Wtf slaat dat op. Dit is mbt: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1330378
Gaan we nou geschiedenis ontkennen?
Gaan we nou geschiedenis ontkennen?
Nee. Maar er is wel een verband in hoe de gestapo te werk ging en hoe bepaalde instellingen van de muziek industrie te werk gaan.Ecteinascidin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:25:
Vind je het zelf niet vervelend om op een computerforum met computerdiscussies een verwijzing naar de Holocaustpraktijken en Gestapo's van nu te zien? Is er enig verband tussen het nieuws en de 56 miljoen doden?
Het probleem met verwijzen naar Nazi's/Gestapo is dat die in zo'n beetje de hele wereld als de slechtheid zelve worden gezien. Op het moment dat je dus een vergelijking doet tussen Nazi's/Gestapo en een willekeurig andere groep, ga je bijna altijd te ver. Het netto effect is in ieder geval altijd dat de discussie dood is (zie de link van Osiris), en dat kan niet de bedoeling zijnEl_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:38:
[...]
Nee. Maar er is wel een verband in hoe de gestapo te werk ging en hoe bepaalde instellingen van de muziek industrie te werk gaan.
Hoe wil je anders refereren naar "Gestapo achtige praktijken" zonder het woord Gestapo te gebruiken.
Besides, ik had het over mafia\gestapo praktijken, niet alleen Gestapo.
Ik refereer helemaal niet naar de Holocaust of uberhaupt de 2e WO. Voor als je het niet wist was de Gestapo de duite geheime politie\dienst\whatever. Een overheids onderdeel van Nazi Duitsland (netzoals je de CIA in USA hebt). Het is niet de Gestapo die de Holocaust veroorzaakt heeft (ze hebben er wel aan meegeholpen, maar ik zeg ook niet dat ze dat niet gedaan hebben). Jij bent nu de persoon die een relatie wil leggen tussen het nieuws en 56 miljoen doden.
Maar mag ik nu ook niet refereren naar bijvoorbeeld:
- nagasaki
- hiroshima
- new york
- al quida
- etc,
Want dat is ook allemaal gerelateerd aan een grote hoeveelheid doden.
Many people have extended Godwin's law to imply that the invoking of the Nazis as a debating tactic (in any argument not directly related to World War II or the Holocaust) automatically loses the argument, simply because the nature of these events is such that any comparison to any event less serious than genocide, ethnic cleansing or extinction is invalid and in poor taste.
[ Voor 15% gewijzigd door sdomburg op 21-06-2005 14:45 ]
Dus mafia praktijken zijn wel goed?sdomburg schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:42:
[...]
Het probleem met verwijzen naar Nazi's/Gestapo is dat die in zo'n beetje de hele wereld als de slechtheid zelve worden gezien. Op het moment dat je dus een vergelijking doet tussen Nazi's/Gestapo en een willekeurig andere groep, ga je bijna altijd te ver. Het netto effect is in ieder geval altijd dat de discussie dood is (zie de link van Osiris), en dat kan niet de bedoeling zijn
Wil je ophouden met op deze manier mijn woorden te verdraaien? Ik heb expliciet gezegd dat in zo'n beetje de hele wereld nazi's als het ultieme slecht gezien wordt en dat je daarom geen vergelijking kan maken tussen nazi's en een andere groep, omdat je die groep dan altijd te kort zult doen. Ik heb dus niet gezegd dat ik dat het slechtste vind dat de wereld is overkomen, niet gezegd dat ik maffia praktijken goedkeur etc.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:48:
[...]
Dus mafia praktijken zijn wel goed?
Dus cia\nsa prijktijken zijn beter?
De nazi's waren het slechtse wat de wereld overkomen is? Wat dan van de romeinen? Of de europeanen (de "gouden eeuw", slaven handel, ...)? De vikingen? Of de Mongolen? Oh, en de Japanners waren ook zo aardig in de 2e WO.
Er is al meer dan 100 jaar geschiedenis hoor.
