Toon posts:

Vastlopen bij geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een geheugen upgrade van 256mb gekocht voor mijn pc maar zodra ik deze in mijn mobo prik loopt het systeem om de 5min vast.
De geheugen staven die ik erin heb zitten zijn alle 2 256mb 133mhz en van het merk Spectec.
Als ik ze er alle 2 in die loopt mijn systeem dus om de 5min vast, met 1 geheugen reep gaat alles perfect.

Mijn mobo is een ESC k7s5a (http://www.ecsusa.com/products/k7s5a.html)
CPU is een AMD Athlon XP 1600+
Video Kaart NVida Gforce FX5200 128mb
40+80gb Harde Schijven.

Ik heb al diverse malen op internet gezocht maar kan niets over dit probleem vinden, een kennis van me heeft me wel verteld dat sommige K7s5a mobo's problemen hebben met 2x 133mhz.... heeft iemand ervaring met dit mobo en of dit probleem of weet iemand hoe ik dit (met evt een bios update) op kan lossen?

Verwijderd

Heb je maar 2 geheugensloten? Probeer anders even een andere combinatie uit (bijvoorbeeld slot1 + 3 ipv 1+2).

Ja dus zie ik net op de site van je link :X . Draai even memtest, misschien is het nieuwe reepje brak, of werkt het ook met alleen de nieuwe?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 14:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De K7S5A heeft tweemaal SDR sloten en tweemaal DDR sloten. En dit bordje staat er inderaad bekend om kieskeurig te zijn met het geheugen (wonderbaarlijk dat je niks hebt gevonden trouwens .. wanneer ik hier op GoT met logische keywords zoek: [search=K7S5A geheugen], dan krijg ik bergen hits).

Verwijderd

Topicstarter
@ .dani. : Het nieuwe reepje alleen werkt ook gewoon, de tijd om memtest te draaien heb ik niet, voordat ik aan testen toe kom hangt alles alweer :|

@BalusC : Ik kan niets over dit probleem vinden was de verkeerde zin... ik bedoel: kan geen concrete oplossing vinden 8)7
Het zou volgensmij logsich zijn dat de fabrikant dit probleem herkent en er een bios update voor beschikbaar zou stellen maar die kan ik dus niet vinden :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welja, concrete oplossingen die ik kan vinden: ander merk/type geheugen (bij voorkeur A-merk) nemen. Of een ander moederbord :) Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 14:20
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:33:
@ .dani. : Het nieuwe reepje alleen werkt ook gewoon, de tijd om memtest te draaien heb ik niet, voordat ik aan testen toe kom hangt alles alweer :|
Dus het boot en van de memtest cd/flop hangt ook?

Ik heb dit overigens ook eens gehad, heb hetzelfde mobo. Toen heb ik de twee modules van plek verwisseld en alles draaide prima.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
@ BalusC : Dan moet ik nog even doorsparen... arme student :P maar misschien kom ik ooit een goedkoop upgrade setje tegen.
@ sig69 : Dat verwisselen werkt bij mij dus niet, heb het ook om en om geprobeerd maar helpt ook niet

Jammer dat er (tot nu toe) geen andere oplossing is dan geld uitgeven aan andere/nieuwe componenten.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Zien dat je timings goed staan.
Voor het zekerste moet je 3-3-2 of 3-3-3 nemen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sluit wel eerst het een en ander uit middels de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Latencies, voltages, etc.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07

CaDje

Framedrops for life

mss heb je 1 dubbelzijdig en 1 enkelzijdig module. Sommige mobo's lusten een combinatie van die 2 niet.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ik heb mij in een vrij vroegstadium laten aanraden dan SDR/DDR bordjes leuk zijn, maar in de regel vaak problemen geven. Ik weet niet of dit zo'n geval is, maar ik ben blij dat ik gewoon gewacht heb.

Wat gebeurd er als je alleen de nieuwe module erin stouwt? Zoals Cadje zegt zouden de modules elkaar weleens in de weg zitten, hoewel het dan aannemelijker lijkt dat ie niet boot

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1