Toon posts:

Regarding Dkasemier.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik graag wat opheldering krijgen over de ban van Dkasemier.
Naar aanleiding van wat topics waar hij zijn mening gaf over het "nieuwe" forum (GoT-kroeg) is hij gebanned. In mijn ogen onterecht.

Ik denk dat meerdere mensen zich afvragen of de ban van Dkasemier terecht is.

Naar mijn mening heeft hij niets verkeerds gedaan: hij heeft zich aan de faq gehouden. alleen omdat hij een negatief denkbeeld had over het "nieuwe" forum en sommigen dat niet appriciërden is hij gebanned. Dit roept bij mij de vraag op of men wel objectief bezig is. Ik vind dat Dkasemier net zoveel het recht heeft om zijn mening neer te zetten als elk ander persoon. Ongeacht dat positief of negatief is. In mijn ogen heeft hij niets verkeerds gedaan.

Verder hou je dergelijke reacties ook bij veranderingen van policy/forum. Dat was namelijk ook het geval bij de sluiting van het Onzinforum en de opening van het Off Topic-forum. Toen waren er ook reacties, voortvloeiend uit een emotioneel aspect. Dat hou je altijd. Ik denk dat voor Dkasemier het niet anders geldt.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48

Snuffel

Vroem!

Vondt het ook al vreemd.

Maar goed, de laatste tijd is het hier ook vreemd.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Nee hij zat gelijk al uit te dagen en te mopperen en te schelden IMO

• RvdH
  • Nu online

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Vanaf de seconde dat de Kroeg geopend werd, kwam er niets dan gezeur uit DKasemier, onder andere zo'n 5 keer dat ie wel weg zou gaan etc etc etc.

Een deel van dit nieuwe plan houdt in een strenge, zero-tolerance policy te voeren. Ik heb hem zelfs nog een waarschuwing gegeven, maar meneer koos deze te negeren. Tsja, dan moet je maar instaan voor de gevolgen.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ach dit maal begrijp ik het wel (het is toch ook maar tijdelijk denk ik :?).
In 1 van de vele draadjes waar ook Dkasemier aanwezig was werd een engelstalig stukje geplaatst over het beleid van e.o.a. Mud ?

Daarin stond als meerdere bezoekers zich zouden ergeren aan een persoon deze dan verwijderd zou worden.
Op de postings van Dkasemier werdt dus door meerdere personen ge-ergerd gereageerd.
Werd de persoon dus als zeer irri beschouwd.
Dkasemier bleef ondanks zijn belofte zich terug te trekken uit dat forum doorgaan met mensen te stangen.
In de GoT-Kroeg Zero-Tolerance beleid betekent dit dus Ban.

Vindt dat dat ook in de FAQ van de GoT-Kroeg mag.

Mensen die zich irritant blijven gedragen nadat hij van meerdere personen het verzoek heeft gehad te stoppen krijgen een Ban.

Ben iig voorstander van zo'n beleid.

Verwijderd

knip

• Snuffel
  • Laatst online: 09:48

Snuffel

Vroem!

Rick: wat loop je te huilen met dat hij onzin uitkraamt?

Misschien ben je het niet eens met de manier waarop hij het zegt, dat kan, maar wat hij zegt klopt wel. Of je het nu de Kroeg laat heten, OTF of OF, dat maakt geen zak uit.
Is geen reden tot een ban in mijn ogen.

Maar goed, ik ben het met heel erg veel mensen hier niet eens de laatste tijd.

En het behang ziet er idd niet uit daar >:) :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 16:44 schreef RickJansen het volgende:
Vanaf de seconde dat de Kroeg geopend werd, kwam er niets dan gezeur uit DKasemier, onder andere zo'n 5 keer dat ie wel weg zou gaan etc etc etc.

Een deel van dit nieuwe plan houdt in een strenge, zero-tolerance policy te voeren. Ik heb hem zelfs nog een waarschuwing gegeven, maar meneer koos deze te negeren. Tsja, dan moet je maar instaan voor de gevolgen.
Zoals ik al zei: met veranderingen hoef je niet alleen positieve reacties te krijgen, maar kun je ook negatieve reacties krijgen. Dat is geen reden om iemand te bannen. Bovendien: wie zegt dat Dkasemier niet gewoon even aan het geinen was? (misschien om mogelijk een discussie teweeg te brengen over de precieze gedachtengang van de GoT-kroeg oid en/of een nadere uitleg van de policy).

Bovendien heb ik nergens een waarschuwing zien staan. Over icq zei Dkasemier hetzelfde: ook hij heeft nergens een waarschuwing zien staan.

• Floor-is
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Snuffel: Je mening word op prijs gesteld, maar zo negatief hoeft het wat mij betreft ook weer niet. We hebben gezegd het 30 dagen aan te kijken, als het in de tussentijd mis gaat, knallen we de boel dicht, als het wel goed gaat, weten we dat het wel kan.

