Toon posts:

[Ervaringen] Desktop search tools

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al enige tijd verschillende programma's te verkrijgen die de standaard Windows zoekfunctie naar of in lokale documenten een stuk beter doen.
Met name de snelheid is een pluspunt omdat deze tools continu op de achtergrond een complete index maken van hetgeen op de harde schijf staat.

Een voorbeeld is de gratis Google Desktop Search (tweakers.net meuktracker) die niet alleen bestanden maar ook e-mails prima weet te doorzoeken.
Copernic heeft hier ook een prima tool voor gemaakt, genaamd Copernic Desktop Search.
Ook helemaal gratis te gebruiken.
(ik krijg 'm niet door de meuksubmit heen, dus een link naar ZDNet).

Zelf vind ik laatst genoemde een zeer plezierige interface hebben die net iets meer mogelijkheden biedt t.o.v. Google's variant.
Een voordeel van Google Desktop Search is dat zoekopdrachten die men op internet doet via www.google.com/.nl eerst door de Desktop Search worden opgepakt, een lokale zoekopdracht wordt toegevoegd en weer aan de browser wordt overhandigd.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, wellicht gebruik je een tool die veel prettiger is dan bovenstaande of misschien gebruik je liever toolbar (browser integrated) smaken.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

En Windows Desktop Search ook een bekende en imo de beste, maar tevens lelijkste, Yahoo Desktop Search.
Deze laatst genoemde geeft namelijk ook hits als de gevonden tekst (dus niet alleen bestandsnaam) ook deels overeenkomen. Dit is me met alle andere niet gelukt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 16:50

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Googledesktop geprobeerd, maar die komt bij mij niet klaar met indexeren, maar wat hij deed deed hij goed.. En waarom is niet uit te vinden. (en google doet een paar hele gemene dingen met je tcp/ip stack, als de uninstall niet goed werkt kun je resetten)

Yahoo destop search geprobeerd, maar die zoekt niet goed geneog naar mijn mening, en de interface is niet handig voor mij.

Nu dus weer zonder.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Beetje late reactie, maar ik vind nergens een berichtje over Blinx, dat volgens mij wel het vermelden waard is.

Ik heb het in het verleden gebruikt en was er erg tevreden mee.

Verwijderd

Ik heb een lading documenten op een usb stick staan waarvan ik door de content wil zoeken.

Vooral pdf en doc. Met google desktop search was ik genoodzaakt een plug in te gebruiken:

tweakgds. Hiermee kan je locaties opgeven, de index veplaatsen en verwijderen etc. Het werkt toch niet helemaal naar behoren. Nieuwe bestanden en wijzigingen worden niet goed bijgehouden naar mijn mening.

Ik ga nu filehand proberen.

http://www.filehand.com/

Idpv van mijn usb stick index ik de briefcase waarmee ik de stick synchroniseer. Dit lukte GDS iig niet.

Tot nu toe ziet het er erg goed uit. Alles is instelbaar. En nog freeware ook.

Verwijderd

Sinds kort maak ik (ook) gebruik van een desktop searcher (van Yahoo), maar wat ik mis, is een optie om mappen mee te zoeken (er kunnen alleen bestanden worden gezocht).

Weet iemand een progje waarbij dit wel bij mogelijk is?
Pagina: 1