Probleem verzenden e-mail met 2 verschillende inet providers

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Wist niet goed hoe deze vraag te omschrijven en waaronder ik deze moest posten...
Heb probleem is het volgende:
Een kennis van mij heeft een laptop die meerdere keren per week op verplaatsing gaat tussen Nederland en België.
Op beide plaatsen is er een breedband aansluiting, in België gebruiken we kabel internet van Telenet en in Nederland ADSL via KPN.
Het internet werkt beide perfect, maar we hebben 1 groot probleem namelijk het verzenden van e-mails.
Omdat we nog een domein naam hebben en de bijhorende email adressen gebruiken krijgen we problemen met het verzenden van emails omdat het ontvangen van e-mails gebeurt via de server waar het domein naam is maar het verzenden gebeurt als we in België zijn via telenet en in Nederland via KPN.
Nu dachten we, we vragen een smtp abo aan waar we ons domeinnaam hebben, het verzenden van de e-mails gebeurt dan met verificatie (login/pass) maar dit blijkt niet de werken in combinatie met Telenet omdat zij alle poorten onder 1024 blokkeren. Doordat eerst het login en passw verzonden word bij het verzenden van emails en er dan respons terug komt van de email server word die geblokkeert door telenet want smtp is port 25 en kunnen wij dus geen e-mail verzenden.
Het poort nummer verhogen doen ze niet voor 1 klant.

Maar ga ik dit probleem ook hebben bij KPN? Want ik heb ergens gelezen dat zij ook port 25 blokkeren tegen spam misbruik.

Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen, we gebruiken als client outlook 2003, we kunnen wel telkens als we ons verplaatsen de uitgaande email server veranderen maar dit is nogal omslachtig omdat er zoveel verschillende e-mail adressen worden gebruikt en die allemaal één voor één moeten gaan veranderen.
Is er misschien geen mogelijkheid om in outlook 2003 twee verschillende uitgaande email servers op te geven en dat hij ze dan automatisch kiest?

Ik hoop dat jullie er een beetje aan uit kunnen want het is nogal een verwarrend verhaal volgens mij :)