Besef je zelf niet wat een bijzonder slechte discussietechnieken je erop nahoudt? Je presenteert deze mening als een absolute waarheid. Ik raad je met klem aan deze link eens door te lezen: http://www.nizkor.org/features/fallacies/Het is in principe een feit dat de RIAA zich gedraagt als de "Gestapo" van de muziek industrie.
http://www.google.com/sea...+moon+landing&btnG=Search
[ Voor 14% gewijzigd door sdomburg op 21-06-2005 14:55 ]
Mag je best vinden, en ik ook (aldus art 7 van de Nederlandse Grondwet). Maar moet daarom mijn reply uit zijn context getrokken worden? Kon je niet gewoon alleen het woord "gestapo" weg halen, in dat geval had de zin nog gewoon gelopen.Ecteinascidin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:46:
Jij maakt dezelfde insinuaties als de Gestapo als je dat bedoeld.
Doe ff normaal, als je doet wat bv Brein wil en dus legaal download wacht je geen concentratiekamp, deze Davidster kan je rustig dragen dus. En dat men bang gemaakt word, dat is juist de truc van illegale dingen die dus niet mogen. Dat de Muzeikindustrie niet helemaal koosjer is, dat zal gerust maar daarvoor heb ik geen Gestapo voor nodig om dat duidelijk te maken.
Voor je overige voorbeelden krijg je wederom de vraag terug: wat voor verwijzingen kan je daarmee maken? Prescott net zo warm als Hirosjima?
Gestapo en dat soort termen zijn een dusdanig nare categorie dat we ze niet blieven. En zelfs dan blijven er voldoende alternatieven over. Zoek anders ff op Nixon oid.
Inderdaad, gelukkig ben jij niet de eigenaar van deze site en mag degene die dat wel is bepaalde ongewenste reacties censureren naar eigen inzicht. Je recht op vrije meningsuiting ga je maar ergens anders uitoefenenEl_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:55:
[...]
Mag je best vinden, en ik ook (aldus art 7 van de Nederlandse Grondwet).
Je hebt dat zelf gedaan door de nazi's erbij te halen.Maar moet daarom mijn reply uit zijn context getrokken worden?
Had je je maar moeten bedenken voordat je die post maakte.Kon je niet gewoon alleen het woord "gestapo" weg halen, in dat geval had de zin nog gewoon gelopen.
De manier waarom de post nu geedit is inclusief het admin commentaar is belastend voor mij, deze vorm van sencuur geeft bepaalde implicaties over de oorspronkelijk tekst.
Zie boven.Dus of je veranderd het bericht zoals ik hierboven voorgesteld hebt (dus de oorspronkelijke tekst muv de woorden "gestapo" en "mafia"). Of je haalt de hele reply weg zoals hij nu zichtbaar is.
[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 21-06-2005 15:50 ]
Dat er meer mensen zijn die mijn mening delen (ja, ik had het woord "feit" niet moeten gebruiken).sdomburg schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:53:
http://www.google.com/sea...+moon+landing&btnG=Search
Wat bewijst een Google zoekactie?
Results 1 - 10 of about 5,840,000 for there was no moon landing. (0.04 seconds)El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:00:
[...]
Dat er meer mensen zijn die mijn mening delen (ja, ik had het woord "feit" niet moeten gebruiken).
[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 21-06-2005 15:04 ]
Onzin, ik mag naar mijn eigenzicht een reactie plaatsen, ik kan niet van te voren weten wat de "admins" wel of niet goed vinden (m.u.v. wat er in de regels staat).sdomburg schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:00:
Had je je maar moeten bedenken voordat je die post maakte..
Blijkbaar niet, want de reactie is niet verwijderd (waar ik geen problemen mee zou hebben). Maar mijn reactie is 'bewerkt' en dan zo dat ik er absoluut niet mee eens ben (daarom dus deze thread in dit forum).CrashOne schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:09:
Feit blijft dat de user maar gedeeltelijk kan bepalen wat er wel en niet op de FP komt (via moderatie), vind een mod een reactie niet toelaatbaar dan zal deze verwijderd worden.