Die ban: Ik vond het ook verdient, heb zijn reacties nog eens doorgelezen en ja het enige dat hij deed is zeuren. Hij zei de nieuwe faq niet te hebben gelezen, hoewel hij hiertoe wel kans heeft gehad.

Misschien dat hij met zijn nieuwe username het beter kan, misschien niet, dat merken we snel genoeg.

[edit] Rick was me voor met het vinden van de thread waarin de waarschuwing staat...

Bericht hierboven

• RvdH
  • Nu online

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 12 januari 2001 16:49 schreef Snuffel het volgende:
Rick: wat loop je te huilen met dat hij onzin uitkraamt?

Misschien ben je het niet eens met de manier waarop hij het zegt, dat kan, maar wat hij zegt klopt wel. Of je het nu de Kroeg laat heten, OTF of OF, dat maakt geen zak uit.
Is geen reden tot een ban in mijn ogen.

Maar goed, ik ben het met heel erg veel mensen hier niet eens de laatste tijd.

En het behang ziet er idd niet uit daar >:) :)
1. Ik loopt niet te huilen (:?)
2. Ik ben het inderdaad oneens met wat hij zegt, maar dat betekent nog niet dat ik hem gebanned heb omdat alleen ik dat vindt. Het is overlegd met andere adjes.
3. Ook al heeft hij een goed punt voor een discussie, dan hoeft hij dat niet in elke topic weer te verkondigen. Dan moet hij gewoon een topic aanmaken in Lieve Adjes.
4. Behang wordt geregeld :)
Op vrijdag 12 januari 2001 15:17 schreef RickJansen het volgende:

[..]
Wanneer ben je weg? Hoef ik je ook niet meer te bannen.
Als je dat niet als waarschuwing opvat.. tsja.

Verwijderd

Mocht ie nou wel of niet onder een nieuwe nick opnieuw reggen?

Uit zijn ICQ berichten begrijp ik dat ie met zijn nieuwe nick ook weer gebanned is, terwijl Floris hem heeft gezegd dattie weer welkom was.

?

Verwijderd

Floris/Rick, DKasemier heeft mij gevraagd dit ff te posten:

DKasemier - WebGuru: (5:03 PM)
Zeg maar even dat ik dit wou zeggen:
Wanneer ben je weg? Hoef ik je ook niet meer te bannen
Dit heb ik NOOIT gezien Rick!! kijk, een waarschuwing is natuurlijk stom als IK hem niet zie!! Zet ze voortaan even als topic in LA ofzo!Verder: jullie weten dat ik niet zomaar een ettertje ben maar een bloedserieus iemand en ik wou ook nog even zeggen dat mijn nieuwe username (Floris zij dat ik een nieuwe moest aanmaken) direct werd gebanned zonder iets te hebben gezegt!!!!!!!!!!

DKasemier - WebGuru: (5:04 PM)

en floris zei niet da tik weer welkom was maar gewoon een nieuwe user moest aanmaken... ik had immers WEL de regels overtreden

-----

• Floor-is
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Ik ga ff mijn logs nalezen, just a sec

Ben ik alweer:
Ik hoor net dat je als je terug wilt komen, je toch een nieuwe naam moet aanmaken, je hebt je immers niet aan de regels gehouden en kans genoeg gehad om het wel te lezen.
Dat is wat ik zei, als je met enige regelmaat post in GK, dan kom je ook de topiclist tegen, als je dan niet opvalt dat er 2 nieuwe threads zijn over een nieuwe faq, ja dan heb je dus pech. Ik heb dus gezegd dat de ban terecht was en dat als hij terug wilde komen, hij maar een andere username aan moest maken.

Ik heb overigens niet zijn 2e naam gebanned, ga ff op onderzoek uit hoe dat zit.

Bericht hierboven

Verwijderd

OK bedankt, hij kan de berichten alhier nog wel lezen, dus je kunt (indien nodig) het woord weer tot hem richten.

Mijn bemiddeling stopt voorlopig hier.

• RvdH
  • Nu online

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 12 januari 2001 17:15 schreef TgF DKasemier het volgende:
Zeg maar even dat ik dit wou zeggen:
[..]
Dit heb ik NOOIT gezien Rick!! kijk, een waarschuwing is natuurlijk stom als IK hem niet zie!!
Je hoeft niet te schreeuwen hoor. Toch wel vreemd dat je hem niet gelezen hebt, als er een reaktie van jezelf onder staat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104605
Zet ze voortaan even als topic in LA ofzo!Verder: jullie weten dat ik niet zomaar een ettertje ben maar een bloedserieus iemand en ik wou ook nog even zeggen dat mijn nieuwe username (Floris zij dat ik een nieuwe moest aanmaken) direct werd gebanned zonder iets te hebben gezegt!!!!!!!!!!
Ik weet daar niets van af, wel kan ik je zeggen, dat het niet bijster serieus/slim is een nieuwe nick te gaan reggen en dan te gaan patsen dat je "Niet zomaar weg te krijgen" bent. Stuur dan gewoon een emailtje oid.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:57
Is dkasemier aka mixmaster or whatever all niet vaak genoeg gebanned geweest, die kerel heeft zowel in OF als OTF heel heel vaak waarschuwingen gehad en ook bans volgensmij, of hij nou gelijk had of niet eens moet er toch een duidelijk besluit over genomen worden. Ik heb nix meegekregen van deze ban actie dus zal me er ook niet over oordelen. Wel zeg ik dat het mij nix verbaasd!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

O leuk, nu heb ik weer een nieuwe, ik was helemaal niet van plan te gaan patsen dat ik niet helemaal weg te krijgen was... Maar ik ben wel beetje pissed op je Rick..

