Toon posts:

hoeveel is een kbit/sec

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als een byte 8bits is, is dan 80 kbits/sec gelijk aan 10kbytes/sec? Of zitten hier nog een een of andere constante in verrekend.
Ik ben aan het uitzoeken of de aanschaf van adsl een beetje rendabel is.

Verwijderd

Volgens mij heb je helemaal gelijk

Verwijderd

er zijn ook nog "stopbits" dus 1 KByte is niet 8 Kbits, maar eerder 9 of 10 Kbits.. Toch ?

Verwijderd

Stopbits en zo ... maar ADSL is toch compleet digitaal, dan heb je dat niet geloof ik.

Maar er is nog altijd zoiets als foutcorrectie e.d. dat meegestuurd moet worden.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
Alle bits die gebruikt worden om de verbinding in stand te houden worden niet meegerekend met je snelheid.
Anders zou er bij ISDN ook maar 20 kbit/s overblijven ofzo en dat is niet het geval.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

De theorie klopt aardig. Alleen is het protocol dat je voor je internetverbinding over die ADSL lijn laat lopen medebepalend voor de uiteindelijke performance. TCP/IP heeft namelijk een stukje overhead (IP header en dat soort zaken), welke ervoor zorgen dat de snelheid in de praktijk ietsje lager ligt dan deze theoretische berekeningen.

HlpDsK: volgens mij is er nog steeds sprake van start- en stopbits. ADSL verstuurt zijn data serieel en zijn die bits volgens mij nog steeds nodig. Weer een stukje overhead dus... Correct me if I'm wrong ;-)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1