Soms is het onhandig om toch meerdere tld's te hebben en wil je het alleen doen met bijvoorbeeld een .com/net/org/info/etc. Hier kan je verschillende manieren kwa input bedenken:
- Browser taal
- IP 2 Country (er zijn voldoende Open Source scripts voor te vinden, dus kost niets
) - Provider check (nslookup ip.ad.re.ss -> soms de provider, alle username.demon.nl)
- Gebruikers input (index met vlaggetjes).
Hier kan je ook een construcite van maken met gewichten, zodat hij redelijk inschat welke taal je hebt. Dan kan je een standaard taal voor die gebruiker samenstellen, die hij natuurlijk altijd kan veranderen.
| Type | Weight |
| Browser Lang | 8 |
| IP 2 Country | 5 |
| Provider | 4 |
Dan haal je alle instellingen op, sorteer je die bij elkaar, tel je de gesorteerde dingen bij elkaar op en dan zoek je daar weer de hoogste van uit. Dat moet dan de standaard taal worden voor de gebruiker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Browser = EN
ISP = NL
IP2Country = NL
1x EN: 8 = 8 (browser)
2x NL: 9 = 4 (isp) + 5 (ip2country)
Site taal is NL met 9 punten!
-------------------------------------------
Browser = NL
ISP = EN
IP2Country = EN
1x NL: 8 = 8 (browser)
2x EN: 9 = 4 (isp) + 5 (ip2country)
Site taal is EN met 9 punten!
-------------------------------------------
Browser = NL
ISP = BE
IP2Country = DE
1x NL: 8 = 8 (browser)
1x BE: 4 = 4 (isp)
1x DE: 5 = 5 (ip2country)
Site taal is NL met 8 punten! |
Het is een systeem wat ik zelf nog nooit uitgewerkt heb, maar in theorie kan dit goed gaan werken denk ik zelf. Heb het ooit bedacht voor een site waar ik tijdens de bedenkfase al mee gestopt ben

Het gewicht kan je zelf nog aanpassen naar eigen wil, dit is nou tijdens het uitschrijven even gebruikt, maar dat kan je zelf natuurlijk aan passen.