[XP] hangt tijdens automatisch inloggen

Pagina: 1
Acties:

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 12:24
Ik heb op mijn laptop Windows XP. Deze is NTFS geformateerd ( vanuit fabriek )
Als ik deze opstart, dan logt deze automatisch in omdat er slechts 1 gebruiker is.
Echter tijdens het scherm dat je krijgt tijdens het inloggen hangt de laptop.

Ik denk zelf dat het aan de ntuser.dat ligt van mijn profiel.
Ik zou deze willen verwijderen om eventuele fouten weg te werken. Bij het opnieuw inloggen zal er dan een nieuwe ntuser.dat worden aangemaakt. Echter met Windows XP kom ik niet ingelogd dus ook niet aan mijn profielmap. Onder dos met een bootdisk lukt het ook niet omdat ntfs niet leesbaar is onder dos. Aan een ntfsreader heb ik ook niks, want ik wil de bestanden verwijderen.

Heeft iemand een oplossing?

Als dit niet mogelijk is, ben ik bereid om windows xp opnieuw te installeren, maar dan moet ik wel zeker weten dat mijn documenten die in C:\Documents and Settings\gebruiker\My Documents staan bewaard blijven. Als bij een nieuwe installatie ook alle profielmappen worden overschreven, dan valt deze optie ook af.

Het betreft een laptop, dus het is ook niet mogelijk om de harde schijf eruit te halen en aan een andere pc te hangen.

Kan iemand mij verder helpen?

Helaas heb ik de laatste weken geen back-up meer gemaakt 8)7

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Repair-optie van de XP-cd al geprobeerd?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

josoetgebrook schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:38:
Helaas heb ik de laatste weken geen back-up meer gemaakt 8)7
Boot eens met bv. de Recovrey Console van Windows zelf - of bv. met een Linux LiveCD of Windows LiveCD ([google=BartPE]) die ook NTFS kan schrijven :)

• josoetgebrook
Ik denk dat de enige optie die overblijft is om windows xp opnieuw te installeren.
Mijn vraag blijft echter wel:
Als ik windows XP over de huidige installatie heen installeer, worden dan ook de profielmappen overschreven? dus wordt dan de map Documents and Settings overschreven of blijven de profielmappen bestaan en worden er nieuwe profielmappen aangemaakt.

De documenten staan namelijk allemaal in de map 'Mijn Documenten'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ehm, volgens mij geef ik je ten minste twee dingen die je kan uitproberen?
Voor de rest - je vraag staat uitgelegd in de Windows Operating Systems faq - lees die er eventjes over door :)

• josoetgebrook
elevator schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:43:
Ehm, volgens mij geef ik je ten minste twee dingen die je kan uitproberen?
Voor de rest - je vraag staat uitgelegd in de Windows Operating Systems faq - lees die er eventjes over door :)
Met de windows recovery is het me niet gelukt, ik ga wel eens een poging wagen met BartPE.

Bedankt alvast
Pagina: 1