A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
de speedtouch 580 kan alleen versterkt worden met behulp van een speedtouch 180. deze kan als repeater werken op de 580. alleen zal het lastig worden om deze buiten het cafe te hangen
daar was ik al bang voor, iemand een idee voor een "sterkere" modem/router/ap?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
*kick*
Niemand?
Niemand?
RatPack #814
Extra APtje ertussen plaatsen?
Als dat Speedtouch ding WDS ondersteunt kun je gewoon het bereik uitbreiden dmv een extra accesspoint.
Je kan ook een los AP erop hangen, al dan niet met een externe antenne.
Als dat Speedtouch ding WDS ondersteunt kun je gewoon het bereik uitbreiden dmv een extra accesspoint.
Een betere antenne doet wonderen. www.wifishop.nl
Ja, aan een antenne zat ik ook te denken, maar volgens mij heeft de 580 geen aansluiting voor een antenne.
RatPack #814
Lees de datasheet eens door, en kijk of er gebruik gemaakt wordt van een standaard antenne aansluiting.
Verwijderd
Schaf een Senao ap aan van 200 mwatt. Ik weet het, die is illigaal, maar gewoon te krijgen en als er niemand in de buurt last van heeft, waarom niet. Dan plaats je in het cafe een repeater en al je problemen zijn de wereld uit. Iemand die ik ken heeft dat ook gedaan samen met nog wat andere dingen en komt nu 2,5 km ver en dan gaat wordt het lastig om te internetten.
Ps. Deze heeft nog wel andere apparatuur ook en heeft er veel geld aan uitgegeven. Heeft volgens mij ook apparaatje staan wat minimaal 600 € kost, maar ik weet niet wat voor apparaat dat is.
Ps. Deze heeft nog wel andere apparatuur ook en heeft er veel geld aan uitgegeven. Heeft volgens mij ook apparaatje staan wat minimaal 600 € kost, maar ik weet niet wat voor apparaat dat is.
Ok, ik heb op het wifishop.nl forum gekeken en daar geven ze aan dat het beste is om (in geval van de speedtouch 580) een speedtouch 180 repeater op te hangen. Nu even kijken of dat ook een optie (lees: mogelijk) is.
RatPack #814
In de ST580 zit een BroadCom Mini-PCI kaartje 
En op dat kaartje zit OF een MC-ORiNOCO OF een UFL connector
Kijk voor meer info op:
http://www.inkoopacties.net/topic/sdysvsg6
En op dat kaartje zit OF een MC-ORiNOCO OF een UFL connector
Kijk voor meer info op:
http://www.inkoopacties.net/topic/sdysvsg6
Ok, bedankt! Ik zal hem eens openschroeven dan.
RatPack #814
Senao heeft 200miliwatt apperatuur... is officieel niet legaal om te gebruiken (wel om in bezit te hebben), maar je kan het dus wel gewoon kopen.
er word toch niet op gecontroleerd, en het ziet er ook niet anders uit als reguliere 100mw WiFi apperatuur... dus sja, het IS een oplossing
er word toch niet op gecontroleerd, en het ziet er ook niet anders uit als reguliere 100mw WiFi apperatuur... dus sja, het IS een oplossing
hmmm dan ga ik eerst eens kijken of dat wat is.
RatPack #814
WDS is juist bedoeld voor dit soort problemen, en aangezien de 580 dat ondersteunt (bron: http://www.speedtouch.nl/580.html ) ben je daarmee het eenvoudigst klaar.DJSmiley schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:05:
Extra APtje ertussen plaatsen?
Waarom gebruik je dat niet?
Pagina: 1