met de ATI drivers. Wel vreemd is dat de demo in vergelijking met de volledige versie veel beter draait.

Veni Vidi Vici

Verwijderd

Hier nog een X800(xt) bezitter met hetzelfde probleem, Catalyst 5.1, 5.3 en 5.6 geprobeerd maar dat was allemaal tevergeefs.
Vreemd is wel dat ik het niet altijd heb, maar af en toe.

Iemand ondertussen al een oplossing gevonden?

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb een 9800pro. Ook ik heb steeds problemen gehad.
Na lang puzzelen blijk voor mij de oplossing te liggen bij de catalyst 5.2 driver. Alles loopt stabiel.

Zonet hoorde ik van iemand in mijn clan met het zelfde probleem dat bij hem de omega catalyst 5.6 ook werkt. Lijkt me het proberen waard omdat je dan schijnbaar ineens ook een enorme preformance boost krijgt.. (+22 fps bij hem)
Zelf heb ik dat dus nog niet geprobeerd.....

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Zijn er ook mensen met een Ati X800 reeks kaart die geen problemen hebben met BF 2???
Ik was van plan het ergens deze week nog te kopen, maar als ik allemaal problemen ermee krijg kan k beter w8en op een patch zodat alles werkt...

Demo loopt overigens wel goed... :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 15:56
x850xt pe en geen problemen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 21:36
Heb een Asus X800 Pro ViVO en heb ook artifacts met alle drivers die ik heb geprobeerd, behalve Omega 2.6.25a. Nieuwe Omega en Catalyst 5.1 - 5.6 werken niet goed :r

• mrboomblaster
  • Laatst online: 14-10 14:51
heb het nog niet veel gespeeld maar heb er tot nu toe weinig probs meej gehad.

specs:

AMD 64 +3200
X800Pro vivo @ X800XT pe
1024 Mb

beste is ook als je drivers update dat je de oude goed verwijderd van je systeem. soms werkt het goed nieuwe drivers er over heen installeren. maar kan ook vaak de oorzaak zijn van videokaart problemen. gebruik hiervoor Driver Cleaner Professional 1.2

@ Shi Huangdi:

zwarte vlakken is meestal een teken dat je videokaart tewarm wordt. zet de kast eens open en zet er een flinke ventilator er op :+

mijn vermoede dat demo's in het algemeen beter loopt (niet altijd) omdat niet van alle functies gebruik wordt gemaakt en daardoor je systeem minder belast wordt.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Even een schopje. :*)

Begin een beetje depressief te worden van bf2, heb net de patch geinstalleerd en de drivers: Raedon 5.1,3 en 6 en de nieuwste omege driver en omega 2.6.25. ;(
En nog steeds heb artifacts, nog niet veel getest maar in het spel zijn ze denk ik weg, maar in menu's(score,ping enzo) zijn de letters vervormd.

Videokaart is zoals hierboven staat een X800 xt.
Iemand ondertussen al wat wijzer geworden?

Verwijderd

WoBaDijk schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:48:
Zijn er ook mensen met een Ati X800 reeks kaart die geen problemen hebben met BF 2???
Ik was van plan het ergens deze week nog te kopen, maar als ik allemaal problemen ermee krijg kan k beter w8en op een patch zodat alles werkt...

Demo loopt overigens wel goed... :)
geen problemen hier..at all (800Pro)

• mrboomblaster
  • Laatst online: 14-10 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:54:
Even een schopje. :*)

Begin een beetje depressief te worden van bf2, heb net de patch geinstalleerd en de drivers: Raedon 5.1,3 en 6 en de nieuwste omege driver en omega 2.6.25. ;(
En nog steeds heb artifacts, nog niet veel getest maar in het spel zijn ze denk ik weg, maar in menu's(score,ping enzo) zijn de letters vervormd.

Videokaart is zoals hierboven staat een X800 xt.
Iemand ondertussen al wat wijzer geworden?
wordt je vidkaart gewoon niet tewarm? wat je zou kunnen doen is om ati tray tools daar kun je meej fan op 100% zetten constant. hardware -> overclocking -> fan en daar ff manual speed op 100% zetten. kijk dan eens wat tie doet.

[ Voor 6% gewijzigd door mrboomblaster op 07-07-2005 20:50 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:12
Ik liep gisteravond tegen hetzelfde probleem aan, maar dan met een Geforce 6600GT AGP 256MB.

Ik had de Forceware 80.40 geinstalleerd en deze deden het prima met 3dmark en UT2004. Maar in BF2 had ik dus zomaar zwarte vlakken in het gras en in de lucht, uitgerekte wapenvizieren en dat soort cr8p ;(. Ik heb nu de Forceware erop die op de BF2 DVD staat en dat lijkt op het eerste gezicht goed te gaan. Ook heb ik DX9 opnieuw eroverheen gedraaid.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 21:36
Mensen met een X800 en een ViA chipset op hun mobo, zet in de bios je AGP op 4x en de problemen zouden moeten zijn verholpen. De AGP miniport drivers van ViA zijn namelijk brak...

