Ik heb sinds kort een nieuwe pc samengesteld met de volgende specs:
- Athlon 64 3000+ Venice (939)
- Asus A8V Deluxe
- 2x 512 Mb Dane-elec PC3200 dual channel
- 200 Gb Maxtor S-ATA schijf (Diamond Max 10)
- Tijdelijk oude GeForce 2 MX (nieuwe videokaart is in bestelling)
Het probleem is nu dat het systeem instabiel wordt met dual channel geheugen en weer OK is met een enkel reepje. Beide reepjes apart met memtest86+ getest en geven geen problemen. De test met beide reepjes samen in dual channel geeft ongeveer 8 errors.
Met instabiel bedoel ik: voortdurend BSODs die duiden op geheugenproblemen, zelfs bij het installeren van Windows. Dit gebeurt op willekeurige momenten.
Ik heb onder andere de volgende melding geregeld gekregen:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Misschien is het een instelling in mijn bios waardoor het geheugen in dual channel niet goed loopt, maar ik zou niet weten welke. Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank!
- Athlon 64 3000+ Venice (939)
- Asus A8V Deluxe
- 2x 512 Mb Dane-elec PC3200 dual channel
- 200 Gb Maxtor S-ATA schijf (Diamond Max 10)
- Tijdelijk oude GeForce 2 MX (nieuwe videokaart is in bestelling)
Het probleem is nu dat het systeem instabiel wordt met dual channel geheugen en weer OK is met een enkel reepje. Beide reepjes apart met memtest86+ getest en geven geen problemen. De test met beide reepjes samen in dual channel geeft ongeveer 8 errors.
Met instabiel bedoel ik: voortdurend BSODs die duiden op geheugenproblemen, zelfs bij het installeren van Windows. Dit gebeurt op willekeurige momenten.
Ik heb onder andere de volgende melding geregeld gekregen:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Misschien is het een instelling in mijn bios waardoor het geheugen in dual channel niet goed loopt, maar ik zou niet weten welke. Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank!