Toon posts:

Dreambox 7020 versus zelfbouw HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring in deze en kan mij helpen om hier een keuze in te maken? En mocht ik dan zelf een home theatre pc gaan bouwen wat zijn dan goeie specs hiervoor. Ik weet dat je met de Dreambox cardsharing kunt gaan gebruiken maar kun je dit ook met een andere kaart die je in je HTPC zet.

Alvast bedankt, groetn Isem

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 08:19

Cybje

First Post!

Ik heb zelf voor HTPC gekozen, omdat je er veel meer vrijheid mee hebt. Zo kun je er ook meteen een DivX (evt. netwerk) player van maken, waarbij je ook eenvoudig een nieuwe DivX versie kunt installeren. Als HDTV straks zinnig bestaat, hoef je niet een compleet nieuwe decoder aan te schaffen, maar hooguit een nieuwe satelliet kaart (tenminste, Dreambox heeft toch nog geen goede HDTV support?).

Specs ... wat wil je ermee. Ik heb zelf een P4 3 GHz gebruikt met 512 MB RAM, maar dat is redelijk overkill. Had die CPU alleen over uit een RMA ooit, dus een andere CPU kopen was duurder :P

Wat ruist er door het struikgewas

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
het is geen vergelijk. Wanneer je van alles een eetje wilt is de HT-PC de betere keus. Als je vooral TV wilt kijken en met satelliet TV bezig wilt zijn de Dreambox. Zelf heb ik mijn HT-PC omgebouwd tot fileserver en heb nu en een Dreambox en een stand-alone Divx speler. Voor mij is dit zo veel beter dan een HT-PC dat ik die dus niet meer als zodanig heb :+

Verwijderd

of een htpc nou echt idealer zou zijn dan een dreambox weet ik nou niet, een dreambox is wel een ideale satontvanger waar je gemakkelijk images op kunt zetten, samen met een hd is het een heerlijke satontvanger en hd recorder en alles is gemakkelijk over te zetten naar een pc natuurlijk.
heb zelf ook wel gekeken via een sat.pc.kaart, is leuk maar een dreambox is leuker.
voor divx etc is een omgebouwde xbox toch wel ideaal.