"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
De font embedden helpt vaak. Dit vind je in je properties panel -> character.
Ook helpt het vaak om je tekst op de hele pixel te zetten (bij pixelfonts iig)
De kunst is om een font uit te zoeken waar dit zo min mogelijk mee gebeurt. Of pixelfonts gebruiken.
Het schijnt dat dit met de nieuwe flash verholpen gaat worden, laten we het hopen.
Raar... Is zo gek nog niet
Bedankt voor de adviezen.
Ik kan in principe dus wel elk (pixel)font gebruiken, omdat Flash de letters vectoriseert? Dat wordt dus zoeken naar een site waar enigszins fatsoenlijke pixelfonts rechtenvrij te downloaden zijn. Voor meer tips/work-arounds hou ik mijn aanbevolen.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
De oplossing ligt eigenlijk in de fonts zelf. Bij de betere zitten er 'hints' in die er voor zorgen dat het lettertype er net wat anders uitziet op andere formaten. Voor grote gevelbelettering zijn sommige dunne lijnen te dun, voor kleine priegeltekst kan het soms te dik worden.Yohan schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:56:
Erg triest eigenlijk, dat daarvoor nog geen oplossing is; terwijl het al versies lang een probleem is.
Bedankt voor de adviezen.
Een pixelfont ziet er niet als het font uit dat jij nu gebruikt, en het wordt ook niet automatisch goed geplaatst.Ik kan in principe dus wel elk (pixel)font gebruiken, omdat Flash de letters vectoriseert?
http://www.flashkit.com/t...on-FLASHVIR-912/index.phpDat wordt dus zoeken naar een site waar enigszins fatsoenlijke pixelfonts rechtenvrij te downloaden zijn. Voor meer tips/work-arounds hou ik mijn aanbevolen.
[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 21-06-2005 15:31 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Helaas, pas vanaf versie 2004...zirus schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:44:
Je kan de anti-alising van de fonts gewoon uitzetten in flash, dan renderd hij ze gewoon zoals bijv je browser het zou doen.
Anders moet je er dynamische text van maken.
nog meer fonts:
http://www.fontsforflash.com/
edit: in de FAQ op deze site staan ook alle manieren die je nog kan proberen om je text scherper te krijgen!
[ Voor 14% gewijzigd door tie-rep op 21-06-2005 16:45 ]
Verwijderd
stop die tekst maar lekker in je html
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 16:49 ]
kssst, ga snel naar je HTML vriendjes!Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:49:
overigens is het voor je accessibility ook niet superhandig om hele lappen text in flash te zetten, mijn advies is om flash alleen voor banners, advert achtige dingen, grafische eyecandy en eventueel koppen te gebruiken, maar zeker niet voor broodtekst
Op zich kan je prima accessible Flash maken. Boel screenreaders ondersteunen dat helaas nog niet. Grootste probleem voor hele Flash site blijft IMHO de vindbaarheid via bijvoorbeeld Google.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:49:
overigens is het voor je accessibility ook niet superhandig om hele lappen text in flash te zetten, mijn advies is om flash alleen voor banners, advert achtige dingen, grafische eyecandy en eventueel koppen te gebruiken, maar zeker niet voor broodtekst
Ik heb MX 2004, waar is de antialiasing uit te zetten?tie-rep schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:43:
[...]
Helaas, pas vanaf versie 2004...
Anders moet je er dynamische text van maken.
nog meer fonts:
http://www.fontsforflash.com/
edit: in de FAQ op deze site staan ook alle manieren die je nog kan proberen om je text scherper te krijgen!
Omdat ik in goede bui ben:
Ja lekker met arial, times of verdanaVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:49:
Sorry, ik heb thuis MX 2004 en op het werk MX Standaard. Blijkt dus dat de antialiasing inderdaad niet is in te stellen in MX. Thanks allenMcVirusS schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:41:
Kom op zeg je kan toch wel beetje zelf moeite doen?
Omdat ik in goede bui ben:
[afbeelding]
Verwijderd
nja, dat noem ik dus niet accessible. en ik heb liever een leesbare verdana dan vage pixelfontjes in flash die ik net met moeite kan ontcijferen. Maar goed, dit is eigenlijk een beetje offtopic om over door te gaan, was als tip bedoeld: zorg dat je er iig over na heb gedachtMcVirusS schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:59:
[...]
Op zich kan je prima accessible Flash maken. Boel screenreaders ondersteunen dat helaas nog niet. Grootste probleem voor hele Flash site blijft IMHO de vindbaarheid via bijvoorbeeld Google.