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Crusher77 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:43:
Mensen met een X800 en een ViA chipset op hun mobo, zet in de bios je AGP op 4x en de problemen zouden moeten zijn verholpen. De AGP miniport drivers van ViA zijn namelijk brak...
Dat is geloof ik het eerste wat je doet als je een moederbord met VIA chipset hebt gekocht :P

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
System:
Asus A8V
X800XT PE
1 Gig MB

Ik had voorheen om de 5 min reboots..met AGP 4x is dit verholpen.
Het is nu om de 30 min :P
Heb nu VPU recover uitgezet en hopenlijk dat dit sccheelt.
Maar ook ik heb zwarte vlakken en artifacts in mijn beeld en na een tijdje eindigt dit in een crash of erger nog...een reboot :(
Heb werkelijk alles geprobeerd wat ik ben tegengekomen op het i-net.
Tot zover heeft AGP op 4x mij het meest geholpen..het heeft de crashes uitgesteld :)
Wel appart trouwens dat je AGP op 4x niet merkt in je performance.
Ook met 3Dmark05 had ik dezelfde score als met AGP 8x...
** net weer een reboot...eerst grote zwarte vlakken + artifacts....3 min later reboot **

[ Voor 7% gewijzigd door melly op 10-07-2005 22:27 ]

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 10:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb het probleem ook met mijn 9800Pro. Het probleem zijnde dat na een tijdje spelen (meestal minder dan een uur al) er allerlei artifacts optreden in vooral teksten, landschappen en scopes. Gisteravond heb ik bij wijze van (riskante) proef nog een paar uur doorgegamed maar geen verbetering of verslechtering gemerkt. Het zou natuurlijk oververhitting kunnen zijn, maar dan zou dit het allereerste spel zijn die dat veroorzaakt. Bovendien heb ik de videosetting helemaal teruggeschroeft naar default en nog steeds precies hetzelfde. En gezien ik al veel meldingen van dit probleem heb gezien, heb ik meer het idee dat het een BF2 en/of driver probleem is. (BF2 is sowies buggy as h#ll.)
De nieuwste ATI drivers (5.7) en BF2 patch (1.02) bieden ook al geen enkele verbetering.

EDIT:
WinXP Pro SP2
Pentium4 3Ghz 800Mhz
1024MB (2x dual channel Twinmos 512)
9800Pro 128MB

[ Voor 10% gewijzigd door Ray-zor op 20-07-2005 12:45 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
Ik had ook last van artifacts op sommige punten op sommige maps in BF2, uitgerekte zwarte spike textures, en witte puntjes etc.. Door al mijn overclocks uit te zetten werd het wel minder, maar was nog niet helemaal verdwenen.. Dit heb ik opgelost door in mijn bios de Graphics Aperture Size te verlagen naar 64MB.. Nu heb ik nergens meer last van, en kan ik zelfs mijn systeem weer een beetje overklokken.. Andere games hebben trouwens nergens last van, het is alleen BF2 die problemen geeft wat betreft artifacts..

Intel P4 3.2EGhz
Asus P4C800 deluxe
Twinmos 2GB PC3200 (4x512)
Leadtek 6800GT 256MB

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 20-07-2005 18:25 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Voor de X800 gasten onder ons... Dit is bekend bij Ati in de KB.
Total Battlefield 2: Textures missing in various scenes
The information in this article applies to the following configuration(s):
Total Battlefield 2
Radeon X800 Series
CATALYST 5.5 and 5.6
During online game play, you may experience missing textures in various scenes. This issue is intermitent and does not occur in all system configurations and maps.

Workaround: Set texture quality from high to medium

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available
en nog een...
Total Battlefield 2: Blocky shadows on dynamic and moving objects
The information in this article applies to the following configuration(s):
Total Battlefield 2
Radeon X800 and X850 Series
During online game play, you may experience blocky shadows on dynamic and moving objects. This issue does not occur on static objects, such as trees.

ATI Engineering is currently working with EA and DICE on a solution. Any updates will be published when they become available.
Het is dus bekend...we moeten even geduld hebben denk ik. Misschien dat de 5.8 cat. het allemaal oplost.

Ik heb ook een leuke computer..

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb een X800XL, sinds vanavond ook onderstaande artifacts op het scherm, zowel met BF2 als Battlefield Vietnam, maakt allemaal niet uit. Ook Catalyst drivers verwisseld en netjes vooraf verwijderd, geen effect.

Hoe heet mag de temperatuur zijn op zo'n kaart tijdens het spelen?

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/9369/artifacts3ov.th.jpg

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

@riesg
Dat lijkt op een niet werkende pixel pipeline die je ook wel ziet bij mensen die hun Radeon 9500 naar 9500 pro hebben gemod.
Als je dat soort artifact's ziet werken de 4 extra ingeschakeld pixelpiplines niet (goed).

Lijkt dus op een hardware defect, of je kaart wordt gewoon te warm of is te ver geclocked.
Maar dat lijkt me aan de andere kant wel vreemd omdat je die kaart gewoon zo gekocht heb neem ik aan (dus niet gemod e.d.)
Ook als je kaart standaard loop probeer hem is omlaag te klokken en kijk of dat beter gaat.
Pagina: 1