En geloof me nou maar, ik lieg namenlijk niet echt snel hoor. Ik heb glad over die waarschuwing heen gelezen :( Uiteraard had ik dan per direct mijn smoel gehouden, of wat ik eigenlijk denk.. ik typte mijn bericht en tijdens mijn tiepen postte jij die waarschuwing.. daarom ben ik niet gewaarschuwd en wil ik DKasemier eigenlijk terug.. want of ik nou onder D.Kasemier of DKasemier hier rondwandel maakt niet veel uit, overigens gedraagde ik me prima laatste weken

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kas gedraagde |:( (gedroeg natuurlijk!) zich vóór dit incident keurig ja...

En t kan zijn dattie eroverheen gelezen heeft.

Verwijderd

D.kasemier: vind je het dan echt normaal om vijf postings achter elkaar te zeiken? Het is al een gevoelige kwestie, laat staan dat er behoefte is aan onzinnig en niet onderbouwd gescheld.

Als je geen zin hebt om iets nuttigs te zeggen, doe dat dan ook niet. je bezorgt alleen maar andere mensen irritatie.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 20:31 schreef Paz het volgende:
D.kasemier: vind je het dan echt normaal om vijf postings achter elkaar te zeiken? Het is al een gevoelige kwestie, laat staan dat er behoefte is aan onzinnig en niet onderbouwd gescheld.

Als je geen zin hebt om iets nuttigs te zeggen, doe dat dan ook niet. je bezorgt alleen maar andere mensen irritatie.
O ja, maar denk je dat ik bij de 5e voor niets "I rest my case" zei? nee, ik denk het niet hoor.. Als Rick had nagedacht had hij 10 minuten gewacht of ik inderdaad me smoel daar hield.. maar nee hoor :( :( :(

Maar ja, me nick is vrijwel hetzelfde dus ik ben er niets op achteruitgegaan

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Wordt dit dan niet gewoon als cloon beschouwd?
Als je iemand bant lijkt het me logiosch dat je de persoon effe niet wil, niet gewoon z'n nick

• ronaz
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 12 januari 2001 19:16 schreef BrammeS het volgende:
Is dkasemier aka mixmaster or whatever all niet vaak genoeg gebanned geweest, die kerel heeft zowel in OF als OTF heel heel vaak waarschuwingen gehad en ook bans volgensmij, of hij nou gelijk had of niet eens moet er toch een duidelijk besluit over genomen worden. Ik heb nix meegekregen van deze ban actie dus zal me er ook niet over oordelen. Wel zeg ik dat het mij nix verbaasd!
Ben ik het mee eens. Komt vaker geblaat uit die hoek. En dat is een mening, dat mag.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Ronaz: interessante schuldvraag: is het een mening of is het ophitsing? Na 1x gelezen te hebben dat het 'sucked' in 'de kroeg' weet ik zijn mening. point taken. Om daarna nog een aantal maal te moeten lezen dat meneer D.Kasemier het er toch echt niet mee eens is, komt meer op mij over als een dubbelpost en een wanhopige poging tot ophitsing c.q. doorzetten van eigen wil, dan van het geven van een mening. En nogmaals: als je een mening hebt dan moet je die ook onderbouwen.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 12 januari 2001 21:16 schreef Paz het volgende:
Ronaz: interessante schuldvraag: is het een mening of is het ophitsing? Na 1x gelezen te hebben dat het 'sucked' in 'de kroeg' weet ik zijn mening. point taken. Om daarna nog een aantal maal te moeten lezen dat meneer D.Kasemier het er toch echt niet mee eens is, komt meer op mij over als een dubbelpost en een wanhopige poging tot ophitsing c.q. doorzetten van eigen wil, dan van het geven van een mening. En nogmaals: als je een mening hebt dan moet je die ook onderbouwen.
Euh ja, maar ik bedoelde meer dat ik zei dat er meer geblaat uit die hoek kwam, dat dat mijn mening was. Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk getypt. :)

Verwijderd

Ronaz: zowaar, we zijn het eens :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

poohbeer > Kerst is al een tijdje afgelopen hoor :P

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 12 januari 2001 21:39 schreef Paz het volgende:
Ronaz: zowaar, we zijn het eens :)
Tjah, da's ook een nieuwe ja. :)

Verwijderd

Mag ik even zeggen dat het me enorm spijt, je krijgt nog wel een langere schuldbrief >:)
Pagina: 1