Eerder een 'Reductio ad Hitlerum' ... het idee dat een vergelijking met denkbeelden van hitler of de nazi's een 'bewijs' is hoe slechts iets is ....
Het heeft erg beperkt nu om zulke vergelijkingen te gaan trekken in een discussie over auteursrecht ....El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:38:
Maar mag ik nu ook niet refereren naar bijvoorbeeld:
- nagasaki
- hiroshima
- new york
- al quida
- etc,
Want dat is ook allemaal gerelateerd aan een grote hoeveelheid doden.
[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 21-06-2005 15:21 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het was een algemeen voorbeeld, niet voor de huidige discussie. Dus voor een discussie X zou ik niet mogen refereren naar die "voorvallen" omdat er veel mensen bij omgekomen zijn.RM-rf schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:17:
Het heeft erg beperkt nu om zulke vergelijkingen te gaan trekken in een discussie over auteursrecht ....
Als er geen direct verband staat tussen discussie X en die "voorvallen" is dat inderdaad nogal ongepast.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:22:
[...]
Het was een algemeen voorbeeld, niet voor de huidige discussie. Dus voor een discussie X zou ik niet mogen refereren naar die "voorvallen" omdat er veel mensen bij omgekomen zijn.
Als je nou gaat betogen dat 'censuur' op deze site vergelijkbaar is met nazipraktijken 'omdat die ook censuur toepasten', heb je ruzie. Als je dat begrijpt, zou je ook moeten begrijpen dat we de vergelijking tussen Brein en de Gestapo niet lusten.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:55:
De manier waarom de post nu geedit is inclusief het admin commentaar is belastend voor mij, deze vorm van sencuur geeft bepaalde implicaties over de oorspronkelijk tekst.
Of we laten het gewoon zo staan. Brein met massamoordenaars (ja, de Gestapo, ja) vergelijken is not done en dat maken we altijd voor iedereen duidelijk. Zie het maar als een service aan de mensen die zich er wel aan geërgerd hebbenDus of je veranderd het bericht zoals ik hierboven voorgesteld hebt (dus de oorspronkelijke tekst muv de woorden "gestapo" en "mafia"). Of je haalt de hele reply weg zoals hij nu zichtbaar is.
Dit topic gaat over een specifiek probleem, dus krijg je een specifiek antwoord. En vergelijkingen met dergelijke 'voorvallen' impliceren dat het vergelekene ook veel doden tot gevolg heeft. Dat zal altijd per geval bekeken worden maar de laatste keer dat op tweakers.net terecht een vergelijking met massamoord is gemaakt is... even denken... nee, ik geloof niet dat ik dat eerder ben tegengekomen.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:22:
[...]
Het was een algemeen voorbeeld, niet voor de huidige discussie. Dus voor een discussie X zou ik niet mogen refereren naar die "voorvallen" omdat er veel mensen bij omgekomen zijn.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Dat zit je nog met het probleem dat iemand het verband, dat gestrokken wordt, niet inziet (zoals het in dit geval dus blijkbaar is).sdomburg schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:26:
Als er geen direct verband staat tussen discussie X en die "voorvallen" is dat inderdaad nogal ongepast.
[ Voor 13% gewijzigd door elmuerte op 21-06-2005 15:31 ]
Idd, de 'geldigheid' van zo'n vergelijking wordt al snel onbruikbaar, doordat het een vorm is van overdrijving ... en het de mogelijkheid om er verder serieus op in te gaan eigenlijk wegneemt ....El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:22:
[...]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dan kan je ook boombladeren wel met militairen gaan vergelijken, allebei in het groen gestoken, nietwaar? Kom nou toch. Het primaire kenmerk van dit soort nazi-organisaties is en blijft beestachtige moorddadigheid. Een vergelijking impliceert automatisch dat je object ook onmenselijke wreedheden op z'n geweten heeft. En dat willen we dus niet.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:29:
Dat zit je nog met het probleem dat iemand het verband, dat gestrokken wordt, niet inziet (zoals het in dit geval dus blijkbaar is).
Oh, nee, dan is het goed hoor. De RIAA is tenslotte wel een bende zieke moordenaars@Rataplan: ik heb nooit Brein genoemd. Eigenlijk doelde ik meer op de RIAA.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Edit is van mijn hand, ik zal hier vandaag nog inhoudelijk op terugkomen, maar als je de hoop hebt dat ik in de houding spring en gevolg ga geven aan zo'n opdracht, dan kan ik je vast ik je teleurstellen.El_Muerte_[TDS] schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:55:
. . .
Dus of je veranderd het bericht zoals ik hierboven voorgesteld hebt (dus de oorspronkelijke tekst muv de woorden "gestapo" en "mafia"). Of je haalt de hele reply weg zoals hij nu zichtbaar is.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Inmiddels heeft er een stuk in de PC-Active gestaan waar ook interessante dingen in staan voor degenen die Brein&Co niet op handen dragen, maar ook zij komen niet verder en afaik kan slechts de regering zelf hier een diepgaander onderzoek initieren en mogelijk de officiele conclusie trekken dat de organisaties onrechtmatig bezig zijn.botoo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:03:
Ik _denk_ ook dat Brein fout is, maar ik kan het niet bewijzen (en dat heb ik wel degelijk geprobeerd!) dus zijn aantijgingen in die richting domweg laster. Oeso zegt niet dat Brein fout is, maar ze concluderen (niet bewijzen!) dat de malaise niet persé door downloaden komt. Dat zo'n stelling met open armen ontvangen word door de massaal downloadende tweak-community en onmiddellijk voor de ultieme waarheid word aangenomen was natuurlijk te verwachten. Maar dat maakt het nog geen bewezen feit, en we modereren op feiten, niet op hear-say en onderbuik gevoel.
Persoonlijk ben ik het er helemaal mee eens met hetgeen Brein&Co naar hun hoofd geslingerd krijgen (binnen normale grenzen welteverstaan), maar als moderator houd ik me op de FP uitsluitend aan de feiten.
Het grote probleem met Brein en consorten is dat zij de wet aan hun kant hebben, waarmee imho het ultieme bewijs zichtbaar word dat de regering het innen van heffingen (belastingen dus) niet had mogen privatiseren.
Over de verstrengelde chaos die tgv een goede lobby van Brein&Co en incompetente politici is onstaan kan je in Downloaden van muziek: hele en halve waarheden eea lezen.
Overigens is Brein misschien de meest in het oog lopende, maar afaik ligt de bron van de ellende bij Buma/Stemra, ik ben er nog steeds niet achter wie/wat daar 'boven' staat. Ik weet wel dat er kolossale bedragen in handen van BM is wat ei'k voor de div. auteursrechthebbenden bedoeld is, maar wat niet uitgekeerd is omdat die rechthebbenden zich niet aangesloten hebben bij de betreffende stichtingen en'of niet vindbaar zijn, etc.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op zich is de overgebleven vraag naar onafhankelijkheid van het betreffende onderzoek volgens sommigen nog wel een puntje waard, daar kan ik wel inkomen.Toff schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:36:
Het merkwaardige feit doet zich voor, dat er na de -2 powertroll nog 5 moderaties hebben plaatsgevonden, zonder dat er enige tekst van betekenis leesbaar is, waarop gemod zou kunnen worden
Tja - niet dat het in dit geval iets aan het beleid verandert, maar iedereen heeft het recht om maatregelen van de crew ter discussie te brengen; daar is dit forum voor. Het beroep van de ts op 'geschiedenis ontkennen' komt op mij ook niet echt inzichtvol over, maar des te nuttiger is het blijkbaar om te laten zien hoe andere mensen erover denken. Lijkt mij danIk kan er echt met mijn pet niet bij...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq